Gemiddeld gekozen kamerprijs 14% omhoog deze winter

6 februari 2018 | Thijs Jacobs

De gemiddeld gekozen kamerprijs voor een hotelkamer in Nederland ligt op 145 euro tijdens de wintermaanden. Dat is 14% hoger vergeleken met wat buitenlandse toeristen vorige winter bereid waren te betalen voor een overnachting. Toen lag de gemiddeld gekozen kamerprijs op 127 euro, zo blijkt uit cijfers van trivago, een toonaangevende hotel metasearch.

Alweer gestegen


Daarmee is de gemiddeld gekozen prijs onder buitenlandse hotelgasten voor het tweede jaar op een rij gestegen. Twee jaar geleden gaven deze internationale bezoekers de voorkeur aan een gemiddelde prijs per overnachting van 115 euro. Wat neerkomt op een stijging van 26% voor een hotelkamer in de wintermaanden over de afgelopen twee jaar.


Meest populaire winterbestemming


Dat Amsterdam ook in de winter de meest populaire bestemming is onder hotelgasten, zal niemand verbazen. En met een gemiddeld gekozen prijs van 154 euro per nacht staat de hoofdstad ook qua gemiddeld gekozen prijs bovenaan het lijstje. Voor hotelkamers in Valkenburg (€138), Scheveningen (€135) en Maastricht (€134) wordt daarna het meeste geld neergeteld. Rotterdam, nummer 2 op de lijst van populaire winterbestemmingen, ziet de gemiddeld gekozen hotelprijs nog niet zo snel omhoog schieten en blijft steken op €113.

Welke hotelgasten spannen de kroon?


Chinezen zijn bereid het meest te betalen voor een hotelkamer in Nederland gedurende het winterseizoen. De gemiddeld gekozen kamerprijs ligt zelfs op 183 euro per nacht. Ook Israëliërs (€172) en hotelgasten uit Oostenrijk (€162) kiezen voor een duurdere kamer wanneer ze op zoek zijn naar accommodatie online.

Directe boekingcampagnes voor hoteliers


Hoteliers die van deze opwaartse trend willen profiteren, nodigt trivago van harte uit voor het webinar op 6 maart: Directe boekingen via trivago: hoe werkt het? Want hotels die gebruik maken van een booking engine van bijvoorbeeld Cubilis (Stardekk), Availpro, Base7booking of Webhotelier op hun eigen website, kunnen tegen een cost-per-click prijs hun directe kamerprijzen adverteren op trivago.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Personalia
Niels Hoek nieuwe sales manager U Parkhotel

Niels Hoek is per 1 december 2018 begonnen als Sales Manager bij het nieuw te openen U Parkhotel in Enschede. Na bijna twee jaar keert Niels weer terug naar de hotel- en congresbranche. Met meer dan acht jaar ervaring brengt Niels veel kennis mee naar het nieuwe U Parkhotel op de campus van de Unive...

NH Hotels Interview Longread
Interview: vierde nhow geopend in Marseille

nhow, het nieuwste merk van de Spaanse hotelketen NH, begint serieuze vormen aan te nemen. Na Rotterdam, Berlijn en Milaan, opende afgelopen september nhow Marseille. Hospitality Management was erbij en aanschouwde de ambitieuze toekomstplannen van een merk dat zich liever niet laat bundelen. &ldquo...

OTA's Airbnb
Gemeente Amsterdam staakt onderhandelingen met Airbnb en OTA's

De onderhandelingen tussen de gemeente Amsterdam en de grote vakantieverhuursites Airbnb, Booking.com en Expedia zijn gestaakt. Dit komt omdat de platforms meer duidelijkheid willen hebben van de gemeente omtrent de gemeentelijke regelgeving voordat ze verder willen onderhandelen. 1 januari Op...

Tech Advertorial
Generation-Z hotelslot opent de deur naar de techniek van de toekomst

Begin dit jaar lanceerde Hotek het eerste model van de nieuwe generatie hotelsloten, Hotek Cloud Low Energy, het systeem dat werkt met mobile key via de cloud. Ondertussen is de productontwikkeling in sneltreinvaart verdergegaan, en werd precies op tijd voor Equip’Hotel in Parijs de nieuwste l...

Interieur Advertorial
Interieurarchitect Arnie van Dun maakt statement met Grand Hotel Valies

Op het moment van schrijven van deze bijdrage zet interieurarchitect Arnie van Dun de laatste 'puntjes op de i' van de inrichting van Grand Hotel Valies in Roermond. De inspiratiebron voor de inrichting van dit hotel vindt hij in de Amerikaanse Art Deco stijl uit de jaren ’30. We sprek...

Advertorial
All-in-One oplossingen: een zegen voor de moderne hotelier

De moderne hotelier heeft de afgelopen jaren flink geïnvesteerd in informatietechnologie. De groeiende afhankelijkheid van OTA’s als Booking.com en Expedia, de prijsdruk van privé-verhuurders en de veeleisendheid van klanten vragen om een efficiënte en kostenbesparende operati...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: