Foursquare de toekomst voor ondernemers

14 april 2010 |

Als horeca-onderneming loopt u tegenwoordig heel wat klanten mis als u niet met een website op het internet te vinden bent. De kwaliteit van de websites laat ook wat te wensen over, zo denkt men met een paar ‘slechte’ foto’s, een menu in pdf formaat en de vermelding van openingstijden en telefoonnummer klaar te zijn. Het internet moet serieuzer genomen worden door horecaondernemers, aangezien men met de nieuwste hypes zoals Facebook, en Twitter meer klanten kan bereiken. Het hippe spelletje Foursquare uit Amerika lijkt zelfs nog beter te werken.

De klant bereiken
Met een goede advertentie in een blad of zelfs online bereikt u klanten steeds minder goed en het kost u ook nog eens veel geld. Zou het niet geweldig zijn als u uw huidige klanten voor u kunt laten werken? Dit gaat dan niet via de ouderwetse manier van mond-tot-mond reclame, maar via internet. Ook internetspelletjes zoals Foursquare helpen u uw klantenkring via-via snel uit te breiden.

Foursquare
Het idee achter het spelletje Foursquare is dat men via het mobieltje aan kan geven in welk openbaar gebouw hij of zij op dat moment is. Elke keer als een persoon ‘incheckt’ krijgt deze punten toegekend en krijgen zijn of haar vrienden, die ook aangesloten zitten op Foursquare, een berichtje waar die persoon is. Deze applicatie zorgt ervoor dat mensen vaker op deze locaties komen en dat hun netwerk ook langs komt. Zeker omdat de speler extra status krijgt als hij of zij ergens het vaakst komt. Een nieuwe bar of restaurant wordt zo makkelijker ontdekt.

Toekomst
Omdat Foursquare zo populair is bestaat er nu ook al een Nederlandse variant. En dat het een succes is blijkt uit de berichten dat verschillende horecaondernemingen inspelen op de Foursquare gebruiker. Zo verloot Hotel Arena in Amsterdam, bijvoorbeeld, elke maand een gratis overnachting onder de mensen die het meest bij ze inchecken. Deze voorlopers in de horeca zien nu al de voordelen van hoe internet voor hen kan werken, met dank aan dit spelletje.


Nienke van Haasteren

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Ondernemen Longread
Simuleer een bijna-doodervaring voor je hotel

De coronacrisis overvalt iedereen. De omvang en impact nemen dramatische proporties aan. Hadden we eerder en meer rekening moeten houden met de desastreuze effecten van corona? Misschien. Hiervoor is echter een paradigmashift nodig. Van optimisme naar paranoïde optimisme. We moeten de eindighei ...

Wet- en regelgeving Hotelketens Internationaal
Miljoenenboete Marriott voor datalek uit 2014

Marriott moet een boete van 18,4 miljoen pond (ruim 20 miljoen euro) betalen voor de datalek uit 2014. De boete wordt betaald aan de Britse privacyautoriteit. De Information Commissioner's Office (ICO) concludeert dat de hotelketen te weinig moeite heeft gedaan om de gegevens van de gasten te be ...

Columns
Column Tanja Seegers: Er zijn geen grenzen

Precies een jaar geleden zei mijn grote held Eliud Kipchoge letterlijk: “Ik wil mensen inspireren, er zijn geen grenzen!” De Keniaanse atleet liep op 12 oktober 2019 de marathon binnen 2 uur. Met maar liefst een snelheid van 21,1 km per uur behaalde hij een historisch record. Hij deed wa ...

Branded Content
Hotelmanagers welkom in de zorg: "Oprecht contact maakt voor mij het verschil"

Bart van der Ven, locatiemanager bij WoonZorgcentra Haaglanden (WZH), is verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van het woonzorgcentrum WZH Schoorwijck voor ouderen. Samen met zijn medewerkers zorgt hij dagelijks voor de verzorging, behandeling en begeleiding van de bewoners waarbij hij zelfstan ...

Coronacrisis
61% van de Nederlanders wil met Kerst (verantwoord) buiten de deur eten

Uit het persmoment van dinsdag jl. is duidelijk geworden dat de horeca nog een tijd gesloten blijft. Hoelang is nog niet precies duidelijk. Hoopvol is de blik nu gericht op kerst. Nederlanders willen deze feestdagen weer genieten van quality time buiten de deur. Uit onderzoek van TheFork* blijkt dat ...

Hotelketens Internationaal
Accor opent nieuw hotel Mercure Han-sur-Lesse

Accor, ’s werelds meest toonaangevende hotelgroep, opent vandaag het nieuwe hotel Mercure Han-sur-Lesse in de idyllische gelijknamige plaats Han-sur-Lesse, middenin de Belgische Ardennen. Deze opening is in samenwerking met Accor’s Franchise Partner Unibricks. Het viersterrenhotel telt 1 ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: