Debat over commissies met mede-oprichter Booking.com

11 juni 2018 | David Bakker

Het is één van de meest besproken onderwerpen van dit moment: het commissiesysteem binnen de evenementenbranche. Toen Marriott begin dit jaar aankondigde de commissie van 10% te verlagen naar 7% voor alle Amerikaanse en Canadese hotels, volgden andere hotelketens, waaronder Hilton en IHG al snel. Intermediairs verenigen zich om gezamenlijk een tegengeluid te kunnen laten horen. De discussie die vooral in Amerika wordt gevoerd, krijgt ongetwijfeld navolging binnen Europa.


Debat


Op maandag 25 juni organiseert MPI Nederland, vakvereniging voor mensen die werkzaam zijn binnen de meeting- en eventindustrie, een Lagerhuisdebat onder leiding van Roderik van Grieken van het Nederlands Debat Instituut, waarbij uitvoerig stilgestaan wordt bij de houdbaarheid en transparantie van het commissiesysteem. Ook wordt de vraag gesteld wie het verdienmodel van de toekomst bepaalt: Hotels? De klant? De boekingstool of intermediair?

Bas Lemmens, medeoprichter Booking.com

Met ruim achttien jaar ervaring in de reis- en hotelbranche werd Bas Lemmens begin dit jaar benoemd tot CEO van Meetings.com. Hij was medeoprichter van Booking.com: het beroemde - in
Amsterdam gevestigde - bedrijf achter de website waar wereldwijd meer dan een miljoen accommodaties geboekt kunnen worden. Daarnaast werkte Lemmens onder andere voor Ebookers.com, Isango.com, Easytobook.com, Redigo.ru, Hotelchamp.com en Roomlr.com. Vanuit zijn werk en ervaring deelt Lemmens graag zijn kennis over en onderzoek naar de online reisbranche. Als geen ander kan hij dan ook meepraten over het commissiesysteem in Nederland. Op 25 juni leidt hij de stelling in dat ‘over 5 jaar boekingstools bepalen wat het verdienmodel van de toekomst wordt’ en zal hij actief mee debatteren over dit en andere onderwerpen. Het debat vindt op maandagmiddag 25 juni plaats in De Rode Hoed in Amsterdam. Aanmelden kan hier

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Amsterdam
Hoofdkantoor The Student Hotel naar Amsterdam

Vanwege de exponentiële groei van The Student Hotel, heeft het internationale hoofdkantoor zich in januari 2020 in Amsterdam Noord gevestigd. Het culturele, eclectische en industriële bedrijventerrein in Noord sluit naadloos aan bij de kernwaarden van TSH. Het nieuwe hoofdkantoor is gev...

Amsterdam Verbouwen
De L'Europe Amsterdam brengt Amsterdamse iconen samen in 't Huys

Hotel De L'Europe Amsterdam opent in maart de deuren van 't Huys. Een vernieuwde vleugel van het hotel, met een eigen ingang aan de Nieuwe Doelenstraat, waar zowel de Amsterdammer als de hotelgast 'Original Amsterdam Luxury' vindt. 't Huys biedt onderdak aan drie Amsterdamse toon...

Awards Amsterdam
Park Inn by Radisson Amsterdam City West is hotel van het jaar

Het nieuwe Park Inn by Radisson Amsterdam City West hotel is verkozen tot ‘Hotel van het Jaar 2019’ in de regio Midden- en Zuid-Europa van de Radisson Hotel Group (RHG). Het designhotel behaalde op het gebied van bezettingsgraad, kwaliteit, omzet, gast-reviews, duurzaamheid en veiligheid...

Van der Valk
Van der Valk gaat hotelgasten helpen om te stoppen met roken

Waar Van der Valk Hotels de afgelopen jaren met haar Vitaal-concept al grote stappen zette in de gezondheidsmarkt, gaat ze nu ook haar gasten helpen met het stoppen met roken. In een 5-daags intern programma wordt er middels zowel groeps- als individuele coaching een extra stimulans gecreëerd o...

Achtergronden
Hoe likable is jouw hotel?

We willen allemaal leuk gevonden worden. Niets menselijks is ons vreemd. Voor ondernemingen geldt hetzelfde. Sterker nog, als consumenten jouw bedrijf leuk vinden, betaalt zich dat altijd terug. Maar hoe pak je dat aan? Hoe zet je dat in gang? En wat betekent dat voor je kernwaarden? Likability. ...

Hotel Den Haag
Kennisnetwerk Destinatie Nederland zet in op gastvrijheidsbeleving door samenwerking met Hotelschool The Hague

Hoe kun je als destinatiemanagement organisatie (DMO) een bijdrage leveren aan de gastvrijheidsbeleving van jouw stad of streek? Dat is de vraag die regelmatig gesteld wordt binnen Kennisnetwerk Destinatie Nederland. Gastvrijheid is één van de pijlers binnen Perspectief2030, de visie o...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: