De Scheveningse Pier leeft weer

3 april 2018 | David Bakker
De Scheveningse Pier leeft weer<

Sinds heropening van De Pier in de zomer van 2015 gaat het goed met de Scheveningse iconische locatie. Binnen 5 maanden na heropening in 2015 werd het recordaantal van 1 miljoen bezoekers bereikt. In de twee jaar daarna trok De Pier meer dan 2,5 miljoen bezoekers per jaar. Het gedeelte dat zich toespitst op de zakelijke markt draagt fundamenteel bij aan het succes: het aantal business events in 2017 ligt maar liefst 50% hoger dan in 2016. De Pier is inmiddels winstgevend en ziet de omzet jaarlijks toenemen. In 2017 viel de omzet zelfs ruim 40% hoger uit dan in 2016. 

Herman Smit, general manager bij De Pier deelt deze nieuwe groeicijfers graag: "Deze cijfers zijn voor ons een extra bevestiging van de juistheid van de ingeslagen - maar gewaagde - koers. Het is ons doel om deze unieke locatie helemaal tot zijn recht te laten komen. We zijn trots op de balans die we gevonden hebben in het bedienen van twee uiteenlopende doelgroepen: enerzijds de consument en aan de andere kant de zakelijke markt." 

 

Juiste balans tussen consumenten- en zakelijke markt

De overdekte Foodboulevard, het dakterras en twee van de 'eilanden' staan in het teken van entertainment en (ont)spanning. Hier bevinden zich ook de Pier Suites voor luxe overnachtingen. Het Zuidereiland is grotendeels toegespitst op de zakelijke markt. Hier bevinden zich de Pier Offices (flexwerkplekken) en de ruimtes voor meetings, netwerkborrels en congressen, voor groepen tot 2.500 personen. Steeds meer (grotere) bedrijven weten deze bijzondere locatie op zee te vinden. Het uitzicht op de golven inspireert, en mensen zijn letterlijk even weg van het vaste land. En dat zijn volgens Smit dan ook de voornaamste redenen dat het aantal business events sterk toeneemt.

Volop ruimte voor ondernemerschap 

Op De Pier zijn op dit moment twintig verschillende ondernemers actief die de verschillende activiteiten, horeca- en retailconcepten exploiteren. Daarnaast zijn er gedurende het jaar allerlei evenementen en pop-up stores te vinden. De Pier biedt volop ruimte voor creatief ondernemerschap en andere mooie plannen. Inmiddels zijn er meer dan 150 mensen werkzaam op De Pier.

 

Over De Pier

De Pier is sinds oktober 2014 in handen van projectontwikkelaar Kondor Wessels Vastgoed & DanZep Hotels (Easyhotels). Na de verbouwing, die zowel de veiligheid als de aantrekkingskracht van de locatie wist te herstellen, heropende De Pier in de zomer van 2015. De Pier in Scheveningen is al ruim honderd jaar een plek van entertainment en (ont)spanning, met de Foodboulevard vol horeca en shops, de luxe Pier Suites, en activiteiten als het bungeejumpen, ziplinen en het reuzenrad. Sinds de heropening richt De Pier zich ook op de zakelijke markt, met op het Zuidereiland ruimtes voor congressen, vergaderingen, meetings, netwerkborrels en flexwerken. Deze iconische 'vrijplaats in zee' biedt ruimte aan activiteiten voor groepen tot maar liefst 2.500 personen. De Pier is 365 dagen per jaar gratis toegankelijk en is met jaarlijks meer dan 2,5 miljoen bezoekers een van de grootste toeristische attracties van Nederland.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Hotelketens
AccorHotels wil minder plastic afval

Morgen, op Planet21 Day, een evenement dat jaarlijks terugkeert op 21 april, stimuleert AccorHotels haar werknemers om initiatieven te bedenken die de wereld een stukje beter maken. Duurzame ontwikkeling en sociale verantwoordelijkheid staan daarbij centraal. Vorig jaar lag de focus op de reductie v...

Toerisme Duurzaamheid
Landal GreenParks mag zich meest duurzaam reismerk van Nederland noemen

Landal GreenParks is winnaar van de Sustainable Brand Index van 2018 in de categorie Travel en Leisure. Landal mag zich een jaar lang het meest duurzame reismerk van Nederland noemen op grond van onafhankelijk consumentenonderzoek. De onderscheiding werd gisteravond in Amsterdam uitgereikt door...

Opening Internationaal
Hotel con Corázon opent tweede hotel in Mexico

Hotel con Corázon is een bijzonder hotel in Nicaragua dat al haar winst steekt in het verbeteren van het lokale onderwijs. Sinds de opening van het hotel in 2008 hebben honderden kinderen hierdoor een kans gekregen op een betere toekomst. Het concept van Hotel Con Corázon is zo succesv...

Onderwijs Blog
Blog Pim van het Reve: wat doe jij met je afval?

5 April 2018. Op naar Apeldoorn, het is tijd voor mijn Thesis Proposal Defence, oftewel het verdedigen van mijn onderzoeksopzet. Het één-na-laatste tentamenmoment voordat ik afstudeer en mijn bachelor Hotel Management in ontvangst mag nemen. Met wat gezonde spanning leg ik mijn eerste ...

Hotelbouwplannen Innovatie
Yotel bouwt in Istanbul hotel met 451 kamers

?GA, al 25 jaar exploitant van Istanbul New Airport (INA), en Yotel, de in Londen gevestigde hotelgroep, hebben een exclusief hotelbeheercontract getekend. Het hotel, dat een van de grootste luchthavenhotels ter wereld zal zijn, met zowel airside als landside-toegang, zal 451 kamers hebben. Het is g...

Hotelbouwplannen Amsterdam
Geen hotel in seniorencomplex Amsterdam Osdorp

De rechtbank heeft bepaald dat er geen hotel mag komen in een seniorencomplex in Amsterdam Osdorp. Dit na na bezwaren van bewoners van het complex, zo lezen we op de website van AT5. Backpackers zouden gratis in het pand mogen slapen wanneer ze iets terug zouden doen voor de buurt. De ouderen waren ...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: