EHM Group neemt Apollo Hotel De Beyaerd over

1 april 2021 | Redactie

Het bekende leisure & conferentiehotel De Beyaerd zal per 1 juni worden overgenomen door EHM Group. Met de acquisitie kunnen de ondernemers de draad weer oppakken waar ze die met de verkoop van Apollo Hotels in 2018 hadden neergelegd.

“Een welkom weerzien”, zo noemt Bas Tolmeijer van EHM Group de overname van De Beyaerd. “We vonden het altijd al een prachtige plek: echt een toplocatie op de Veluwe om verliefd op te zijn. Toen bekend werd dat de huidige eigenaren voornemens waren het te desinvesteren, aarzelden we geen moment en was de koop snel beklonken.”

Hotel De Beyaerd is gebouwd in 1994 en biedt 91 comfortabele kamers, 11 banqueting & conferentiezalen tot 350 personen, een vergadervilla, een bar, een restaurant en uitstekende ontspanningsfaciliteiten als sauna, fitness en een buitenzwembad. Op het 4 hectare grote terrein is eveneens het outdoorcenter Veluwe Events gevestigd.

Alexander Kluit

Alexander Kluit, managing director van Leonardo & Apollo Hotels Benelux, is verheugd over zijn opvolgers: “Als je zo lang je ziel en zaligheid hebt gelegd in een bedrijf, wil je er zeker van zijn dat de onderneming en natuurlijk de medewerkers in goede handen zijn. Ik ben ervan overtuigd dat met EHM Group de passie succesvol zal worden voortgezet.” Volgens hem past de verkoop in de strategie van de keten, waarbij de focus in de Benelux ligt op groei en de exploitatie van stadshotels onder de Leonardo & Apollo brands. 

EHM Group heeft een bijzondere kijk op de toekomst van Hotel De Beyaerd. Bas Tolmeijer: “Natuurlijk moeten de plannen nog verder vorm krijgen, maar we willen vooral investeren in het vergroten van de culinaire kwaliteit, wellness en onthaasten. Het accent zal liggen op een concept met een sterke aantrekkingskracht voor de leisuremarkt.” De overname onderstreept de visie om markante hospitality objecten te exploiteren met elk hun eigen unieke karakter. Volgens Tolmeijer zitten er nog meer ontwikkelingen en overnames in de pijplijn: “Samen met onze investeringstak Hera HRI werken we aan verdere groei van de onderneming en zullen we ons portfolio met mooie bedrijven en participaties uitbreiden.”

Over EHM Group

European Hospitality Management Group is in 2018 opgericht door hoteliers Bas Tolmeijer, Willem-Jan van den Dijssel en Francesco Monaco. De onderneming richt zich op het acquireren van grootschalige hospitality projecten, vastgoed en het ontwikkelen en uitbouwen van unieke horecaconcepten. Tot de portefeuille van EHM Group behoren wellnessresort Thermae 2000 in Valkenburg, het in Arnhem gelegen Hotel Haarhuis en de eveneens in Arnhem gelegen Koepelgevangenis.
Het exclusieve hotelplatform QL Hotels & Restaurants, met meer dan 120 luxe hotels in 9 Europese landen en investeringsmaatschappij Hera HRI zijn zelfstandig opererende dochtermaatschappijen binnen EHM Group.

Op de foto v.l.n.r.: Wouter Dekker (EHM Group), Jasper Ebbink (De Beyaerd), Esmée de Keijzer (De Beyaerd) en Bas Tolmeijer (EHM Group).

Blijf je graag op de hoogte?

Twee keer per week het actuele en relevante hotelnieuws in je mailbox? Schrijf je hier in voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Economie
ibis Styles Delft City Centre verwelkomt haar eerste gast

ibis Styles Delft City Centre opent vanaf vandaag haar deuren. Het driesterren hotel telt 82 kamers en is gevestigd aan het Van Leeuwenhoekpark 2 in Delft. Het hotel bevindt zich in het hart van het centrum, vlakbij het station. Met de toevoeging van ibis Styles Delft City Centre aan het ibis Styles ...

Hotelbouwplannen
Bouw Amrâth Galaxy Jaarbeurs Hotel vertraagd

De ambitie om nog dit jaar het Amrath Galaxy Jaarbeurs Hotel in Utrecht te openen, gaat niet worden gehaald. De bouw van het multifunctionele gebouw heeft vertraging opgelopen. Bijna drie jaar geleden startte de bouw van de 90 meter hoge toren. Het hotelgedeelte bestaat uit de eerste zeven verdie ...

Interview
E-mailmarketing in de horeca: personalisatie is 'key'

Communiceren met gasten is in de horeca essentieel. Nu de branche nog altijd gebukt gaat onder de coronamaatregelen is communiceren via digitale kanalen van groot belang. Voor nieuwe gasten, maar ook voor terugkerende gasten. E-mailmarketing is daarin essentieel. Het verzamelen van e-mailadressen ...

Corona
Terrassen gaan op 21 april niet open

De terrassen gaan op 21 nog niet open. De voorgenomen versoepelingen zijn met minstens een week opgeschoven, aangezien de besmettingscijfers nu nog te hoog zijn. Een woordvoerder van de Rijksvoorlichtingsdienst heeft dit bevestigd na het 'Catshuisoverleg' van zondag. De burgemeesters van ...

Toerisme Achtergronden
Oasis Parcs verandert naam in Oasis Premium Resorts

Het premium merk Oasis Parcs gaat verder onder de naam Oasis Premium Resorts. De nieuwe naam sluit beter aan bij het portfolio van uitsluitend luxe resorts met 4- en 5-sterren hotelfaciliteiten. De exploitant van luxe vakantieresorts beheert momenteel zeven resorts in Nederland, Curaçao, Oost ...

Achtergronden
Dit lees je in de gloednieuwe Hospitality Management

Een bijzonder speciale editie van Hospitality Management valt over een aantal dagen bij iedere hotelier op de mat. Ewout Hoogendoorn – al jaren als gewaardeerde columnist verbonden aan het blad – interviewt niemand minder dan John Fentener van Vlissingen, oprichter van zakenreisconcern B ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: