Duurdere hotelkamers, positief momentum

13 maart 2012
Duurdere hotelkamers, positief momentum

In 2011 is de gemiddelde prijs van een hotelkamer wereldwijd gestegen met 4 procent. Vooral de zakelijke reismarkt droeg bij aan een toenemende vraag en hogere hotelkamerprijzen.

Dit blijkt uit de laatste Hotel Price Index van boekingssite Hotels.com.

*Alleen Azië in de min*
Vorig jaar stegen de prijzen met 8 procent in het Pacifisch gebied, met 5 procent in Noord-Amerika, plus 4 procent in Latijns-Amerika, 3 procent in het Caribisch gebied en met 2 procent in Europa en het Midden-Oosten. Alleen in Azië daalden de prijzen, met 2 procent

*Bestedingen stijgen*
David Roche, president van Hotels.com: “De hotelsector is een graadmeter voor de wereldwijde economie. De prijzen stijgen door een toenemende vraag naar kamers, waaruit blijkt dat bedrijven en consumenten meer besteden."

*Markt is groeiende*
"Lokale verschijnselen zoals politieke onrusten, natuurrampen en koersschommelingen waren het afgelopen jaar van grote invloed op hotelprijzen, maar het momentum is daar en de markt is groeiende.”

~Frank Lindner~

Overig nieuws