Dit zijn de 10 potentieel meest vieze items op de hotelkamer

16 juli 2020 | Thijs Jacobs

Uit onderzoek onder Britten wordt bedlinnen door 92% van hen beschouwd als een van de vuilste zaken die in de hotelkamer kan worden aangetroffen. 87% van de Britse hotelgasten zal het linnen voor gebruik  dan ook controleren. Opmerkelijk detail: bijna de helft van de Britten zal 30 minuten lang hun eigen hotelkamer schoonmaken voor gebruik!  

Andere items die als potentieel vuil worden beschouwd, zijn glazen en mokken (88%), afstandsbedieningen (87%) en lichtschakelaars (84%).  14% van de Britten zouden het liefst hun eigen verse lakens en handdoeken meenemen naar een hotel...

Het populaire onderzoeksprogramma Inside Edition ontdekte onlangs dat verschillende iconische hotels in New York City niet worden schoongemaakt voordat een nieuwe gast arriveert, ondanks strenge instructies om dit te doen sinds de coronapandemie is uitgebroken. 

Dit nieuws bracht End of Tenancy Cleaning Company ertoe om 1.894 Britten te vragen naar hun schoonmaakgewoontes bij het bezoeken van een hotel, te vragen naar de vuilste zaken die ze hebben gevonden, en wat ze zouden doen voordat ze zich settelen in de kamer. 

Dit zijn de 10 vuilste items op hotelkamers volgens de Britten die deelnamen aan het onderzoek:

Beddengoed 92%
Glazen en mokken 88%
Afstandsbedieningen 87%
Lichtschakelaars 84%
Telefoons 71%
Gestoffeerde stoelen /sofa's 63%.
Decoratieve kussens / dekens 55%.
Ramen en vensterbanken 45%
Gordijnen 22%
Tapijten 19%

 

Opmerkelijk: maar liefst 42% van de Britten maakt de hotelkamer schoon voor gebruik!

Bij aankomst beweren de Britten dat ze de volgende vijf items het meest op netheid controleren: 

Beddengoed 87%
Glazen en mokken 72%
Afstandsbedieningen 65%
Telefoons 57%
Lichtschakelaars 49%

 

Het onderzoek onthulde ook hoe lang Britten een hotelkamer schoonmaken voor gebruik:

- 46% brengt een half uur door
- 21% brengt minstens een uur door
- 13% is meer dan een uur bezig 

End of Tenancy Cleaning vroeg ook aan degenen die hun hotelkamer hebben schoongemaakt of ze hun eigen schoonmaakmiddelen meenamen. 29% zei dat ze dat deden, terwijl 13% zei dat ze het hotel gewoon om benodigdheden vroegen. 

Van degenen die ja zeiden, werd toen ontdekt dat de meest voorkomende schoonmaakbenodigdheden die hotelgasten meenemen:

1. Natte doekjes (58%)
2. Bleekmiddel of ontsmettingsmiddel (51%)
3. Geurverstuiving of kaarsen (33%)
4. Eigen glas of mok (26%)
5. Eigen verse lakens en handdoeken (14%)

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Energie besparen doe je zo

In crisistijd wordt bespaard. Het energieverbruik in de hotellerie is hoog en daarom ook een kostenpost om op te besparen. Hospitality Management zet een aantal tips op een rij. Energie zorgt voor de juiste gastbeleving die u als hotelier aan uw gasten wil bieden. Het zorgt echter ook voor hoge r...

KHN
KHN reageert op maatregelen: "Te veel nadruk op horeca"

De Koninklijke Horeca Nederland begrijpt dat, als het aantal besmettingen toeneemt, de overheid maatregelen moet nemen om die groei een halt toe te roepen. Echter verbaast het de brancheorganisatie dat de horeca telkens het boetekleed aan moet trekken. Op de website reageert KHN op de genomen maatre...

Coronacrisis
Download: corona checklist

Horecagasten worden vanaf 10 augustus dringend verzocht hun contactgegevens achter te laten om bron- en contactonderzoek makkelijker te maken bij een eventuele uitbraak. Download hier de checklist om uit te printen. Horecaondernemers zijn verplicht contactgegevens aan hun gasten te vragen, gasten zi...

Column David Bakker
Column: Het onzichtbare leed

Er zijn weinig hoteliers die geen mening over Booking.com hebben. Aan het begin van deze coronacrisis verweet menig hotelier dat de boekingsgigant zich niet als partner van de hotellerie opstelde. Alle boekingen konden kosteloos worden geannuleerd, de hotels bleven leeg en van enige correspondentie ...

Achtergronden
Zo kom je de hitte in de horeca door

Op sommige plekken in Nederland zal het kwik deze week oplopen tot een kleine 36 graden. Horecaondernemers nemen massaal maatregelen om de week zo koel mogelijk door te komen. Met deze acht tips helpen we je een beetje op weg. 1. Cliché, maar misschien wel de belangrijkste: zorg dat j...

Accor
Halfjaarcijfers Accor: 1,5 miljard verlies en 1000 banen weg

Accor draaide over het eerste halfjaar van 2020 een verlies van 1,5 miljard euro. Daarnaast vreest het Franse concern afscheid te moeten nemen van 1000 banen. Bij Accor werken ongeveer 18.000 mensen. De coronapandemie hakt er flink in bij het Franse bedrijf, waar hotelketens Novotel, Mercure en Ibis...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: