Booking.com geeft startups in toerisme een boost

6 februari 2017 | Thijs Jacobs

Booking.com kondigt vandaag de lancering aan van Booking.com Booster, een nieuw accelerator programma. Het programma is specifiek ontworpen om startups, die als missie hebben een positieve impact te hebben op wereldwijd toerisme, te identificeren, te begeleiden en te financieren. Het 3-weekse programma vindt plaats in juni 2017 in Amsterdam en geeft de mogelijkheid om te pitchen voor beurzen oplopend tot €500,000 van Booking.com.

Het programma is een verlengstuk van het bestaande programma Booking.com Cares, een intern initiatief waarbij werknemers met lokale non-profitorganisaties samenwerken aan projecten die wereldwijd reisbestemmingen verbeteren. Het doel van de nieuwe groei-accelerator is om startups te ondersteunen die zich inzetten voor duurzaam toerisme op de volgende gebieden: milieubescherming, behoud van cultureel erfgoed en/of bevordering van inclusieve groei in toerisme die lokale economieën en samenlevingen ondersteunt en ontwikkelt.

Gillian Tans

“Bij Booking.com is het onze missie om mensen in staat te stellen meer van de wereld te zien,” aldus Gillian Tans, CEO van Booking.com. “Er zijn duizenden prachtige, unieke bestemmingen om te ontdekken in alle uithoeken van de wereld, maar dat moeten we niet voor lief nemen. Door middel van Booking.com Booster willen we ondernemingen in duurzaam toerisme helpen hun groei te versnellen en zodoende hun wereldwijde impact te maximaliseren. Door startups deze kans te geven en met hen samen te werken, kunnen we samen ontdekken en leren wat de beste manier is om de toekomst van de bestemmingen waar we zoveel van houden te beschermen, zodat onze achter-achter-achterkleinkinderen ervan kunnen blijven genieten.”

Het drie weken durende Booster-programma is ontworpen in samenwerking met partnerorganisatie Impact Hub en zal bestaan uit verschillende workshops, lezingen en coachingsessies met experts uit het vakgebied, net als de mogelijkheid om een pitch te geven voor beurzen uit het fonds van Booking.com. Daarnaast krijgt de kleine groep geselecteerde startups die deel hebben genomen aan het accelerator programma in Amsterdam na afloop wekelijkse mentorsessies van deskundige sponsors van Booking.com.

Details

Ga voor meer informatie over het Booking.com Booster Programma, zoals details over de aanmeldingsprocedure, naar booking.com/booster. Booking.com accepteert aanmeldingen van geïnteresseerde startups overal ter wereld tot 1 maart 2017.

LEES HIER MEER OVER GILLIAN TANS EN BOOKING.COM

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Coronacrisis
Inschrijftermijn Nationale Hennessy Gastvrijheidsprijs 2020 verlengd

De inschrijftermijn voor de 19e editie van de Nationale Hennessy Gastvrijheidsprijs voor de beste jonge gastvrouw of gastheer van Nederland is verlengd als gevolg van de corona-crisis. Kandidaten tussen de 20 en 26 jaar kunnen nu nog tot en met 30 juni 2020 inschrijven. De uitreiking van de National...

Independent Hotel Show afgelast en verplaatst naar 2021

De Independent Hotel Show is vanwege de aanhoudende coronapandemie afgelast, zo laat de organisatie weten. Ruim drie weken geleden werd het hotelevent in de Amsterdamse RAI al verplaatst van halverwege maart naar eind juni. Nu heeft de organisatie ook besloten om de uitegestelde Independent Hotel Sh...

Interview Coronacrisis
"De reddingsboeien zijn er wel, maar te weinig"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit dertiende hoofdstuk...

Food Amsterdam
Paascreaties van Hotel Jakarta verkocht in Bakkerij Westers

Pastry chef Ramona Rütti van Hotel Jakarta Amsterdam maakt bijzondere paascreaties om te paastafel op te fleuren. Dit jaar zal de tafel voor minder mensen gedekt worden, maar daardoor is er des te meer aandacht voor wat er op tafel staat. Er zijn verschillende creaties te verkrijgen in Bakke...

Economie Coronacrisis
HorecaMonitor doet voorstel om horeca te behoeden voor faillissementen

HorecaMonitor roept KHN op om 'Den Haag' een serieus voorstel te doen. Een voorstel dat, wanneer het geaccepteerd wordt, horecaondernemers mogelijk behoedt voor faillissementen. Hieronder de brief: Beste heer, mevrouw, Ons bureau is sterk betrokken bij de begeleiding van vele horecakla...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? (Deel 2)

Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? Volgens Arne Sorenson, CEO van Marriott, zijn de effecten van de coronacrisis op de korte termijn al groter dan die van 9/11 en de bankencrisis tezamen. Bezettingsgraden zijn gedaald tot 90% in de sterk getroffen gebieden en tot 75% in mi...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: