Chefs Okura organiseren benefietavond

29 maart 2011 |
Chefs Okura organiseren benefietavond<

De chefs van Hotel Okura Amsterdam organiseren samen met de ‘Stichting Nederland helpt Japan’ een culinaire benefietavond op vrijdag 8 april. Tijdens deze gelegenheid werken de chefs uit alle Okura-keukens samen om een bijzonder viergangenmenu te serveren. Zij leggen in de zaal de laatste hand aan de gerechten waardoor de gasten de mogelijkheid krijgen de chefs op de vingers te kijken.

Opbrengst naar goed doel
Tijdens de avond vinden er een loterij en veiling plaats. De veiling wordt verzorgd door een veilingmeester van Christie's.
De opbrengst van deze avond gaat naar Stichting Nederland Helpt Japan. De giften worden ingezet voor onder meer medische en psychosociale hulp, water, voedsel en dekens voor de honderdduizenden evacués die zich momenteel nog in opvangcentra bevinden. Ook worden de gelden ingezet voor de bouw van tijdelijke behuizing.

Eregasten
De Japanse ambassadeur Koezuka, de burgemeesters van Amsterdam, Amstelveen, Almere en Haarlemmermeer zijn de eregasten van de avond, evenals directeur van het Rode kruis de heer Cees Breederveld.

Veiling
Veilingmeester Sophie Bremers van Christie’s verzorgt een veiling van circa twaalf veilingstukken. De stukken worden aangeboden door diverse gerenommeerde bedrijven en organisaties die Japan een warm hart toedragen. Het topstuk van de avond is een luxe culinaire reis voor twee personen naar Zuid-Afrika inclusief vlucht, overnachtingen en diners.

Volgen
Op Twitter is deze steunactie te volgen via #NLHelptJapan. Op www.okura.nl is het reserveringsformulier voor deze avond te downloaden.
Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Toerisme Coronacrisis
Nederlanders willen weer op reis volgens verzekeraars

De Nederlandse reislust komt weer terug. Na de uitbraak van corona liep het aantal afgesloten reisverzekeringen fors terug. Maar juni liet een ommekeer zien. Uit een analyse van Independer blijkt dat er in juni driemaal meer reisverzekeringen werden afgesloten dan in mei. Maar mensen lijken het wel ...

NH Hotels
Sporten in stijl in nhow Amsterdam RAI en nhow Rotterdam

De Nederlandse nhow hotels, onderdeel van het lifestylemerk vanNH Hotel Group, zijn een samenwerking gestart met sportplatform OneFit. Vanaf 7 juli kunnen er in nhow Rotterdam door OneFit members diverse sportlessen gevolgd worden, waaronder yoga en Pilates lessen. Bij nhow Amsterdam RAI zullen de l...

Columns
Column Tanja Seegers: Het C-woord

Obeying the rules… Zo ben ik grootgebracht. En dat ging me de eerste zes weken van de quarantaine erg goed af. Na de persconferentie van 15 maart waarin de ‘slimme lockdown’ van Nederland werd aangekondigd, heb ik me - zij het eerst nog beduusd - volledig geschaard achter de besli...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: