Dutch Hotel Group zet Hampshire-merk voort

6 december 2017 | Roy Spijker
Dutch Hotel Group zet Hampshire-merk voort<

Hampshire Hotels gaat begin volgend jaar verder onder een nieuwe naam, maar het Hampshire Hotel-merk blijft bestaan. De huidige eigenaar, Léon Dijkstra, heeft eind vorig jaar het strategisch besluit genomen uitsluitend te focussen op de hotels in eigendom van de familie. Dutch Hotel Group, het derde bedrijf van de ondernemers Arnold Labohm, Bob Olde Olthof en Henrike Lobbes, neemt de Hampshire-naam en de licentieformule over en vormt de directie. De onderhandelingen over de exacte invulling van de overname zijn afgerond en op 1 januari 2018 vindt de overdracht plaats. Zo blijft Hampshire Hotels zich ook in de toekomst  inzetten voor persoonlijke aandacht voor de gast met oog voor mens, milieu en omgeving. 

Eind 2016 maakte Hampshire Hotels bekend te stoppen met de franchiseformule. Deze stap was de start van een naamswijziging die begin 2018 compleet wordt gemaakt; een groot deel van de Hampshire Hotels gaat dan verder onder eigen vlag. Reden voor een aantal licentiehouders om Léon Dijkstra te benaderen over een overname van de Hampshire-naam. Henrike Lobbes van Dutch Hotel Group legt uit: “Het zou zonde zijn om dit bekende merk uit de hotelmarkt te laten verdwijnen. Hampshire Hotels staat voor mooie hotels met gastvrije eigenaren – en dat willen we blijven. We zijn dan ook ontzettend blij dat de Dutch Hotel Group Hampshire Hotels voort kan zetten. Ons motto? Samen sterk voor dit mooie en bekende hotelmerk!”

Toekomst voor Hampshire
Léon Dijkstra, Algemeen Directeur van Hampshire Hotels licht toe: “Zoals bekend ligt onze focus op Nederland en op het optimaliseren van wat de hotels in eigendom van de familie te bieden hebben. Daar hoort een nieuwe naam bij. Met de overname van het merk Hampshire, dat de afgelopen twintig jaar met veel passie is opgebouwd, kan de Dutch Hotel Group het succesverhaal voortzetten. We zijn tot een overeenkomst gekomen waar we allemaal achter staan en trots op zijn. Deze overname is een geweldig mooie ontwikkeling, want een nieuwe eigenaar die vol enthousiasme doorgaat met het Hampshire-merk is goed voor alle partijen!” 

Over Hampshire Hotels
Hampshire Hotels is op dit moment een van de grotere hotelondernemingen in Nederland, bestaande uit 36 hotels waarvan 15 met een licentieovereenkomst. De Dutch Hotel Group neemt naast de merknaam, tevens de reserveringssystematiek en zaken als de website en de nieuwsbrief over. Hoeveel hotels zich onder de nieuwe Hampshire-vlag gaan scharen is nog niet bekend.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Banqueting
Drie experts over banquet sales: "Volop kansen"

In de crisis werd er niet naar omgekeken, maar in tijden van economische voorspoed is het onomstreden: de banquetingafdeling is in beweging. En hoe. De meningen over verkoop zijn verdeeld. Nogal. Maar dat er kansen liggen binnen de banquetingafdeling is een feit. De leisuremarkt trekt aan en de jong...

Columns Ewout Hoogendoorn
Column Ewout Hoogendoorn: Dutch Hotel City Index

De hotelmarkt als geheel laat cijfers zien die we nog niet eerder hebben gezien. Bezettingsgraden en kamerprijzen komen inmiddels boven de getallen van het jubeljaar 2007 uit. Het perspectief voor het komende jaar is bijzonder positief, dus dat belooft wat! Waar moet je als investeerder met je geld ...

Achtergronden Tech
Met een marketingbril naar Nederlandse hoteliers kijken, dat is schrikken!

Als online retailbankier kwam ik jaren geleden in aanraking met hoteliers, in de online managementrol bij Fletcher. Het voelde vertrouwd, alleen zijn klanten opeens gasten en is bestellen boeken. Binnen Fletcher vond men zichzelf, en werkte men eigenlijk als, een retailbedrijf. Dus was marketing een...

Hotelketens Interview Longread
Interview Harry en Jennifer Westers, WestCord Hotels: "Wij spelen onze eigen wedstrijd"

Naamsbekendheid is meestal te danken aan opzienbarend nieuws. De naam Harry Westers doet bij menigeen binnen de hotellerie een belletje rinkelen. Nou ja, ‘belletje’; zeg gerust een scheepsbel. Hij heeft immers de SS Rotterdam weer op koers gekregen. En we kennen hem ook nog van Golden Tu...

Achtergronden
Rotterdam heeft hotels nodig

In het jaar 2017 steeg het aantal overnachtingen in Rotterdam met maar liefst 9 procent tot 1,8 miljoen overnachtingen. De groei zette in 2018 flink door; maar liefst 27,6 procent over het eerste kwartaal, meldt Colliers International. Het aantal Nederlandse toeristen in de havenstad stijgt de a...

Events
Training e-mailmarketing

Een goed opgezetten e-mailcampagne zorgt voor meer directe boekingen. De HM Academy heeft de kennis in huis om u als hotelier verder te helpen met een goed opgezette e-mailmarketingcampagne. Op 24 september aanstaande organiseert de HM Academy de training e-mailmarketing in de Utrechtse trainingsloc...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: