De Lindenhof Giethoorn kiest voor Micros en Suite8

21 juni 2018 | Thijs Jacobs

De Lindenhof prijkt al jaren achtereen hoog op de ranglijsten van beste restaurants in Nederland. Maar de patron-cuisinier Martin Kruithof telt ook internationaal mee. Dat bewijzen de twee Michelinsterren die een kroon op zijn creatieve talent betekenen. Dat zijn naam als topkok stevig verankerd is, betekent echter niet dat hij op zijn lauweren kan rusten. Integendeel. Kruithof is altijd op zoek naar nieuwe smaaksensaties en tongstrelende combinaties die bovendien een lust zijn voor het oog. En hij vindt ze steeds weer.

Gastvrijheid en genieten

Samen met zijn vrouw Marjan de Jonge en hun team zorgen zij ervoor dat iedere gast verwend wordt. Ze doen dat door de karakteristieke sfeer in het restaurant zorgvuldig te bewaren, een prachtige wijnkaart te handhaven en vooral door gerechten te serveren die opwekken tot zintuiglijke verrukkingen. Door de persoonlijke aanpak en de kleinschaligheid zal iedereen zich in De Lindenhof meteen thuis voelen.

Martin en Marjan hebben een duidelijke ambitie: gasten in een huiselijke omgeving zoveel mogelijk te laten genieten van de heerlijke gerechten. De Lindenhof geeft gasten het gevoel, nergens anders zó welkom te zijn.

Hoe komt De Lindenhof bij Van Hessen terecht?

Marjan en Martin hebben via collega-bedrijven kennis genomen dat ze daar, via Van Hessen, Micros en Suite8 hebben geïnstalleerd. Doordat ze hebben gekeken naar beide systemen en positieve verhalen hebben gehoord, gaf dit de doorslag. Ook geeft Marjan aan dat ze niet heel veel verder hebben gekeken. Dit kost namelijk ontzettend veel tijd en energie, die ze liever aan hun gasten besteden.

Waarom hebben jullie gekozen voor Micros en Suite8?

"Referenties met goede ervaring met beide pakketten hebben de doorslag gegeven. Daarnaast heeft een medewerker ervaring opgedaan met beide systemen bij een collegabedrijf. Dit scheelt tijd; zo worden beide systemen snel eigen gemaakt."

Wat verwachten jullie van het systeem en van Van Hessen?

Door met beide systemen te gaan werken willen Martin en Marjan een digitaliseringsslag maken. Ze verwachten hier meer gemak en overzichtelijkheid van. Daarnaast willen ze ook met de tijd mee gaan.

Marjan geeft aan dat ze tot nu toe goede service en goede begeleiding krijgt van Van Hessen en dat ze dit ook na de installatie verwacht. Kortom, De Lindenhof Giethoorn is zeer tevreden over het verloop en de installatie.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Achtergronden
In memoriam: Michel Geurts

Het droevige bericht van het overlijden van Michel Geurts (1944) heeft de Nederlandse hotellerie geschokt. De hotelier legde in 1982 in Zutphen de basis voor Inntel Hotels. In 1986 werd het tweede hotel geopend in Zaandam: Inntel Hotels Amsterdam Zaandam. Het hotel kent sinds de verbouwing in 2010 e...

Interview
Camille Oostwegel: "We gaan van beleving naar betekenis"

Jong, energiek en ambitieus, zo ontmoeten wij Camille Oostwegel onder het schip van de voormalige kerk waar sinds 2005 het Kruisherenhotel is gevestigd. Onderwerpen als herformuleren van de hotelfunctie, openstaan voor de nieuwe werkethiek van co-working, anticiperen op nieuwe verwachtingen van gast...

Hotelketens Internationaal
Scandic lanceert nieuw hotelmerk 

Scandic GO is een nieuw hotelmerk dat een speelser en slanker concept biedt binnen het groeiende economische hotelsegment. Met Scandic GO streeft het bedrijf naar een sterke aanwezigheid in de stad op alle Scandinavische markten. Scandic zal in eerste instantie vijf hotels lanceren onder het nieuwe ...

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Interview Longread
Twee bankiers over de 'herontdekking van de hotellerie'

Op de drempel van een nieuw decennium bespreken twee bankiers de staat van de hotellerie. Lianne Zondervan, Sector directeur Leisure van de ABN AMRO en Jos Klerx, Sectorspecialist Horeca & Recreatie van de Rabobank, blikken terug en kijken vooruit in een uitgebreid dubbelinterview. Dit interv...

Achtergronden
Hoe likable is jouw hotel?

We willen allemaal leuk gevonden worden. Niets menselijks is ons vreemd. Voor ondernemingen geldt hetzelfde. Sterker nog, als consumenten jouw bedrijf leuk vinden, betaalt zich dat altijd terug. Maar hoe pak je dat aan? Hoe zet je dat in gang? En wat betekent dat voor je kernwaarden? Likability. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: