F&B-professionals op jubileumreis naar Italië

20 mei 2011 |
F&B-professionals op jubileumreis naar Itali√ę<

De Association of Food & Beverage Management (AF&BM) viert in 2011 haar 20-jarig bestaan. Een van de jubileum-activiteiten bestaat uit een driedaagse trip naar het Noord-Italiaanse Trento. De kick-off van dit weekend vindt vrijdag 17 juni plaats bij HMS Host op Schiphol.

Culinaire hoogtepunten
Aansluitend vliegen de bijna 100 gasten naar Verona waar men met bussen vervoerd zal worden naar de stad Trento. Hier wordt iedereen ondergebracht in het viersterren Grand Hotel Trento om drie dagen te genieten van vele culinaire hoogtepunten.

Gastronomisch brandpunt Noord-Itali√ę
Trento is niet alleen naamgever en de hoofdstad van de provincie Trento, het is ook een culinair centrum. In de oude binnenstad, vol met imposant grote huizen uit de tijd van de renaissance, vind je talloze restaurants, trattoria’s, wijnwinkels en delicatessenzaken. Met een kleine 50.000 inwoners heeft deze stad maar liefst vier met Michelinsterren uitgeruste restaurants. De deelnemers aan het Social Event zullen bij twee van deze restaurants het diner nuttigen.

Die andere Ferrari
Op de tweede dag van het evenement wordt er een bezoek gebracht aan Cantine Ferrari. Ferrari is niet alleen de naam van een bekend automerk uit Itali√ę, maar ook van een van de beroemdste wijnhuizen van Itali√ę. De mousserende wijnen van het wijnhuis Ferrari uit Trento worden als de beste van Itali√ę beschouwd. En in vergelijkbare proeverijen verslaan ze menig beroemd champagnehuis. Na een rondleiding door de kelders van dit wijnhuis zal de familie Lunelli, eigenaren van Cantine Ferrari, een proeverij organiseren.

Rustdag
Op zondag heeft de hele groep de mogelijkheid om tot rust te komen bij een van de mooie plaatsjes aan het Gardameer en aan het eind van de avonds gaat de hele groep weer met het vliegtuig richting Nederland.

De redactie van Hospitality Management gaat mee met deze reis als mediapartner. Volg de dagelijkse verslaggeving van chef redactie Frank Lindner via de website en zijn updates via twitter (@horecatotaal).

"":http://www.afbm.nl

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Interview
Camille Oostwegel: "We gaan van beleving naar betekenis"

Jong, energiek en ambitieus, zo ontmoeten wij Camille Oostwegel onder het schip van de voormalige kerk waar sinds 2005 het Kruisherenhotel is gevestigd. Onderwerpen als herformuleren van de hotelfunctie, openstaan voor de nieuwe werkethiek van co-working, anticiperen op nieuwe verwachtingen van gast...

Achtergronden
In memoriam: Michel Geurts

Het droevige bericht van het overlijden van Michel Geurts (1944) heeft de Nederlandse hotellerie geschokt. De hotelier legde in 1982 in Zutphen de basis voor Inntel Hotels. In 1986 werd het tweede hotel geopend in Zaandam: Inntel Hotels Amsterdam Zaandam. Het hotel kent sinds de verbouwing in 2010 e...

Hotelketens Internationaal
Scandic lanceert nieuw hotelmerk 

Scandic GO is een nieuw hotelmerk dat een speelser en slanker concept biedt binnen het groeiende economische hotelsegment. Met Scandic GO streeft het bedrijf naar een sterke aanwezigheid in de stad op alle Scandinavische markten. Scandic zal in eerste instantie vijf hotels lanceren onder het nieuwe ...

Interview Longread
Twee bankiers over de 'herontdekking van de hotellerie'

Op de drempel van een nieuw decennium bespreken twee bankiers de staat van de hotellerie. Lianne Zondervan, Sector directeur Leisure van de ABN AMRO en Jos Klerx, Sectorspecialist Horeca & Recreatie van de Rabobank, blikken terug en kijken vooruit in een uitgebreid dubbelinterview. Dit interv...

Achtergronden
Hoe likable is jouw hotel?

We willen allemaal leuk gevonden worden. Niets menselijks is ons vreemd. Voor ondernemingen geldt hetzelfde. Sterker nog, als consumenten jouw bedrijf leuk vinden, betaalt zich dat altijd terug. Maar hoe pak je dat aan? Hoe zet je dat in gang? En wat betekent dat voor je kernwaarden? Likability. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: