Gemiddeld gekozen kamerprijs 14% omhoog deze winter

6 februari 2018 | Thijs Jacobs

De gemiddeld gekozen kamerprijs voor een hotelkamer in Nederland ligt op 145 euro tijdens de wintermaanden. Dat is 14% hoger vergeleken met wat buitenlandse toeristen vorige winter bereid waren te betalen voor een overnachting. Toen lag de gemiddeld gekozen kamerprijs op 127 euro, zo blijkt uit cijfers van trivago, een toonaangevende hotel metasearch.

Alweer gestegen


Daarmee is de gemiddeld gekozen prijs onder buitenlandse hotelgasten voor het tweede jaar op een rij gestegen. Twee jaar geleden gaven deze internationale bezoekers de voorkeur aan een gemiddelde prijs per overnachting van 115 euro. Wat neerkomt op een stijging van 26% voor een hotelkamer in de wintermaanden over de afgelopen twee jaar.


Meest populaire winterbestemming


Dat Amsterdam ook in de winter de meest populaire bestemming is onder hotelgasten, zal niemand verbazen. En met een gemiddeld gekozen prijs van 154 euro per nacht staat de hoofdstad ook qua gemiddeld gekozen prijs bovenaan het lijstje. Voor hotelkamers in Valkenburg (€138), Scheveningen (€135) en Maastricht (€134) wordt daarna het meeste geld neergeteld. Rotterdam, nummer 2 op de lijst van populaire winterbestemmingen, ziet de gemiddeld gekozen hotelprijs nog niet zo snel omhoog schieten en blijft steken op €113.

Welke hotelgasten spannen de kroon?


Chinezen zijn bereid het meest te betalen voor een hotelkamer in Nederland gedurende het winterseizoen. De gemiddeld gekozen kamerprijs ligt zelfs op 183 euro per nacht. Ook Israëliërs (€172) en hotelgasten uit Oostenrijk (€162) kiezen voor een duurdere kamer wanneer ze op zoek zijn naar accommodatie online.

Directe boekingcampagnes voor hoteliers


Hoteliers die van deze opwaartse trend willen profiteren, nodigt trivago van harte uit voor het webinar op 6 maart: Directe boekingen via trivago: hoe werkt het? Want hotels die gebruik maken van een booking engine van bijvoorbeeld Cubilis (Stardekk), Availpro, Base7booking of Webhotelier op hun eigen website, kunnen tegen een cost-per-click prijs hun directe kamerprijzen adverteren op trivago.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Accor Interview Longread
Caro van Eekelen van AccorHotels: ''Zeg eens 'ja' op uitdagingen''

Met haar aanstelling in 2009 werd Caro van Eekelen de eerste vrouwelijke country director van AccorHotels. Dat was baanbrekend voor de organisatie en maakte haar tot rolmodel voor veel vrouwen in de hospitalitybranche. “Hoe ik het zo ver heb geschopt? Door altijd ja te zeggen op uitdagingen!&r...

Columns Starten in de horeca Ondernemen
Functioneren en disfunctioneren: wat kan en moet een werkgever?

Elke werkgever kampt vroeg of laat met een medewerker die het in het functioneren laat afweten. Van een werkgever wordt verwacht een gedegen verbeterplan op te stellen en met de medewerker te doorlopen. Een verbeterplan kent duidelijke doelen, een reële termijn waarbinnen de doelen moeten zijn ...

Advertorial Sanitair
Meer bling bling in badkamer

Midnight is de nieuwe zwarte kleur met glinsterende pigmenten. Het zorgt voor glamour en een glansrijke beleving. Verwen uw gasten met de extra luxe van Bette badarchitectuur. Exclusieve ligbaden, douchevloeren en wastafels. Fonkelende edelstenen, glanzende mineralen, goud, zilver en reflectie in...

Achtergronden F&B
Colliers International zet afdeling Food & Beverage op

Op 1 juni start vastgoedadviseur Colliers International met een nieuwe afdeling Food & Beverage onder leiding van Etienne van Unen. Deze afdeling is een uitbreiding van de afdeling Retail. Food & Beverage (F&B) speelt een steeds belangrijkere rol in het retaillandschap. Het aandeel s...

Achtergronden
Download nu de Hotel & Food & Beverage special

Hij is er! De langverwachte, jaarlijkse F&B-special van Hospitality Management is deze week op de spreekwoordelijke mat van menig hotel en hotelier gevallen. Hospitality Management wordt immers verzonden naar alle hotels in Nederland. In deze uitgave besteden we aandacht aan 'concepting'...

Hilton Achtergronden
Hilton stopt met plastic rietjes

Hilton zal tegen eind 2018 de plastic rietjes hebben verwijderd uit 650 gebouwen. Vandaag onthult Hilton ook zijn nieuwe wetenschappelijk onderbouwde 2030 doelstellingen, gericht op het halveren van de wereldwijde impact op het milieu en het verdubbelen van de investeringen met een sociaal effect. ...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: