Boekingsite van KHN: Hotelzapper.com

14 januari 2011 |
Boekingsite van KHN: Hotelzapper.com<

Voor Koninklijke Horeca Nederland (KHN) is de inzet van digitale mogelijkheden voor de horeca en haar gasten het thema geweest op de Horecava. Daar is deze week de Hotelzapper gepresenteerd, de nieuwste generatie op het gebied van online hotelboekingen.

Geen commissiekosten
Met Hotelzapper kan men hotelkamers boeken via social media. En zonder het betalen van hoge commissiepercentages is het voor hotels vanaf nu mogelijk om zich op deze website in te schrijven. Op korte termijn zal de website voor consumenten online gaan.

Nu al voor hotels toegankelijk
Hotels kunnen zich nu inschrijven op www.beta.hotelzapper.com De website kan worden gebruikt door alle hotels, dus niet alleen degene die op twitter actief zijn. Hotelzapper biedt hotels de mogelijkheid om via Twitter of een login via de website eenvoudig hun hotelkamers onbeperkt aan te bieden. Dus ook voor hoteliers die niet zo bekend zijn met social media is er de mogelijkheid om gewoon via de website onbeperkt aanbiedingen te plaatsen. De hotels die aangesloten zijn bij de KHN kunnen zich gratis inschrijven bij Hotelzapper.
Einde aan hoge commissies
Alle hoteliers hebben er mee te maken; torenhoge commissies om online hotelkamers te kunnen verkopen. Al sinds het ontstaan van online boeken maken een paar grote partijen in hotelland de dienst uit.
Hotelzapper brengt hier definitief een verandering in aan, door voorgoed een alternatief te bieden voor de boekingsites en slechts een laag vast bedrag per boeking te vragen. Tegen een vaste bemiddelingsfee van 2,50 euro per reserveringsaanvraag is het vanaf nu voor elk hotel (met 1 of meer sterren, groot of klein, luxe of eenvoudig) mogelijk om online hotelkamers te verkopen.

Eenvoudig voor hotelgasten
Voor de gasten is het nu heel eenvoudig, Hotelzapper vraagt namelijk maar twee gegevens om de hotelboeking te kunnen bevestigen. Na vermelding van het e-mailadres en telefoonnummer, krijgt de gast een bevestigingsmail. Na acceptatie hiervan gaat de aanvraag naar het hotel die de reservering zelf afhandelt. Het invullen van creditcardgegevens is dus definitief verleden tijd, en laat dit nu nèt de reden zijn waarom veel potentiële gasten eerder afhaakten: huiverig om online persoonsgegevens (met name creditcardgegevens) in te vullen. Voor zowel het hotel als voor de gast geldt: geen kleine lettertjes, geen verborgen kosten.

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Booking.com Coronacrisis
Booking.com ontving een megabedrag van 61 miljoen euro vanuit de NOW-regeling

KLM is met afstand de grootste ontvanger van steun uit de NOW-regeling. De regeling voorziet in het dorbetalen van een deel van het loon door het rijk. De luchtvaartmaatschappij ontving in totaal 301 miljoen euro, zo bleek uit gegevens van het UWV. Binnen onze branche is Booking.com een zeer grote o...

Hotelbouwplannen Opening
Stayokay Maastricht heropent deuren na grondige renovatie

Vandaag heropent Stayokay Maastricht officieel de deuren na een complete renovatie. Het vernieuwde hostel biedt plaats aan gezinnen, individuele reizigers, groepen en zakelijke gasten. Daarnaast wil Stayokay met bar-restaurant The 5th een fijne hotspot aan de Maas bieden om te eten, drinken, relaxen...

Economie Coronacrisis
Rabobank: blijvende omzetdaling door coronacrisis

De lagere omzetten voor bijna alle bedrijfssectoren in Nederland gaan nog zeker een jaar aanhouden. Met name in de horeca, industrie, automotive en delen van de retailsector blijft de omzetdaling groot. Dat blijkt uit de analyse van omzetprognoses voor alle sectoren die Rabobank vandaag heeft gepubl...

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: