Gemiddeld gekozen kamerprijs 14% omhoog deze winter

6 februari 2018 | Thijs Jacobs

De gemiddeld gekozen kamerprijs voor een hotelkamer in Nederland ligt op 145 euro tijdens de wintermaanden. Dat is 14% hoger vergeleken met wat buitenlandse toeristen vorige winter bereid waren te betalen voor een overnachting. Toen lag de gemiddeld gekozen kamerprijs op 127 euro, zo blijkt uit cijfers van trivago, een toonaangevende hotel metasearch.

Alweer gestegen


Daarmee is de gemiddeld gekozen prijs onder buitenlandse hotelgasten voor het tweede jaar op een rij gestegen. Twee jaar geleden gaven deze internationale bezoekers de voorkeur aan een gemiddelde prijs per overnachting van 115 euro. Wat neerkomt op een stijging van 26% voor een hotelkamer in de wintermaanden over de afgelopen twee jaar.


Meest populaire winterbestemming


Dat Amsterdam ook in de winter de meest populaire bestemming is onder hotelgasten, zal niemand verbazen. En met een gemiddeld gekozen prijs van 154 euro per nacht staat de hoofdstad ook qua gemiddeld gekozen prijs bovenaan het lijstje. Voor hotelkamers in Valkenburg (€138), Scheveningen (€135) en Maastricht (€134) wordt daarna het meeste geld neergeteld. Rotterdam, nummer 2 op de lijst van populaire winterbestemmingen, ziet de gemiddeld gekozen hotelprijs nog niet zo snel omhoog schieten en blijft steken op €113.

Welke hotelgasten spannen de kroon?


Chinezen zijn bereid het meest te betalen voor een hotelkamer in Nederland gedurende het winterseizoen. De gemiddeld gekozen kamerprijs ligt zelfs op 183 euro per nacht. Ook Israëliërs (€172) en hotelgasten uit Oostenrijk (€162) kiezen voor een duurdere kamer wanneer ze op zoek zijn naar accommodatie online.

Directe boekingcampagnes voor hoteliers


Hoteliers die van deze opwaartse trend willen profiteren, nodigt trivago van harte uit voor het webinar op 6 maart: Directe boekingen via trivago: hoe werkt het? Want hotels die gebruik maken van een booking engine van bijvoorbeeld Cubilis (Stardekk), Availpro, Base7booking of Webhotelier op hun eigen website, kunnen tegen een cost-per-click prijs hun directe kamerprijzen adverteren op trivago.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Hotelketens Internationaal
Charme Hotels breidt uit met Kasteel Solhof en Hotel Ter Elst in België

Charme Hotels heeft het hotel Ter Elst te Edegem en het kasteel Solhof te Aartselaar aan haar collectie mogen toevoegen. Hotel Ter Elst is gelegen aan de rand van de stad Antwerpen, heeft 53 ruime kamers, voorzien van gratis koffie en thee, airconditioning en wifi. ’s Ochtends kan de gast geni...

Hotelketens Achtergronden
Pulitzer maakt customer journey compleet met webshop

De Pulitzer ervaring maar dan thuis. Het is vanaf nu mogelijk met de lancering van de nieuwe Pulitzer Home collection van Pulitzer Amsterdam. Het populaire vijfsterrenhotel lanceert deze week een eigen online shop waarin typische Pulitzer producten worden verkocht. Online Shop Het idee van de ...

Awards Amsterdam
PRESSROOM Amsterdam wint drie World Luxury Restaurant Awards

PRESSROOM Amsterdam, het restaurant van INK Hotel Amsterdam - MGallery, valt in de prijzen en wint maar liefst drie World Luxury Restaurant Awards. Het restaurant staat onder leiding van F&B Manager Ruth Engels-Siegers, vorig jaar door de vakjury van AF&BM benoemd tot 'F&B profession...

Wet- en regelgeving Amsterdam
Hotel Parkview Amsterdam gesloten door burgemeester vanwege incidenten met handgranaten

Gisteren is op last van burgemeester Halsema Hotel Parkview aan de Korte Van Eeghenstraat in Amsterdam gesloten. De sluiting is voor onbepaalde tijd en op grond van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV). In de nacht van 5 op 6 juli is er een explosie geweest in de Korte Van Eeghenstraat. Het...

Achtergronden Tech
Gen Z: sociale media belangrijkste inspiratiebron voor vakantiebestemming

Er wordt veel gespeculeerd over Generatie Z en het gebruik van sociale media. Zijn Gen Z’ers het al zat? Delen ze nog steeds content? Zijn ze echt zo afhankelijk van influencers? Nieuw onderzoek van Booking.com wijst uit dat, alhoewel Gen Z-reizigers visueel ingesteld zijn, hun vakantiekeuzes ...

Amsterdam Interview Longread
Afscheidsinterview Hans Vugts, Hotel Casa Amsterdam

Het begrip ‘maatschappelijk verantwoord ondernemen’ is dusdanig ingeburgerd dat de afkorting MVO telkens opduikt in allerlei marketingstrategieën. Veel bedrijven gaan kort door de bocht om zich dat predicaat toe te eigenen. Dus laten we maar eens kijken naar een hotel dat niet enkel...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: