Booking.com geeft startups in toerisme een boost

6 februari 2017 | Thijs Jacobs

Booking.com kondigt vandaag de lancering aan van Booking.com Booster, een nieuw accelerator programma. Het programma is specifiek ontworpen om startups, die als missie hebben een positieve impact te hebben op wereldwijd toerisme, te identificeren, te begeleiden en te financieren. Het 3-weekse programma vindt plaats in juni 2017 in Amsterdam en geeft de mogelijkheid om te pitchen voor beurzen oplopend tot €500,000 van Booking.com.

Het programma is een verlengstuk van het bestaande programma Booking.com Cares, een intern initiatief waarbij werknemers met lokale non-profitorganisaties samenwerken aan projecten die wereldwijd reisbestemmingen verbeteren. Het doel van de nieuwe groei-accelerator is om startups te ondersteunen die zich inzetten voor duurzaam toerisme op de volgende gebieden: milieubescherming, behoud van cultureel erfgoed en/of bevordering van inclusieve groei in toerisme die lokale economieën en samenlevingen ondersteunt en ontwikkelt.

Gillian Tans

“Bij Booking.com is het onze missie om mensen in staat te stellen meer van de wereld te zien,” aldus Gillian Tans, CEO van Booking.com. “Er zijn duizenden prachtige, unieke bestemmingen om te ontdekken in alle uithoeken van de wereld, maar dat moeten we niet voor lief nemen. Door middel van Booking.com Booster willen we ondernemingen in duurzaam toerisme helpen hun groei te versnellen en zodoende hun wereldwijde impact te maximaliseren. Door startups deze kans te geven en met hen samen te werken, kunnen we samen ontdekken en leren wat de beste manier is om de toekomst van de bestemmingen waar we zoveel van houden te beschermen, zodat onze achter-achter-achterkleinkinderen ervan kunnen blijven genieten.”

Het drie weken durende Booster-programma is ontworpen in samenwerking met partnerorganisatie Impact Hub en zal bestaan uit verschillende workshops, lezingen en coachingsessies met experts uit het vakgebied, net als de mogelijkheid om een pitch te geven voor beurzen uit het fonds van Booking.com. Daarnaast krijgt de kleine groep geselecteerde startups die deel hebben genomen aan het accelerator programma in Amsterdam na afloop wekelijkse mentorsessies van deskundige sponsors van Booking.com.

Details

Ga voor meer informatie over het Booking.com Booster Programma, zoals details over de aanmeldingsprocedure, naar booking.com/booster. Booking.com accepteert aanmeldingen van geïnteresseerde startups overal ter wereld tot 1 maart 2017.

LEES HIER MEER OVER GILLIAN TANS EN BOOKING.COM

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Interview
Camille Oostwegel: "We gaan van beleving naar betekenis"

Jong, energiek en ambitieus, zo ontmoeten wij Camille Oostwegel onder het schip van de voormalige kerk waar sinds 2005 het Kruisherenhotel is gevestigd. Onderwerpen als herformuleren van de hotelfunctie, openstaan voor de nieuwe werkethiek van co-working, anticiperen op nieuwe verwachtingen van gast...

Achtergronden
In memoriam: Michel Geurts

Het droevige bericht van het overlijden van Michel Geurts (1944) heeft de Nederlandse hotellerie geschokt. De hotelier legde in 1982 in Zutphen de basis voor Inntel Hotels. In 1986 werd het tweede hotel geopend in Zaandam: Inntel Hotels Amsterdam Zaandam. Het hotel kent sinds de verbouwing in 2010 e...

Hotelketens Internationaal
Scandic lanceert nieuw hotelmerk 

Scandic GO is een nieuw hotelmerk dat een speelser en slanker concept biedt binnen het groeiende economische hotelsegment. Met Scandic GO streeft het bedrijf naar een sterke aanwezigheid in de stad op alle Scandinavische markten. Scandic zal in eerste instantie vijf hotels lanceren onder het nieuwe ...

Interview Longread
Twee bankiers over de 'herontdekking van de hotellerie'

Op de drempel van een nieuw decennium bespreken twee bankiers de staat van de hotellerie. Lianne Zondervan, Sector directeur Leisure van de ABN AMRO en Jos Klerx, Sectorspecialist Horeca & Recreatie van de Rabobank, blikken terug en kijken vooruit in een uitgebreid dubbelinterview. Dit interv...

Achtergronden
Hoe likable is jouw hotel?

We willen allemaal leuk gevonden worden. Niets menselijks is ons vreemd. Voor ondernemingen geldt hetzelfde. Sterker nog, als consumenten jouw bedrijf leuk vinden, betaalt zich dat altijd terug. Maar hoe pak je dat aan? Hoe zet je dat in gang? En wat betekent dat voor je kernwaarden? Likability. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: