Starten met to go? Leer van HMSHost!

21 mei 2013 |
Starten met to go? Leer van HMSHost!<

Veel horecaondernemers kijken met lede ogen hoe consumenten tankstations, woonboulevards en outlets bij retail ‘leegplunderen’ op het gebied van food & beverage. Er zijn genoeg ondernemers
in de horecabranche die het zelf aanbieden van to go overwegen. Gaat het gouden bergen opleveren? De redactie ging voor u in de leer bij HMSHost op Schiphol en presenteert u de volgende concepten in een showcase.

Bread!


Bread! is een centraal herkenningspunt van de vernieuwde Lounge 3. Hier worden ter plekke sandwiches gemaakt naar wens van de gast. Gehaaste reizigers kunnen voor de ´fast lane´ kiezen en een keuze maken uit een selectie verse producten. Belangrijke elementen in het uitstraling van Bread! zijn puurheid en eerlijkheid.

Bubbles Seafood & Wine Bar


Deze luxe seafoodbar biedt een breed scala aan gastronomische visgerechten, gecombineerd met een uitstekende en uitgebreide wijncollectie. Wijn en champagne kunnen zowel per glas als per fles worden besteld. Een absolute eyecatcher in deze bar is de ledverlichte achterwand met alle flessen wijnen en champagnes en het zoutwateraquarium met daarin tropische vissen.

Café Chocolat


Chocolade als culinaire verleiding is naar een nieuw niveau getild in de vorm van Café Chocolat in Lounge 1. De menukaart biedt een breed aanbod van met chocolade verwerkte producten. Om ter plekke te nuttigen of mee te nemen als geschenk. De focus ligt op kwaliteit en presentatie, waarbij het team van Café Chocolat zijn best doet om de dag van de reiziger aangenamer te maken.

Dutch Kitchen & Bar



In de authentieke Dutch Kitchen & Bar aan de Holland Boulevard tussen Lounge 2 en 3 kunnen reizigers dineren in een unieke setting. Waarbij de stoelen zijn ontworpen in de vorm van bijvoorbeeld delfts blauwe theekopjes. Uit de open keuken komen Nederlandse specialiteiten zoals kroketten, landbrood en poffertjes.


De Dutch Bar biedt een selectie van wereldse dranken met een Nederlandse touch en is uitgeroepen tot meest gastvrije horecalocatie op de luchthaven.

East bar & bites


East bar & bites biedt reizigers een smaakbeleving door het brengen van Aziatische sfeer en lekkernijen. East bar & bites onderscheidt zich van andere horecagelegenheden door het uitserveren van trendy Aziatische sake-cocktails en hapjes. Op het menu staan voorgerechten zoals Japanse yakitori, sushi en wasabi crackers. Verder kunnen gasten genieten van diverse soorten Oosterse thee.

Fair Taste Café


HMSHost´s belangstelling voor maatschappelijke verantwoordelijkheid heeft geleid tot het Fair Taste Café. Van Max Havelaar koffie tot broodjes gemaakt van biologische en ethisch verantwoorde ingrediënten. Bijna alle producten die bij het Fair Taste Café verkrijgbaar zijn, voldoen ten minste aan één van de volgende kwaliteiten of kenmerken: fair trade, biologisch, lokaal, recyclebaar of Rainforest Alliance gecertificeerd.

Grand Café Het Paleis


Het ontwerp van Het Paleis is geïnspireerd op het beroemde Paleis voor Volksvlijt uit het ‘oude’ Amsterdam. Het opvallende gebouw heeft reusachtige bogen en een terras. Grand Café Het Paleis is gevestigd in Lounge 1 met een zeer hoog plafond, kroonluchters en een origineel brouwvat. Het interieur creëert een aangename en stijlvolle sfeer waarin iedereen de drukte van de luchthaven even kan vergeten.

JuicyDetails


Reizigers kunnen zich bij de bar van JuicyDetails te buiten gaan aan smoothies en shots met gezonde combinaties van vruchten en groenten. Het assortiment bestaat uit sappen en smoothies die vers voor de neus van de gast worden bereid door één van de juicers.


Reizigers hebben onder meer de keuze uit een Jetlag Fighter, een Energy Bomb, of een shot puur sap van tarwegras.

Park Café


In het Airport Park in Lounge 1 kunnen reizigers ontspannen zoals tijdens een dagje in een park. In het Park Café kunnen gasten terecht voor gegrilde panini’s, sandwiches, gastronomische hamburgers, salades, verse sappen, bier en fair trade koffie. Gasten kunnen hun eigen hamburger versieren door het toevoegen van hun favoriete sauzen en extra toppings bij het ‘pick up & burger pimp station’.

Harvest Market


Bij Harvest Market lijkt het alsof je op de markt staat in, plaats van op het vliegveld. In de nieuwe eetgelegenheid op de D-Pier staan verse en lokale producten centraal. Het concept maakt in het assortiment een link naar gezonde en verse producten die Nederland te bieden heeft. Het menuaanbod is seizoensgebonden. Onder meer pizza’s en hamburgers worden op bestelling gebakken.

Lees meer!
Weten wat HMSHost zegt over de kansen en valkuilen van 'to go' voor traditionele horecabedrijven in Nederland? Lees dan eind mei de special Hotel & Food & Beverage van hotelvakblad Hospitality Management. Wie de papieren editie heeft gemist, of niet ontvangt... Begin juni is Hotel & Food & Beverage 2013 online te lezen en te downloaden via de website van Hospitality Management.

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
“Forse huurverlaging is nu echt wel mogelijk voor hoteliers"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit achtste hoofdstuk b...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Hoe maak ik mijn hotel meer crisisbestendig?

Hotels sluiten massaal hun deuren vanwege het coronavirus. Een zeer ingrijpend en moeilijk besluit. Hotelketens Van der Valk en Fletcher kondigen aan ruimte beschikbaar te stellen om herstellende coronapatiënten op te vangen. Ziekenhuizen houden zo meer ruimte over voor de zware zorg. Geven hot...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: AI!

Of ik het verschil wist tussen artificiële intelligentie en robotisering? Het was een vraag van iemand die mij aansprak nadat ik een verhaal over hoteltrends had gehouden waarin ik weer eens mijn stokpaardje over High Tech en High Touch had bereden. Eerlijk gezegd had ik de begrippen altijd los...

Coronadagboek Bart Reints Bok: "Ik ontving een absurde e-mail van Emesa"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit zevende hoofdstuk b...

Personalia
Rogier Braakman keert terug in de hotellerie

Rogier Braakman keert terug in de hotellerie. De voormalig Managing Director van IHMG laat het volgende via zijn LinkedIn weten: "Terug in de hotelbusiness... Na anderhalf jaar 'hotelbusiness-sabbatical' (en het opdoen van nieuwe ervaringen in vele IT-gerelateerde bedrijven) voel ik me ...

Hotelketens
Hotelketen onder de loep: InterContinental Hotels Group

In deze rubriek presenteert Hospitality Management de bekendere hotelketens. Een historisch overzicht met actuele cijfers. In deze uitgave behandelen we IHG, een toonaangevend merk met wereldwijd 400.000 werknemers die werkzaam zijn in meer dan 100 landen. De merken IHG telt 16 merken, waarbij...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: