''Doe je gast een aanbieding tijdens het openen van de hoteldeur''

13 december 2019 | redactie

Dolf Mulder, de onbetwiste slotenkoning van Nederland, steekt zijn nek uit. Waar zijn bedrijf Hotek Hospitality Group bij vrijwel iedere hotelier bekend is vanwege de kwalitatief hoogstaande hotelsloten, doet hij tegenwoordig meer. Veel meer... De vriendelijke innovator vertelt over de nieuwe mogelijkheden, de innovaties die zijn doorgevoerd en kansen om je gast optimale service te verlenen.

“Natuurlijk zijn wij primair slotenleverancier, maar dan wel een partij die het mobiel openen van deuren anders benadert dan andere leveranciers”, vertelt Dolf. Mobiel openen heeft immers de toekomst. Sterker nog: het is de realiteit. “Andere leveranciers van toegangstechniek gebruiken bluetooth. Althans, ze leveren ‘de mogelijkheid tot openen met bluetooth’. Je moet als hotelier immers altijd nog op zoek naar een partij die de app kan leveren om dat mogelijk te maken. Wij bieden een totaaloplossing aan en kunnen alles zelf. Bovendien werken wij met een cloud-based systeem, dat wij CLE (Cloud Low Energy) noemen. Het is de veiligere en gebruiksvriendelijkere versie van bluetooth, naar mijn bescheiden mening.”

Van toegangstechniek naar complete guest journey

En dat het veelzijdiger en bruikbaarder is dan bluetooth alleen, blijkt wanneer Mulder opsomt wat er via Hotek allemaal mogelijk is. “Bluetooth is een offline oplossing en als gast moet je een app downloaden om het hotelslot te kunnen openen. Veel mensen hebben een hekel aan het downloaden van allerlei apps, ik ben er daar zelf één van, dus wij bedachten een oplossing in de vorm van een webapp via ons GUESTKEY platform. Op die manier bieden we een flitsende en veilige manier om de deur te openen, maar we kunnen de ‘guest journey’ tegelijkertijd beter aankleden. Je maakt als gast en hotelier toch al gebruik van een webapp of app, dus waarom voeg je niet bepaalde functies toe, zoals de wake-up call, de mogelijkheid om een taxi te bestellen, het doen van een aanbieding voor het diner, et cetera. Het contact met de gast wordt digitaal verwerkt, wat voor de gast vaak fijner is en voor de hotelier kansen biedt. Wij stappen met dit product uit onze comfort zone, dat besef ik goed, want naast het openen van deuren leveren we nu ook een marketingkanaal.”

Hoteliers hebben een bepaald beeld bij het persoonlijke contact met de gasten, maar is dat nog wel van deze tijd? Dolf verblijft zelf vaak in hotels en ziet dat er een verschuiving plaatsvindt: “Gasten hebben natuurlijk wel baat bij contact met het hotel, maar dan op een nieuwe manier. Tegelijkertijd is dit ook beter voor de hotelier. Een voorbeeld: de gast kan via ons platform de kamer direct waarderen. Wanneer hij een mooie review geeft, dan wordt hij direct doorverwezen naar TripAdvisor. Wanneer de review enkele minpunten laat zien, dan wordt hij doorgezet naar de receptie van het hotel. Bovendien is deze manier van werken duurzaam; geen papier en e-mails meer, geen plastic keycards… En het bespaart natuurlijk ook tijd. Als hotelier ken je het wel, de gast vraagt altijd eerst naar de wifi-toegangscode. Dit ondervang je door die direct in de webapp te laten zien. Op dit moment zijn we trouwens de enige leverancier die de QR-toegangstechniek en cloud-aansturing kan leveren. We zijn er al twee jaar mee bezig en het balletje ging rollen toen wij met Gr8 Hotels een oplossing ontwikkelden voor het openen van deuren via QR-codes en meer. Naast de standaard QR-oplossing hebben wij een nieuw hotelslot ontwikkeld met de naam GenerationZ, naar de generatie reizigers die aan de poort staat te rammelen en die volledig is opgegroeid met iPads en smartphones. Techniek kent geen geheimen voor ze en zij kunnen, anders dan de oudere generaties, prima onderscheiden wat ‘fake’ en echt is in het online domein. De wereld ligt aan hun voeten, net zoals de hotelier geen obstakels meer heeft om mee te gaan met de allernieuwste technieken. Onze klanten in ieder geval niet, want alle producten die wij leveren kun je upgraden. Bij de ontwikkeling van onze producten denk ik namelijk altijd aan onze bestaande klanten, zodat zij altijd de beschikking kunnen hebben over de nieuwste technieken, zoals de QR-toegangstechniek. Als je een RFID-slot hebt, dan kunnen wij die probleemloos voor je ombouwen. Dat is het voordeel van Hotek: wij ontwikkelen zelf, produceren alles in Europa en plaatsen de sloten ook zelf. In een wereld die dadelijk gedomineerd wordt door QR-codes, is het niet meer dan logisch dat je deze techniek in je hotel toepast.”

Over Hotek Hospitality Group

Hotek Hospitality Group is de bekendste hotelpartner op het gebied van toegangstechniek in Nederland. Het familiebedrijf heeft uitstekende referenties, een solide reputatie en kan betrouwbare oplossingen op maat leveren. Meer weten over de mogelijkheden in uw hotel? Neem dan contact op.

W: hotek.nl
E: info@hotek.nl
T: 076 50 24 750

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Booking.com OTA's
Booking.com introduceert een nieuw systeem voor kwaliteitsclassificaties

Booking.com introduceert een nieuw systeem voor kwaliteitsclassificaties voor appartementen, vakantiehuizen en villa's; het nieuwe systeem maakt het makkelijker voor reizigers om de kwaliteit van unieke verblijfsplekken te vergelijken. Reizigers hebben tegenwoordig meer keuze dan ooit als ze...

Personeel
De nieuwste technologische tools voor het koesteren van talent

Waar menselijk talent in de jaren ‘90 werd gezien als een verrijking om te managen onder het concept van talentmanagement, neemt het koesteren van talent een humanistisch standpunt in van de mensen van een organisatie van wie het doel in lijn is met het bedrijf dat talent ontwikkelt en koester...

Awards Cocktails
Super Lyan beste hotelbar van Amsterdam

Super Lyan is uitgekozen tot beste hotelbar van Amsterdam. De prijs werd zaterdag voor de zevende keer uitgereikt door de Belvedere Best Hotel Bar Awards tijdens de jaarlijkse Hotelnacht. De prijs werd in ontvangst genomen door Bar Manager Dan Garnell, Director of F&B Jos van Hunen en hoteldirec...

Achtergronden Internationaal
Relais & Châteaux verwelkomt negen nieuwe leden

Negen nieuwe leden van over de hele wereld komen de familie Relais & Châteaux verrijken. Dankzij hun uitzonderlijke locaties, de charme van hun architectuur, hun unieke geschiedenis en het talent van hun chef-koks, openen deze huizen nieuwe vensters naar de wereld voor reizigers. Chatha...

Columns
Column Hans van Spronsen: OK Boomer

Wellicht heeft u het de afgelopen weken of maanden online voorbij zien komen, de nieuwe online grap die graag wordt verspreid door millennials en de generaties die daarop volgen; ‘OK Boomer’. Kort gezegd is het een grapje met een serieuze kern, de term werd zelfs al gebruikt in het parle...

Accor Internationaal
Accor opent 3000ste hotel in Europa

Accor opent haar 3.000ste hotel in Europa met de komst van twee ‘Mondrian’ hotels in Frankrijk. Met meer dan 340.000 kamers in 39 landen is Accor Europees markleider. De komst van Mondrian naar Europa, Accor’s 26e merk, onderstreept Accor’s ambitie in het premium en lifestyle...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: