Geef niet op, maar om elkaar

18 januari 2019 | redactie

Dat is wat Ideal Standard en Hilding Anders hebben begrepen en wat door Stars Design, Gerben van der Molen, is getekend. Samen met een groot aantal deelnemende partners van Architecten Showroom Amsterdam hebben we een Mock-Up opstelling gemaakt van een Next Step Hotelkamer. Dat willen we met u delen bij ons op de stand, in het echt.

Anno nu delen we steeds meer met het posten van selfies, winacties en persoonlijke belevenissen op sociale media. Delen is verworden tot aandacht vragen. Wij delen ons leven met Facebook die op haar beurt onze intieme gegevens deelt met haar adverteerders. Opdat we vervolgens onze aankopen maar weer trots op Facebook zullen delen. Een soort van circulaire aandachts-economie.

The Next Step

The Next Step: Deze titel gaat over de oorspronkelijke betekenis van delen en vermenigvuldigen. Het zorgen dat ieder een deel krijgt, zodat het gezamenlijke totaal erdoor vermeerderd. Je moet eerst kunnen delen om te kunnen vermenigvuldigen. Hoe waar die visie zou blijken hebben we nu proefondervindelijk gemaakt.

‘Een dromer, een draver en een drammer’. Drie ‘durvers’ die elkaars kracht versterken en bereid zijn om elkaars valkuilen te overbruggen. Het vermenigvuldigen door te delen, bleek een gouden greep.

Het idee van de The Next Step gedachte…

De filosofie van het interieur is gestoeld op het eenvoudig herbestemmen van bestaande gebouwen naar een hotel, binnen een gemiddeld budget. De wanden kunnen eenvoudig worden afgewerkt met een plaatmateriaal dat geen verdere afwerking vereist. De vloeren dienen glad getrokken te worden en daarna snel afgewerkt met linoleum en een douchevloer. Voor de plafonds elk type systeemplafond met slechts één aansluiting voor het grote armatuur.

Vervolgens worden alle meubels geplaatst en middels een stekker aangesloten.

De Nomads hotel meubel serie is gebaseerd op het plug&play principe en zijn stuk voor stuk multifunctioneel. De bedkastjes herbergen naast de bedverlichting tevens een draadloze oplaadmogelijkheid voor de mobiele telefoon en bluetooth-geluidsboxen. In het koffermeubel bevindt zich de kluis en er kan op gezeten worden. Er staat geen kast. De gemiddelde gast overnacht 1,5 dag en leeft zodoende vanuit de koffer. Hier is het meubel op gestoeld en biedt een mogelijkheid om een jas, colbert of overhemd op te hangen. Het buro is voorzien van een ingebouwde minibar, een dubbele wandcontactdoos en een beweegbare spiegel bij de wasbak. Het bedboard bestaat uit losse beklede panelen die aan de wand gehangen kunnen worden en naar locatie samen te stellen, inclusief een geïntegreerd stoeltje.

De stijl is urban en cosmopolitisch. Het zou overal in de wereld toegepast kunnen worden. Door het gebruik van hoogwaardige materialen in zachte tinten ontstaat er een bijzonder en tijdloos interieur.

Wij nodigen u graag uit bij ons om aan den lijve te ondervinden hoe met samenwerken een fantastisch concept kan worden gerealiseerd, ter inspiratie.

Welkom.

Adres

Pedro de Medinalaan 1a
1086 XK Amsterdam

Openingstijden:
maandag t/m vrijdag
van 09.00 tot 17.00 uur

Neem vooraf contact op met uw contactpersoon van de desbetreffende partner voor een afspraak.

Telefoon: +3120 261 60 04

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
“Forse huurverlaging is nu echt wel mogelijk voor hoteliers"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit achtste hoofdstuk b...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Hoe maak ik mijn hotel meer crisisbestendig?

Hotels sluiten massaal hun deuren vanwege het coronavirus. Een zeer ingrijpend en moeilijk besluit. Hotelketens Van der Valk en Fletcher kondigen aan ruimte beschikbaar te stellen om herstellende coronapatiënten op te vangen. Ziekenhuizen houden zo meer ruimte over voor de zware zorg. Geven hot...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: AI!

Of ik het verschil wist tussen artificiële intelligentie en robotisering? Het was een vraag van iemand die mij aansprak nadat ik een verhaal over hoteltrends had gehouden waarin ik weer eens mijn stokpaardje over High Tech en High Touch had bereden. Eerlijk gezegd had ik de begrippen altijd los...

Coronadagboek Bart Reints Bok: "Ik ontving een absurde e-mail van Emesa"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit zevende hoofdstuk b...

Personalia
Rogier Braakman keert terug in de hotellerie

Rogier Braakman keert terug in de hotellerie. De voormalig Managing Director van IHMG laat het volgende via zijn LinkedIn weten: "Terug in de hotelbusiness... Na anderhalf jaar 'hotelbusiness-sabbatical' (en het opdoen van nieuwe ervaringen in vele IT-gerelateerde bedrijven) voel ik me ...

Hotelketens
Hotelketen onder de loep: InterContinental Hotels Group

In deze rubriek presenteert Hospitality Management de bekendere hotelketens. Een historisch overzicht met actuele cijfers. In deze uitgave behandelen we IHG, een toonaangevend merk met wereldwijd 400.000 werknemers die werkzaam zijn in meer dan 100 landen. De merken IHG telt 16 merken, waarbij...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: