De Lindenhof Giethoorn kiest voor Micros en Suite8

21 juni 2018 | Thijs Jacobs

De Lindenhof prijkt al jaren achtereen hoog op de ranglijsten van beste restaurants in Nederland. Maar de patron-cuisinier Martin Kruithof telt ook internationaal mee. Dat bewijzen de twee Michelinsterren die een kroon op zijn creatieve talent betekenen. Dat zijn naam als topkok stevig verankerd is, betekent echter niet dat hij op zijn lauweren kan rusten. Integendeel. Kruithof is altijd op zoek naar nieuwe smaaksensaties en tongstrelende combinaties die bovendien een lust zijn voor het oog. En hij vindt ze steeds weer.

Gastvrijheid en genieten

Samen met zijn vrouw Marjan de Jonge en hun team zorgen zij ervoor dat iedere gast verwend wordt. Ze doen dat door de karakteristieke sfeer in het restaurant zorgvuldig te bewaren, een prachtige wijnkaart te handhaven en vooral door gerechten te serveren die opwekken tot zintuiglijke verrukkingen. Door de persoonlijke aanpak en de kleinschaligheid zal iedereen zich in De Lindenhof meteen thuis voelen.

Martin en Marjan hebben een duidelijke ambitie: gasten in een huiselijke omgeving zoveel mogelijk te laten genieten van de heerlijke gerechten. De Lindenhof geeft gasten het gevoel, nergens anders zó welkom te zijn.

Hoe komt De Lindenhof bij Van Hessen terecht?

Marjan en Martin hebben via collega-bedrijven kennis genomen dat ze daar, via Van Hessen, Micros en Suite8 hebben geïnstalleerd. Doordat ze hebben gekeken naar beide systemen en positieve verhalen hebben gehoord, gaf dit de doorslag. Ook geeft Marjan aan dat ze niet heel veel verder hebben gekeken. Dit kost namelijk ontzettend veel tijd en energie, die ze liever aan hun gasten besteden.

Waarom hebben jullie gekozen voor Micros en Suite8?

"Referenties met goede ervaring met beide pakketten hebben de doorslag gegeven. Daarnaast heeft een medewerker ervaring opgedaan met beide systemen bij een collegabedrijf. Dit scheelt tijd; zo worden beide systemen snel eigen gemaakt."

Wat verwachten jullie van het systeem en van Van Hessen?

Door met beide systemen te gaan werken willen Martin en Marjan een digitaliseringsslag maken. Ze verwachten hier meer gemak en overzichtelijkheid van. Daarnaast willen ze ook met de tijd mee gaan.

Marjan geeft aan dat ze tot nu toe goede service en goede begeleiding krijgt van Van Hessen en dat ze dit ook na de installatie verwacht. Kortom, De Lindenhof Giethoorn is zeer tevreden over het verloop en de installatie.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Economie Coronacrisis
Horeca al in eerste kwartaal zeer zwaar getroffen door de crisis

De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dit was de eerste omzetdaling in 7 jaar tijd. Het volume, de voor...

Faillissement Coronacrisis
Hotel Stroom Rotterdam failliet

Hotel Stroom in Rotterdam is failliet ten gevolge van de coronacrisis. De hoge vaste lasten en het wegvallen van inkomsten hebben ertoe geleid dat het hotelbedrijf van Edwin van der Meijde en Jantiene Berg een faillissement heeft moeten aanvragen. Van der Meijde is eveneens eigenaar van het Rotte...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Verzekeraar moet coronaschade Frans restaurant vergoeden

Over het algemeen wordt schade als gevolg van de coronamaatregelen niet gedekt door verzekeraars, maar een Franse rechter heeft bepaald dat een restaurateur recht heeft op compensatie door verzekeraar Axa. Stéphane Manigold heeft in de regio Parijs vier restaurants, waar 52 werknemers in d...

Blog Coronacrisis
"Op een feestdag de horeca weer open, wie bedenkt zoiets?"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Overheid schept duidelijkheid over regels horeca per 1 juni

Hugo de Jonge heeft namens het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport een brief verzonden naar de voorzitters van de verschillende veiligheidsregio's. In de brief worden aanwijzingen voor de coronamaatregelen gegeven. Ook voor de horeca. Hieruit blijkt bijvoorbeeld ook dat de exploitan...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: