Boetiekhotel en restaurant in hedendaagse woonwinkel

10 september 2019 | Thijs Jacobs

Interieurdesigner en meubelgroothandel Keijser&Co restaureert het Arsenaal in Grave en transformeert het tot een luxe Lifestyle Center, boetiekhotel, expositieruimte, restaurant en evenementenlocatie. Door het pand zal na jaren van leegstand een nieuwe wind gaan waaien.

Van Jan des Bouvrie naar Keijser&Co

Sinds mei 2019 zijn Aard Keijser en Lonneke van der Weyden – de eigenaren van Keijser&Co – eigenaar van dit monumentale pand dat voorheen het eigendom was van Jan des Bouvrie. Van 1999 tot en met 2006 was hij hier gevestigd met een hedendaagse woonwinkel.

Keijser&Co heeft zijn keuze op het Arsenaal laten vallen vanwege de centrale ligging (Gelderland, Noord-Brabant, Limburg en het Ruhrgebied), de authentieke uitstraling en de lange geschiedenis van het pand. Zij gaan het Arsenaal transformeren tot een levendig Lifestyle Center met een (inter)nationale aantrekkingskracht van zowel consumenten als bedrijven.

In het Arsenaal zullen 10 tot 15 bedrijven met diverse expertises uit hetzelfde segment elkaar versterken en een totaalbeleving bieden op gebied van lifestyle en wonen. Aard Keijser legt het concept uit: “Bezoekers vanuit binnen- en buitenland komen naar Grave om  inspiratie op te doen, om een bestelling te plaatsen voor de inrichting van bijvoorbeeld hun villa, hotel, kantoor, cruiseschip of vakantiehuis of voor alleen een nieuwe bank, bed, keuken, vloer of tuinmeubilair. Maar ze kunnen er ook terecht om bijzondere woonaccessoires, exclusieve sieraden en luxe geschenken aan te schaffen, zoals iconische kunstboeken. De beleving wordt compleet gemaakt met exposities van kunst en design en het restaurant met een terras in de binnentuin. Daarnaast is het mogelijk om op de bovenste verdieping van het Arsenaal in één van de acht kamers van het boetiekhotel te overnachten, die volledig zijn ontworpen en ingericht door de bedrijven die in het Lifestyle Center gevestigd zijn.”

Lifestyle Center, restaurant, boetiekhotel én evenementenlocatie

De horeca neemt een centrale rol in binnen het Arsenaal. Het restaurant zal aantrekkingskracht hebben op de bezoekers van het 4.500 m2 tellende Lifestyle Center, op gasten uit de directe omgeving en gasten die de horeca van het Arsenaal kiezen als een centraal punt om af te spreken voor zakelijke doeleinden. Ook het boetiekhotel en diverse evenementen zullen bezoekers gaan trekken naar het Arsenaal.

Ambitieuze horeca-exploitant gezocht

Aangezien de horeca een belangrijk onderdeel is binnen het Lifestyle Center, is First Mate Consultancy & Concepts ingeschakeld om de werving en selectie voor een horecaexploitant te verzorgen. Zowel het restaurant als het boetiekhotel en de evenementencatering vallen onder de verantwoordelijkheid van de exploitant. Geïnteresseerde horecapartijen kunnen zich vanaf 9 september 2019 aanmelden voor de informatiebijeenkomst op 7 en 9 oktober in het Arsenaal in Grave via www.firstmate.nl

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Leo Hollman: ''Al die nieuwe hotelkamers zijn funest voor de bezettingsgraad''

Grand Hotel Karel V is het meest iconische hotel van Utrecht, alhoewel pas in 1992 werd begonnen aan de grondige renovatie van het Rijksmonument dat daarvoor nog een in verval geraakt - en gekraakt - complex was. Hoe anders is het nu: alle 121 kamers worden dadelijk grondig gerenoveerd en qua statuu...

Personalia
Eric van der Heijden nieuwe General Manager resort Hof van Saksen

Bij resort Hof van Saksen in Drenthe, onderdeel van Landal GreenParks, is Eric van der Heijden benoemd tot General Manager. Hij volgt Roland Rozenbroek op, die zich per 1 mei a.s. gaat richten op hospitality-ondersteuning van nieuwe projecten en op uitbreiding van Hof van Saksen. Eric van der Hei...

Hotelbouwplannen
Nieuwbouw van hotel met 349 kamers in Hoofddorp

Voor een locatie op bedrijventerrein De President te Hoofddorp is door Trae Architect een duurzaam hotel ontworpen. Naast 349 kamers van wisselende grootte omvat het complex onder andere een receptie met lobby, ontbijtzaal, restaurant, bar, keukens, vergaderruimten, fitnessruimte en amusementsruimte...

Bezorgen Achtergronden
Open brief TheFork naar aanleiding van ophef uitzending Rambam

Naar aanleiding van de Rambam-uitzending van januari wil TheFork reageren op beschuldigingen die tijdens de uitzending werden geuit. Hierbij delen we deze brief van TheFork, waarin ook de werkwijze van KHN richting de media wordt bekritiseerd. Om een gedetailleerd en volledig beeld te kunnen sch...

Food Advertorial
Food Waste Challenge: Best Practice

Nederlandse restaurants en hotels kunnen gezamenlijk jaarlijks 61 miljoen kilo voedselverspilling vermijden en daarmee 582 miljoen euro besparen. Dit is maandag 13 januari bekend gemaakt tijdens de slotdag van de Food Waste Challenge op de Horecava. De Food Waste Challenge is een door Rabobank georg...

Hilton Hotelketens
Hilton lanceert nieuw merk: Tempo

Hilton heeft met Tempo een nieuw merk in de markt gezet. De Amerikaanse keten meldt echter nog niet wanneer het eerste Tempo-hotel zal openen. Inmiddels telt Hilton achttien merken, waaronder DoubleTree en Waldorf Astoria, zo lezen we op zakenreis.nl. Verenigde Staten Tempo richt zich op de jo...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: