FNV Horeca gebruikt crowdsourcing

5 december 2011
FNV Horeca gebruikt crowdsourcing

Het streven is om op 1 april 2012 voor alle horecawerknemers een nieuw CAO klaar te hebben. Vakbond FNV Horeca heeft een aantal voorstellen gedaan over aanpassingen van de CAO’s, maar wil daarbij tips en ideeën van iedereen uit de horeca om de voorstellen te onderbouwen. Zij start daarom
met crowdsourcing. Iedereen, horecamedewerkers, ondernemers en gasten, kan direct zijn mening over de Nederlandse horeca geven op deze "link":http://fnvhoreca.queetz.com. De CAO-voorstellen van FNV Horeca worden onderbouwd met deze tips en ideeën.

*Kwaliteitsoffensief*
FNV Horeca start met een kwaliteitsoffensief voor de Nederlandse horeca. FNV wil dat horecamedewerkers beloond worden voor de kwaliteit en service die zij leveren. Dit komt de hele horecabranche ten goede, vindt de vakbond. Nu verdienen horecamedewerkers minder dan mensen met vergelijkbare functies in andere sectoren en daar lijdt de Nederlandse horeca onder.

*Bodemkwaliteit*
“Als we horecamedewerkers bodemlonen geven, krijgen we ook bodemkwaliteit”, aldus Milen van Boldrik, sectorbestuurder van FNV Horeca. Met crowdsourcing hoopt de vakbond dit te veranderen door aan de slag te gaan met de informatie van medewerkers, ondernemers, en mensen die gebruik maken van de horeca.

~Myrtille Vromans~

Overig nieuws