FNV Horeca en Huis van Eemnes sluiten cao

24 april 2018 | Thijs Jacobs

FNV Horeca heeft een akkoord bereikt met het Huis van Eemnes voor een bedrijfs-cao. Het bestuur van Stichting Huis van Eemnes is zeer tevreden met het resultaat: “Samen met FNV Horeca is de bedrijfs-cao voor het Huis van Eemnes opgesteld. We zijn trots op het resultaat dat zowel een stimulerend werkklimaat voor onze tevreden medewerkers als onze verantwoordelijkheid in goed werkgeverschap waarborgt!”.

Vandaag worden de handtekeningen onder het cao-akkoord gezet en ontvangt het Huis van Eemnes ook de erkenning Goed Werkgever 2018. FNV Horeca vindt goed werkgeverschap erg belangrijk en maakt daarom cao’s op maat. Beter loon is een randvoorwaarde, maar andere voorwaarden zoals scholing, opleiding en arbeidstijden vinden medewerkers net zo belangrijk of soms nog belangrijker. In een cao op maat kan hier invulling aan gegeven worden.

Belangrijkste afspraken

De salarissen liggen in de starttabel 1,16% hoger dan in de cao van Koninklijke Horeca Nederland en CNV Vakmensen. Daarnaast zijn ook de toekomstige verhogingen uit de nieuwe cao horeca onderdeel van deze cao.

Medewerkers van 18 jaar en ouder worden na zes maanden gezien als vakervaren en hebben sneller recht op een hoger loon.

Over het jaar 2018 en 2019 wordt een eindejaarsuitkering van 3% over het brutoloon exclusief vakantiegeld uitbetaald.

Medewerkers die gedurende een kalenderjaar fulltime in dienst zijn ontvangen één extra bovenwettelijke vakantiedag.

Een uitgebreide kraamverlofregeling voor partners. De medewerker heeft gedurende een tijdsperiode van vier weken recht op betaald verlof voor maximaal twee dagen per week bij een fulltime dienstverband.

Medewerkers die onregelmatig ingeroosterd worden ontvangen een vaste onregelmatigheidstoeslag van 10%.

Ook zijn er goede afspraken gemaakt over scholing, opleiding en ontwikkeling.

Over Huis van Eemnes

De Hilt in Eemnes is verzelfstandigd naar Het Huis van Eemnes. Deze nieuwe organisatie is samen met de bibliotheek Gooi en Meer en de gemeente druk bezig met het ontwikkelen van een nieuwe en duurzame centrale ontmoetingsplaats van Eemnes met daarin net als nu een horecagelegenheid. In de nabije toekomst zal het Huis van Eemnes gaan werken met mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, zoals mensen met een beperking of mensen die willen re-integreren.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Banqueting
Drie experts over banquet sales: "Volop kansen"

In de crisis werd er niet naar omgekeken, maar in tijden van economische voorspoed is het onomstreden: de banquetingafdeling is in beweging. En hoe. De meningen over verkoop zijn verdeeld. Nogal. Maar dat er kansen liggen binnen de banquetingafdeling is een feit. De leisuremarkt trekt aan en de jong...

Columns Ewout Hoogendoorn
Column Ewout Hoogendoorn: Dutch Hotel City Index

De hotelmarkt als geheel laat cijfers zien die we nog niet eerder hebben gezien. Bezettingsgraden en kamerprijzen komen inmiddels boven de getallen van het jubeljaar 2007 uit. Het perspectief voor het komende jaar is bijzonder positief, dus dat belooft wat! Waar moet je als investeerder met je geld ...

Achtergronden Tech
Met een marketingbril naar Nederlandse hoteliers kijken, dat is schrikken!

Als online retailbankier kwam ik jaren geleden in aanraking met hoteliers, in de online managementrol bij Fletcher. Het voelde vertrouwd, alleen zijn klanten opeens gasten en is bestellen boeken. Binnen Fletcher vond men zichzelf, en werkte men eigenlijk als, een retailbedrijf. Dus was marketing een...

Hotelketens Interview Longread
Interview Harry en Jennifer Westers, WestCord Hotels: "Wij spelen onze eigen wedstrijd"

Naamsbekendheid is meestal te danken aan opzienbarend nieuws. De naam Harry Westers doet bij menigeen binnen de hotellerie een belletje rinkelen. Nou ja, ‘belletje’; zeg gerust een scheepsbel. Hij heeft immers de SS Rotterdam weer op koers gekregen. En we kennen hem ook nog van Golden Tu...

Achtergronden
Rotterdam heeft hotels nodig

In het jaar 2017 steeg het aantal overnachtingen in Rotterdam met maar liefst 9 procent tot 1,8 miljoen overnachtingen. De groei zette in 2018 flink door; maar liefst 27,6 procent over het eerste kwartaal, meldt Colliers International. Het aantal Nederlandse toeristen in de havenstad stijgt de a...

Events
Training e-mailmarketing

Een goed opgezetten e-mailcampagne zorgt voor meer directe boekingen. De HM Academy heeft de kennis in huis om u als hotelier verder te helpen met een goed opgezette e-mailmarketingcampagne. Op 24 september aanstaande organiseert de HM Academy de training e-mailmarketing in de Utrechtse trainingsloc...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: