FNV Horeca en Huis van Eemnes sluiten cao

24 april 2018 | Thijs Jacobs

FNV Horeca heeft een akkoord bereikt met het Huis van Eemnes voor een bedrijfs-cao. Het bestuur van Stichting Huis van Eemnes is zeer tevreden met het resultaat: “Samen met FNV Horeca is de bedrijfs-cao voor het Huis van Eemnes opgesteld. We zijn trots op het resultaat dat zowel een stimulerend werkklimaat voor onze tevreden medewerkers als onze verantwoordelijkheid in goed werkgeverschap waarborgt!”.

Vandaag worden de handtekeningen onder het cao-akkoord gezet en ontvangt het Huis van Eemnes ook de erkenning Goed Werkgever 2018. FNV Horeca vindt goed werkgeverschap erg belangrijk en maakt daarom cao’s op maat. Beter loon is een randvoorwaarde, maar andere voorwaarden zoals scholing, opleiding en arbeidstijden vinden medewerkers net zo belangrijk of soms nog belangrijker. In een cao op maat kan hier invulling aan gegeven worden.

Belangrijkste afspraken

De salarissen liggen in de starttabel 1,16% hoger dan in de cao van Koninklijke Horeca Nederland en CNV Vakmensen. Daarnaast zijn ook de toekomstige verhogingen uit de nieuwe cao horeca onderdeel van deze cao.

Medewerkers van 18 jaar en ouder worden na zes maanden gezien als vakervaren en hebben sneller recht op een hoger loon.

Over het jaar 2018 en 2019 wordt een eindejaarsuitkering van 3% over het brutoloon exclusief vakantiegeld uitbetaald.

Medewerkers die gedurende een kalenderjaar fulltime in dienst zijn ontvangen één extra bovenwettelijke vakantiedag.

Een uitgebreide kraamverlofregeling voor partners. De medewerker heeft gedurende een tijdsperiode van vier weken recht op betaald verlof voor maximaal twee dagen per week bij een fulltime dienstverband.

Medewerkers die onregelmatig ingeroosterd worden ontvangen een vaste onregelmatigheidstoeslag van 10%.

Ook zijn er goede afspraken gemaakt over scholing, opleiding en ontwikkeling.

Over Huis van Eemnes

De Hilt in Eemnes is verzelfstandigd naar Het Huis van Eemnes. Deze nieuwe organisatie is samen met de bibliotheek Gooi en Meer en de gemeente druk bezig met het ontwikkelen van een nieuwe en duurzame centrale ontmoetingsplaats van Eemnes met daarin net als nu een horecagelegenheid. In de nabije toekomst zal het Huis van Eemnes gaan werken met mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, zoals mensen met een beperking of mensen die willen re-integreren.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Booking.com Coronacrisis
Booking.com ontving een megabedrag van 61 miljoen euro vanuit de NOW-regeling

KLM is met afstand de grootste ontvanger van steun uit de NOW-regeling. De regeling voorziet in het dorbetalen van een deel van het loon door het rijk. De luchtvaartmaatschappij ontving in totaal 301 miljoen euro, zo bleek uit gegevens van het UWV. Binnen onze branche is Booking.com een zeer grote o...

Hotelbouwplannen Opening
Stayokay Maastricht heropent deuren na grondige renovatie

Vandaag heropent Stayokay Maastricht officieel de deuren na een complete renovatie. Het vernieuwde hostel biedt plaats aan gezinnen, individuele reizigers, groepen en zakelijke gasten. Daarnaast wil Stayokay met bar-restaurant The 5th een fijne hotspot aan de Maas bieden om te eten, drinken, relaxen...

Economie Coronacrisis
Rabobank: blijvende omzetdaling door coronacrisis

De lagere omzetten voor bijna alle bedrijfssectoren in Nederland gaan nog zeker een jaar aanhouden. Met name in de horeca, industrie, automotive en delen van de retailsector blijft de omzetdaling groot. Dat blijkt uit de analyse van omzetprognoses voor alle sectoren die Rabobank vandaag heeft gepubl...

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: