Geberit

1 januari 2014 |
Geberit<

Als mondiaal georiënteerde onderneming is de Geberit Groep de Europese marktleider in de sanitaire techiek. Sinds de oprichting in 1874 behoort het bedrijf tot de marktleiders van deze bedrijfstak en het geldt als een echte trendsetter op het gebied van complete sanitaire systeemoplossingen.

41 landen
Geberit heeft vestigingen in 41 landen. De focus ligt in de Europese hoofdmarkten met sterke groeimogelijkheden in Centraal- en Oost-Europa, Frankrijk, Groot-Brittannië, Scandinavië, Noord-Amerika, China, India en Zuidoost-Azië. De markten in Azië en Noord-Amerika worden bewerkt met producten die aan de regionale behoeften aangepast zijn. Voor dit doel zijn er lokale competentiecentra in Shanghai (China) en in Chicago (VS). De onderneming exploiteert 16 productielocaties in zeven verschillende landen. De belangrijkste productievestigingen bevinden zich in Zwitserland, Duitsland en Oostenrijk.

van nieuwbouw tot renovatie
Het productassortiment is zowel voor nieuwbouw als voor renovaties en moderniseringen ontworpen. Het omvat de productgebieden sanitairsystemen (installatiesystemen, spoelreservoirs en binnenwerk, automatische kranen en spoelsystemen, apparaataansluitingen, douchewc) en leidingsystemen (afvoer- en aanvoersystemen). Geberit producten zijn innovatief en milieuvriendelijk, hebben een lange levensduur en bieden een groot nut voor installateurs voor eindconsumenten. De onderneming heeft in het jaar 2011 in de 25 eigen opleidingscentra wereldwijd circa 30.000 installateurs, sanitairplanners en architecten opgeleid voor Geberit systemen en softwaretools.

Core Business
Focus op sanitaire techniek
Geberit zal zich ook in de toekomst blijven richten op de sanitaire techniek en daarbij gebruik blijven maken van de traditionele verkoopkanalen. Daarbij zullen wij ons concentreren op die segmenten in de sanitairbranche waar wij over diepgaande kennis en kerncompetenties beschikken. Binnen het geheel van de activiteiten staan sanitaire systemen en technologieën voor het watertransport in gebouwen centraal. Binnen dit segment bieden wij hoogwaardige, perfect op elkaar afgestemde en waterbesparende sanitaire technieken aan.



Doelbewuste innovatiegerichtheid
Een gestage optimalisatie en completering van het assortiment zijn van doorslaggevend belang voor het toekomstige succes van Geberit. Ons innovatieve vermogen is gebaseerd op het belangrijke onderzoek in disciplines zoals hydraulica, statica, brandveiligheid, hygiëne en akoestiek. De daaruit verworven inzichten worden toegepast in de ontwikkeling van producten en systemen die onze klanten profijt bieden.

Bedachtzaam milieumanagement
Milieuvriendelijkheid, efficiënte omgang met natuurlijke hulpbronnen en innovatieve denkwijzen zijn de sleutel tot een duurzame productie. Daarom heeft Geberit altijd al de productie gestaag verder ontwikkeld en de milieubelasting op een consequente manier gereduceerd. Met een zorgvuldig milieubeleid, een ambitieuze CO2-strategie en strenge doelstellingen.

Bedrijfsgegevens
Bedrijfsnaam: Geberit B.V.
Adres hoofdkantoor: Fultonbaan 15, 3439NE, Nieuwegein
Telefoon: 030-6057700
Fax: 030-6053392
Algemeen e-mailadres: "info.nl@geberit.com" Website: www.geberit.nl


Producten:
AquaClean
AquaClean Sela
AquaClean 8000plus
Duofix
DuoFresh
Monolith
Monolith Plus
Sigma01
Sigma10
Sigma20
Sigma40
Sigma50
Sigma60
Sigma70
Sigma80
Omega
Wandafvoer

Key Words:
Douchewc, Bidet, Inbouwreservoir, Geurafzuiging, Bedieningsplaat, Douchewandgoot, Geberit

PreferredHotelSuppliers

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Achtergronden
In memoriam: Michel Geurts

Het droevige bericht van het overlijden van Michel Geurts (1944) heeft de Nederlandse hotellerie geschokt. De hotelier legde in 1982 in Zutphen de basis voor Inntel Hotels. In 1986 werd het tweede hotel geopend in Zaandam: Inntel Hotels Amsterdam Zaandam. Het hotel kent sinds de verbouwing in 2010 e...

Interview
Camille Oostwegel: "We gaan van beleving naar betekenis"

Jong, energiek en ambitieus, zo ontmoeten wij Camille Oostwegel onder het schip van de voormalige kerk waar sinds 2005 het Kruisherenhotel is gevestigd. Onderwerpen als herformuleren van de hotelfunctie, openstaan voor de nieuwe werkethiek van co-working, anticiperen op nieuwe verwachtingen van gast...

Hotelketens Internationaal
Scandic lanceert nieuw hotelmerk 

Scandic GO is een nieuw hotelmerk dat een speelser en slanker concept biedt binnen het groeiende economische hotelsegment. Met Scandic GO streeft het bedrijf naar een sterke aanwezigheid in de stad op alle Scandinavische markten. Scandic zal in eerste instantie vijf hotels lanceren onder het nieuwe ...

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Interview Longread
Twee bankiers over de 'herontdekking van de hotellerie'

Op de drempel van een nieuw decennium bespreken twee bankiers de staat van de hotellerie. Lianne Zondervan, Sector directeur Leisure van de ABN AMRO en Jos Klerx, Sectorspecialist Horeca & Recreatie van de Rabobank, blikken terug en kijken vooruit in een uitgebreid dubbelinterview. Dit interv...

Achtergronden
Hoe likable is jouw hotel?

We willen allemaal leuk gevonden worden. Niets menselijks is ons vreemd. Voor ondernemingen geldt hetzelfde. Sterker nog, als consumenten jouw bedrijf leuk vinden, betaalt zich dat altijd terug. Maar hoe pak je dat aan? Hoe zet je dat in gang? En wat betekent dat voor je kernwaarden? Likability. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: