De Scheveningse Pier leeft weer

3 april 2018 | David Bakker
De Scheveningse Pier leeft weer<

Sinds heropening van De Pier in de zomer van 2015 gaat het goed met de Scheveningse iconische locatie. Binnen 5 maanden na heropening in 2015 werd het recordaantal van 1 miljoen bezoekers bereikt. In de twee jaar daarna trok De Pier meer dan 2,5 miljoen bezoekers per jaar. Het gedeelte dat zich toespitst op de zakelijke markt draagt fundamenteel bij aan het succes: het aantal business events in 2017 ligt maar liefst 50% hoger dan in 2016. De Pier is inmiddels winstgevend en ziet de omzet jaarlijks toenemen. In 2017 viel de omzet zelfs ruim 40% hoger uit dan in 2016. 

Herman Smit, general manager bij De Pier deelt deze nieuwe groeicijfers graag: "Deze cijfers zijn voor ons een extra bevestiging van de juistheid van de ingeslagen - maar gewaagde - koers. Het is ons doel om deze unieke locatie helemaal tot zijn recht te laten komen. We zijn trots op de balans die we gevonden hebben in het bedienen van twee uiteenlopende doelgroepen: enerzijds de consument en aan de andere kant de zakelijke markt." 

 

Juiste balans tussen consumenten- en zakelijke markt

De overdekte Foodboulevard, het dakterras en twee van de 'eilanden' staan in het teken van entertainment en (ont)spanning. Hier bevinden zich ook de Pier Suites voor luxe overnachtingen. Het Zuidereiland is grotendeels toegespitst op de zakelijke markt. Hier bevinden zich de Pier Offices (flexwerkplekken) en de ruimtes voor meetings, netwerkborrels en congressen, voor groepen tot 2.500 personen. Steeds meer (grotere) bedrijven weten deze bijzondere locatie op zee te vinden. Het uitzicht op de golven inspireert, en mensen zijn letterlijk even weg van het vaste land. En dat zijn volgens Smit dan ook de voornaamste redenen dat het aantal business events sterk toeneemt.

Volop ruimte voor ondernemerschap 

Op De Pier zijn op dit moment twintig verschillende ondernemers actief die de verschillende activiteiten, horeca- en retailconcepten exploiteren. Daarnaast zijn er gedurende het jaar allerlei evenementen en pop-up stores te vinden. De Pier biedt volop ruimte voor creatief ondernemerschap en andere mooie plannen. Inmiddels zijn er meer dan 150 mensen werkzaam op De Pier.

 

Over De Pier

De Pier is sinds oktober 2014 in handen van projectontwikkelaar Kondor Wessels Vastgoed & DanZep Hotels (Easyhotels). Na de verbouwing, die zowel de veiligheid als de aantrekkingskracht van de locatie wist te herstellen, heropende De Pier in de zomer van 2015. De Pier in Scheveningen is al ruim honderd jaar een plek van entertainment en (ont)spanning, met de Foodboulevard vol horeca en shops, de luxe Pier Suites, en activiteiten als het bungeejumpen, ziplinen en het reuzenrad. Sinds de heropening richt De Pier zich ook op de zakelijke markt, met op het Zuidereiland ruimtes voor congressen, vergaderingen, meetings, netwerkborrels en flexwerken. Deze iconische 'vrijplaats in zee' biedt ruimte aan activiteiten voor groepen tot maar liefst 2.500 personen. De Pier is 365 dagen per jaar gratis toegankelijk en is met jaarlijks meer dan 2,5 miljoen bezoekers een van de grootste toeristische attracties van Nederland.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Hotel Achtergronden
Opening theaterseizoen en vernieuwde filmtheaterfoyer Figi

Afgelopen vrijdag stond Figi wederom in het teken van feestelijke vernieuwing! Met de uitverkochte voorstelling Driving Miss Daisy, met in de hoofdrol Anne Wil Blankers, werd het nieuwe theaterseizoen 2018-2019 geopend. Voorafgaande aan de voorstelling werd de nieuwe sfeervolle culturele filmtheate...

Bezorgen Achtergronden
Deliveroo for Business biedt roomservice in hotels

Deliveroo breidt het bedrijfsaanbod van 'Deliveroo for Business' uit met drie nieuwe opties. Van dit onderdeel van Deliveroo, gericht op de zakelijke markt, maken wereldwijd meer dan 7.000 bedrijven gebruik, waaronder bedrijven in Nederland. Nederlandse bedrijven bestellen via een zakelijk a...

Tech BUAS
Hoe wordt AR op dit moment toegepast in hotels en waar gaat het naartoe?

In mijn laatste column deelde ik een aantal gedachten over de kansen en de uitdagingen van augmented en virtual reality-technologie in onze branche. Ik probeeerde daarmee wat veelbelovende routes maar ook een kritische reflectie te bieden op het nut van deze technologie in de gastvrijheidscontext. A...

Hotelbouwplannen Utrecht
Overeenkomst bouw Amrâth Galaxy Jaarbeurs Hotel

De Lelie Vastgoed B.V. en Ballast Nedam hebben een aannemingsovereenkomst gesloten voor de bouw van de Galaxy Tower in het hartje van Utrecht. De Lelie Vastgoed B.V. en Ballast Nedam sloten eerder een bouwteamovereenkomst waarin zij samen de engineering van de Galaxy Tower verder uitwerkten. De bouw...

Interview Longread
Horecaondernemer Bas Hoebink: ''De horeca moet een betere werkgever worden''

Bas Hoebink startte zo’n zes jaar geleden met zijn restaurant – De Firma – in Nijmegen. Inmiddels vallen er drie Nijmeegse horecazaken onder zijn onderneming ‘Het Hoofdkwartier Horeca' en heeft hij in Wijchen, samen met zijn compagnon, een vierde horecazaak: Italiaans res...

Hoteltech Advertorial BUAS
Stan Josephi over revenue management

In de loop van de jaren is de focus van revenue management flink aan verandering onderhevig. Waarbij er in de beginjaren met name gekeken werd naar het aantal kamers dat voor een bepaalde prijs moest worden verkocht, oftewel capacity management, houden revenue managers zich vandaag de dag zich in de...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: