Starten met to go? Leer van HMSHost!

21 mei 2013 |
Starten met to go? Leer van HMSHost!<

Veel horecaondernemers kijken met lede ogen hoe consumenten tankstations, woonboulevards en outlets bij retail ‘leegplunderen’ op het gebied van food & beverage. Er zijn genoeg ondernemers
in de horecabranche die het zelf aanbieden van to go overwegen. Gaat het gouden bergen opleveren? De redactie ging voor u in de leer bij HMSHost op Schiphol en presenteert u de volgende concepten in een showcase.

Bread!


Bread! is een centraal herkenningspunt van de vernieuwde Lounge 3. Hier worden ter plekke sandwiches gemaakt naar wens van de gast. Gehaaste reizigers kunnen voor de ´fast lane´ kiezen en een keuze maken uit een selectie verse producten. Belangrijke elementen in het uitstraling van Bread! zijn puurheid en eerlijkheid.

Bubbles Seafood & Wine Bar


Deze luxe seafoodbar biedt een breed scala aan gastronomische visgerechten, gecombineerd met een uitstekende en uitgebreide wijncollectie. Wijn en champagne kunnen zowel per glas als per fles worden besteld. Een absolute eyecatcher in deze bar is de ledverlichte achterwand met alle flessen wijnen en champagnes en het zoutwateraquarium met daarin tropische vissen.

Café Chocolat


Chocolade als culinaire verleiding is naar een nieuw niveau getild in de vorm van Café Chocolat in Lounge 1. De menukaart biedt een breed aanbod van met chocolade verwerkte producten. Om ter plekke te nuttigen of mee te nemen als geschenk. De focus ligt op kwaliteit en presentatie, waarbij het team van Café Chocolat zijn best doet om de dag van de reiziger aangenamer te maken.

Dutch Kitchen & Bar



In de authentieke Dutch Kitchen & Bar aan de Holland Boulevard tussen Lounge 2 en 3 kunnen reizigers dineren in een unieke setting. Waarbij de stoelen zijn ontworpen in de vorm van bijvoorbeeld delfts blauwe theekopjes. Uit de open keuken komen Nederlandse specialiteiten zoals kroketten, landbrood en poffertjes.


De Dutch Bar biedt een selectie van wereldse dranken met een Nederlandse touch en is uitgeroepen tot meest gastvrije horecalocatie op de luchthaven.

East bar & bites


East bar & bites biedt reizigers een smaakbeleving door het brengen van Aziatische sfeer en lekkernijen. East bar & bites onderscheidt zich van andere horecagelegenheden door het uitserveren van trendy Aziatische sake-cocktails en hapjes. Op het menu staan voorgerechten zoals Japanse yakitori, sushi en wasabi crackers. Verder kunnen gasten genieten van diverse soorten Oosterse thee.

Fair Taste Café


HMSHost´s belangstelling voor maatschappelijke verantwoordelijkheid heeft geleid tot het Fair Taste Café. Van Max Havelaar koffie tot broodjes gemaakt van biologische en ethisch verantwoorde ingrediënten. Bijna alle producten die bij het Fair Taste Café verkrijgbaar zijn, voldoen ten minste aan één van de volgende kwaliteiten of kenmerken: fair trade, biologisch, lokaal, recyclebaar of Rainforest Alliance gecertificeerd.

Grand Café Het Paleis


Het ontwerp van Het Paleis is geïnspireerd op het beroemde Paleis voor Volksvlijt uit het ‘oude’ Amsterdam. Het opvallende gebouw heeft reusachtige bogen en een terras. Grand Café Het Paleis is gevestigd in Lounge 1 met een zeer hoog plafond, kroonluchters en een origineel brouwvat. Het interieur creëert een aangename en stijlvolle sfeer waarin iedereen de drukte van de luchthaven even kan vergeten.

JuicyDetails


Reizigers kunnen zich bij de bar van JuicyDetails te buiten gaan aan smoothies en shots met gezonde combinaties van vruchten en groenten. Het assortiment bestaat uit sappen en smoothies die vers voor de neus van de gast worden bereid door één van de juicers.


Reizigers hebben onder meer de keuze uit een Jetlag Fighter, een Energy Bomb, of een shot puur sap van tarwegras.

Park Café


In het Airport Park in Lounge 1 kunnen reizigers ontspannen zoals tijdens een dagje in een park. In het Park Café kunnen gasten terecht voor gegrilde panini’s, sandwiches, gastronomische hamburgers, salades, verse sappen, bier en fair trade koffie. Gasten kunnen hun eigen hamburger versieren door het toevoegen van hun favoriete sauzen en extra toppings bij het ‘pick up & burger pimp station’.

Harvest Market


Bij Harvest Market lijkt het alsof je op de markt staat in, plaats van op het vliegveld. In de nieuwe eetgelegenheid op de D-Pier staan verse en lokale producten centraal. Het concept maakt in het assortiment een link naar gezonde en verse producten die Nederland te bieden heeft. Het menuaanbod is seizoensgebonden. Onder meer pizza’s en hamburgers worden op bestelling gebakken.

Lees meer!
Weten wat HMSHost zegt over de kansen en valkuilen van 'to go' voor traditionele horecabedrijven in Nederland? Lees dan eind mei de special Hotel & Food & Beverage van hotelvakblad Hospitality Management. Wie de papieren editie heeft gemist, of niet ontvangt... Begin juni is Hotel & Food & Beverage 2013 online te lezen en te downloaden via de website van Hospitality Management.

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Een faillissement kan worden voorkomen

In 2019 brak de Nederlandse hotelmarkt nog alle records. Nu hebben hotels massaal de deuren gesloten vanwege het coronavirus. Als dit maanden gaat duren, komen hotels onverminderd in zwaar weer. De NOW-regeling is slechts een tijdelijke en beperkte oplossing. De Wet homologatie onderhands akkoord (W...

Coronacrisis
Koningin Máxima steekt horeca een hart onder de riem

Hare Majesteit Koningin Máxima heeft woensdagochtend een werkbezoek gebracht aan twee horecagelegenheden in Amsterdam. Het bezoek vond plaats in het kader van de uitbraak van het coronavirus (COVID-19). De uitbraak van het coronavirus heeft voor de horecabranche geresulteerd ...

Economie Coronacrisis
Rabobank: Nederlandse economie krimpt dit jaar harder dan in 2009 

Aangenomen dat de coronabeperkende maatregelen pas vanaf 1 juni worden versoepeld, krimpt de Nederlandse economie dit jaar naar verwachting met 5 procent. Daarbij raakt de coronacrisis veel sectoren bijzonder hard, zoals de horeca, de landbouw, de industrie en delen van de zakelijke dienstverlening....

Toerisme Coronacrisis
NBTC: Boek- en zoekgedrag met 85 procent gedaald

NBTC, het marketingplatform voor toerisme in en naar Nederland, monitort de komende tijd relevante indicatoren die inzicht kunnen geven in het effect van de coronacrisis op het gedrag van bezoekers. Denk daarbij aan het zoek- en boekgedrag, maar ook het sentiment onder potentiële reizigers. ...

KHN Coronacrisis
KHN: reparatie NOW en demping Wab-effecten dringend noodzakelijk

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) signaleert dat de NOW-regeling op belangrijke onderdelen tekortschiet. Afgelopen maandag opende het UVW het NOW-loket. Door de afbakening van het omzetverlies en de fixatie van de vergoeding loonsom sv op uitsluitend januari 2020, worden schrijnende effecten zichtb...

Columns
Column: Het post-corona tijdperk

Hoe ziet de wereld eruit in een post-corona tijdperk? Dat is een vraag die mij de laatste tijd erg bezighoudt. Vliegen we nog net zoveel als twee maanden geleden? Blijven er maatregelen bij evenementen boven de 100 personen? Hoe gaan mensen om met fysiek contact? Draagt een hostess achter de recepti...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: