''Doe je gast een aanbieding tijdens het openen van de hoteldeur''

13 december 2019 | redactie

Dolf Mulder, de onbetwiste slotenkoning van Nederland, steekt zijn nek uit. Waar zijn bedrijf Hotek Hospitality Group bij vrijwel iedere hotelier bekend is vanwege de kwalitatief hoogstaande hotelsloten, doet hij tegenwoordig meer. Veel meer... De vriendelijke innovator vertelt over de nieuwe mogelijkheden, de innovaties die zijn doorgevoerd en kansen om je gast optimale service te verlenen.

“Natuurlijk zijn wij primair slotenleverancier, maar dan wel een partij die het mobiel openen van deuren anders benadert dan andere leveranciers”, vertelt Dolf. Mobiel openen heeft immers de toekomst. Sterker nog: het is de realiteit. “Andere leveranciers van toegangstechniek gebruiken bluetooth. Althans, ze leveren ‘de mogelijkheid tot openen met bluetooth’. Je moet als hotelier immers altijd nog op zoek naar een partij die de app kan leveren om dat mogelijk te maken. Wij bieden een totaaloplossing aan en kunnen alles zelf. Bovendien werken wij met een cloud-based systeem, dat wij CLE (Cloud Low Energy) noemen. Het is de veiligere en gebruiksvriendelijkere versie van bluetooth, naar mijn bescheiden mening.”

Van toegangstechniek naar complete guest journey

En dat het veelzijdiger en bruikbaarder is dan bluetooth alleen, blijkt wanneer Mulder opsomt wat er via Hotek allemaal mogelijk is. “Bluetooth is een offline oplossing en als gast moet je een app downloaden om het hotelslot te kunnen openen. Veel mensen hebben een hekel aan het downloaden van allerlei apps, ik ben er daar zelf één van, dus wij bedachten een oplossing in de vorm van een webapp via ons GUESTKEY platform. Op die manier bieden we een flitsende en veilige manier om de deur te openen, maar we kunnen de ‘guest journey’ tegelijkertijd beter aankleden. Je maakt als gast en hotelier toch al gebruik van een webapp of app, dus waarom voeg je niet bepaalde functies toe, zoals de wake-up call, de mogelijkheid om een taxi te bestellen, het doen van een aanbieding voor het diner, et cetera. Het contact met de gast wordt digitaal verwerkt, wat voor de gast vaak fijner is en voor de hotelier kansen biedt. Wij stappen met dit product uit onze comfort zone, dat besef ik goed, want naast het openen van deuren leveren we nu ook een marketingkanaal.”

Hoteliers hebben een bepaald beeld bij het persoonlijke contact met de gasten, maar is dat nog wel van deze tijd? Dolf verblijft zelf vaak in hotels en ziet dat er een verschuiving plaatsvindt: “Gasten hebben natuurlijk wel baat bij contact met het hotel, maar dan op een nieuwe manier. Tegelijkertijd is dit ook beter voor de hotelier. Een voorbeeld: de gast kan via ons platform de kamer direct waarderen. Wanneer hij een mooie review geeft, dan wordt hij direct doorverwezen naar TripAdvisor. Wanneer de review enkele minpunten laat zien, dan wordt hij doorgezet naar de receptie van het hotel. Bovendien is deze manier van werken duurzaam; geen papier en e-mails meer, geen plastic keycards… En het bespaart natuurlijk ook tijd. Als hotelier ken je het wel, de gast vraagt altijd eerst naar de wifi-toegangscode. Dit ondervang je door die direct in de webapp te laten zien. Op dit moment zijn we trouwens de enige leverancier die de QR-toegangstechniek en cloud-aansturing kan leveren. We zijn er al twee jaar mee bezig en het balletje ging rollen toen wij met Gr8 Hotels een oplossing ontwikkelden voor het openen van deuren via QR-codes en meer. Naast de standaard QR-oplossing hebben wij een nieuw hotelslot ontwikkeld met de naam GenerationZ, naar de generatie reizigers die aan de poort staat te rammelen en die volledig is opgegroeid met iPads en smartphones. Techniek kent geen geheimen voor ze en zij kunnen, anders dan de oudere generaties, prima onderscheiden wat ‘fake’ en echt is in het online domein. De wereld ligt aan hun voeten, net zoals de hotelier geen obstakels meer heeft om mee te gaan met de allernieuwste technieken. Onze klanten in ieder geval niet, want alle producten die wij leveren kun je upgraden. Bij de ontwikkeling van onze producten denk ik namelijk altijd aan onze bestaande klanten, zodat zij altijd de beschikking kunnen hebben over de nieuwste technieken, zoals de QR-toegangstechniek. Als je een RFID-slot hebt, dan kunnen wij die probleemloos voor je ombouwen. Dat is het voordeel van Hotek: wij ontwikkelen zelf, produceren alles in Europa en plaatsen de sloten ook zelf. In een wereld die dadelijk gedomineerd wordt door QR-codes, is het niet meer dan logisch dat je deze techniek in je hotel toepast.”

Over Hotek Hospitality Group

Hotek Hospitality Group is de bekendste hotelpartner op het gebied van toegangstechniek in Nederland. Het familiebedrijf heeft uitstekende referenties, een solide reputatie en kan betrouwbare oplossingen op maat leveren. Meer weten over de mogelijkheden in uw hotel? Neem dan contact op.

W: hotek.nl
E: info@hotek.nl
T: 076 50 24 750

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: