'Gasten willen weten wat er aan de hand is'

1 april 2009
'Gasten willen weten wat er aan de hand is'

Tulip Inn Brinkhotel Zuidlaren ondervindt geen gevolgen van de surseance van betaling waarin de keten Golden Tulip verkeerd. Het hotel is, zoals verreweg het merendeel van de hotels waar Golden Tulip op de gevel prijkt, franchisenemer en maakt dus alleen gebruik van de merknaam en diensten van Golden Tulip. “De telefoon stond vanochtend roodgloeiend door journalisten en gasten die wilden weten wat er aan de hand is”, vertelt woordvoerder Niels Dijkstra. "We hebben uitgelegd dat Golden Tulip op zich een gezonde organisatie is, dat wij een zelfstandig onderneming zijn en dus geen betalingsproblemen hebben. De gemaakte reserveringen gaan dan ook gewoon door."

In tegenstelling tot de markt heeft het Brinkhotel in 2008 een stijging in bezetting en omzet genoteerd. Ook de zusterbedrijven Hotel Hoogeveen en Paviljoen de Bloemert doen het goed, legt Dijkstra uit. We hebben in 2007 en 2008 veel ingezet op nieuwe concepten, zoals www.uitjesindrenthe.nl Daarnaast hebben wij fors geïnvesteerd in de kwaliteit van onze mensen en de accommodaties. Misschien hebben wij daarom wel minder last van de recessie dan andere horecabedrijven.

Voor dit jaar verwacht de Drentse horeca groep een stabilisatie in omzet. "We kunnen merken dat het bedrijfsleven minder te besteden heeft, maar tegelijkertijd zien wij ook dat nieuwe bedrijven een contract met ons willen afsluiten. Dit komt vooral omdat wij voordelige tarieven kunnen bieden tegen dezelfde kwaliteit elders. Wie weet wordt het zelfs wel een goed jaar."

"*Stuur door...*":mailto:?SUBJECT=Lees%20dit%20bericht%20van%20Hotellerie.nl%20op%20Hospitality%20Management&BODY=De%20afzender%20van%20deze%20e-mail%20wil%20u%20graag%20attenderen%20op%20het%20volgende%20nieuwsitem%20op%20Hospitality%20Management.nl%0A%0Ahttp://www.hospitality-management.nl/nieuws/gasten-willen-weten-wat-er-aan-de-hand-is/

Overig nieuws