Dirk Kuijt ontsteekt verlichting kerstboom Grand Hotel Huis ter Duin

16 november 2018 | Thijs Jacobs

Dirk Kuijt heeft dit jaar de kerstperiode ingeluid met de ontsteking van de verlichting van een van de meest iconische kerstbomen van Nederland voor Grand Hotel Huis ter Duin. De boom heeft een hoogte van ruim 17 meter en kan zich daarmee de hoogste boom binnen de hotellerie in de Benelux noemen. Vier dagen is eraan gebouwd en ruim 100.000 lampjes zijn erin verwerkt.

Iconische kerstboom

Hij is het decor van vele romantische kiekjes: de kerstboom voor Grand Hotel Huis ter Duin. Dat de prachtig verlichte boom geliefd is, moge duidelijk zijn: ieder jaar trekt de hoogste kerstboom van de Benelux vele nationale en internationale bewonderaars. Telkens weer maakt Grand Hotel Huis ter Duin iets bijzonders van de ontsteking van de lichtjes. Zo was dit jaar was de hoofdrol weggelegd voor, wederom, een bekende Nederlander: Dirk Kuijt.

Met één druk op de knop en omringd door relaties van het hotel heeft hij voor de kerstsfeer gezorgd waaraan zoveel mensen mooie herinneringen ontlenen. Kuijt: "Ik voel mij al zeer lang kind aan huis bij Grand Hotel Huis ter Duin. Sinds mijn eerste selectie voor het Nederlands elftal ben ik hier altijd blijven komen. Ik voel mij vereerd om als ambassadeur op te mogen treden. Daarbij is kerst voor mij heel speciaal omdat het wat mij betreft staat voor het doorbrengen van tijd met familie en vrienden. Dat vind ik heel belangrijk."

Traditie van licht en vrede in Noordwijk

De ontsteking van de grote kerstboom voor Grand Hotel Huis ter Duin is een jaarlijks fenomeen. Onder toeziend oog van vele gasten wordt ieder jaar rond half november het warme kerstgevoel ingeluid. Stephan Stokkermans, managing director van Grand Hotel Huis ter Duin, zegt hierover: “Het ontsteken van de lichtjes van de kerstboom is een traditie geworden die perfect past bij Grand Hotel Huis ter Duin. De warmte en de sfeer die het hotel zo kenmerkt, brengen we op deze manier naar buiten. Kerstfeest is het feest van het licht en de vrede. Met de prominente plek van het hotel in Noordwijk verspreiden we zo op onze eigen manier de kerstboodschap.”

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Interview: hotel in voormalig klooster Utrecht

Utrecht kent een behoorlijke hotelontwikkeling en dat is niet verwonderlijk, gezien het aantal kamers in de Domstad. Dat aantal blijft immers behoorlijk achter bij de (verwachte) vraag. In de bruisende wijk Lombok opende onlangs het parochiehuis van het nieuwe hotel The Anthony. In het kloostergedee...

Achtergronden Culinair
Kerstmenu: Spoom en foie gras uit de gratie 

In bijna de helft van de Nederlandse restaurants wordt deze Kerst hert als hoofdgerecht gereserveerd. Hiermee is hert het populairste hoofdgerecht op de kerstmenu’s in de Nederlandse horeca. In Nederland betaal je in 2018 gemiddeld € 61,- voor een vijfgangen kerstdiner. Goedkoop eten doe ...

F&B Den Haag
Plek voor ruim 60 F&B-concepten in Haagse binnenstad

De binnenstad van Den Haag is uitgegroeid tot één van de meest aantrekkelijke winkelgebieden van Nederland. Toch is er nog ruimte om verder te verbeteren. Op basis van de horecabenchmark tussen de vijf grootste steden, blijkt dat het aanbod Food & Beverage (F&B) beperkt is. Er ...

Onderwijs Ondernemen
Training horeca-concepting: "Ik geef je de ultieme checklist mee!"

Op 21 januari 2019 vindt de eerstvolgende trainingsdag over 'concepting' plaats in Bunnik. Onderscheidend zijn met je zaak is immers lastig, zeker met de hoeveelheid trends die je om de oren vliegen en al die zaken om je heen die ook vernieuwend (denken te) zijn. Hoe val jij dan juist op? De...

Personalia
Niels Hoek nieuwe sales manager U Parkhotel

Niels Hoek is per 1 december 2018 begonnen als Sales Manager bij het nieuw te openen U Parkhotel in Enschede. Na bijna twee jaar keert Niels weer terug naar de hotel- en congresbranche. Met meer dan acht jaar ervaring brengt Niels veel kennis mee naar het nieuwe U Parkhotel op de campus van de Unive...

NH Hotels Interview Longread
Interview: vierde nhow geopend in Marseille

nhow, het nieuwste merk van de Spaanse hotelketen NH, begint serieuze vormen aan te nemen. Na Rotterdam, Berlijn en Milaan, opende afgelopen september nhow Marseille. Hospitality Management was erbij en aanschouwde de ambitieuze toekomstplannen van een merk dat zich liever niet laat bundelen. &ldquo...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: