De kracht van (social) media

8 september 2010 |
De kracht van (social) media<

Maandag 20 september organiseert de Association of Food and Beverage Management een bijeenkomst in het teken van (social) media. Sprekers deze middag zijn Charles Groenhuijsen, oud NOS correspondent en mediakenner en Cor Hospes, marketing en social media specialist. Aansluitend zal er een discussie plaatsvinden met horecaondernemer en actief twitteraar Hans Vugts, directeur Casa400, Directeur Hotelschool Den Haag, de heer Wim Dooge en Hans Poortvliet, directeur HSMAI over de vraag 'welke kansen biedt (social) media'.

Marketing- en communicatiebeleid
Er zal tevens stil gestaan worden bij hoe je als horeca bedrijf je marketing en communicatiebeleid in zou moeten richten en welke mogelijkheden deze kunnen bieden voor bijvoorbeeld human resources, inkoop en omzet. Horecabranche journalisten Richard Kok van Misset Horeca en Frank Lindner, Hospitality Management zullen de aanwezigen met tips en trics voorzien tijdens een discussie met Charles Groenhuijsen.

Vijf themabijeenkomsten
De Association of Food & Beverage Management is een dynamische club die zich bezighoudt met onderwerpen en actualiteiten binnen het vakgebied Food & Beverage. Naast de mogelijkheid voor het vergroten van de F&B kennis en het opdoen van inspiratie biedt de vereniging ook de mogelijkheid voor het opzetten en uitbreiden van een netwerk. Dit wordt gerealiseerd door de organisatie van vijf themabijeenkomsten, een golftoernooi, nieuwjaarsdiner en het social event (inspirerend weekend weg naar binnen- of buitenland). Sprekers tijdens de afgelopen en komende bijeenkomsten: Jos Burgers (De gast centraal), Hans Steenbergen & Anneke Ammerlaan (F&B trends), Jan Vermeiren (Linkedin specialist), David Crouwel (succesvol ondernemen en inkopen), Charles Groenhuijsen & Cor Hospes (Hospitality en de kracht van de media), en Ben Tiggelaar (Inspirerend Leiderschap).


Eline Dragt

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Verzekeraar moet coronaschade Frans restaurant vergoeden

Over het algemeen wordt schade als gevolg van de coronamaatregelen niet gedekt door verzekeraars, maar een Franse rechter heeft bepaald dat een restaurateur recht heeft op compensatie door verzekeraar Axa. Stéphane Manigold heeft in de regio Parijs vier restaurants, waar 52 werknemers in d...

Blog Coronacrisis
"Op een feestdag de horeca weer open, wie bedenkt zoiets?"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Overheid schept duidelijkheid over regels horeca per 1 juni

Hugo de Jonge heeft namens het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport een brief verzonden naar de voorzitters van de verschillende veiligheidsregio's. In de brief worden aanwijzingen voor de coronamaatregelen gegeven. Ook voor de horeca. Hieruit blijkt bijvoorbeeld ook dat de exploitan...

Toerisme Coronacrisis
Boekingen in Nederland overtreffen het wereldgemiddelde

Nu overheden over de hele wereld hun beperkingen verder versoepelen, blijkt uit gegevens van SiteMinder, een platform voor het verwerven van gasten in de wereldwijde hotelindustrie, dat hoteliers niet langer hoeven te voorspellen hoe snel consumenten zullen handelen om te reizen na de COVID-19-pande...

Personeel Coronacrisis
5.000 horecamedewerkers roepen hulp FNV Horeca in sinds sluiting horeca

Sinds de lockdown van de horeca van 16 maart jl. hebben 5.000 horecamedewerkers zich bij FNV Horeca gemeld met vragen en verzoeken om hulp. De meeste vragen gingen over welke rechten en plichten zij hebben sinds hun werklocatie gesloten is. Daarnaast ziet de vakbond een stijgende vraag naar informat...

Branded Content
Vind de route naar jouw gasten

Eindelijk, de restaurants gaan binnenkort weer open. Dat geldt ook voor veel hotels. Langzaam komt de Nederlandse gastvrijheidsindustrie weer tot leven. Wij zien ook weer een stijgende lijn in reserveringen, met name voor hotels buiten de grote steden. Voor alle hotels geldt dat slimme marketing een...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: