Gemiddeld gekozen kamerprijs 14% omhoog deze winter

6 februari 2018 | Thijs Jacobs

De gemiddeld gekozen kamerprijs voor een hotelkamer in Nederland ligt op 145 euro tijdens de wintermaanden. Dat is 14% hoger vergeleken met wat buitenlandse toeristen vorige winter bereid waren te betalen voor een overnachting. Toen lag de gemiddeld gekozen kamerprijs op 127 euro, zo blijkt uit cijfers van trivago, een toonaangevende hotel metasearch.

Alweer gestegen


Daarmee is de gemiddeld gekozen prijs onder buitenlandse hotelgasten voor het tweede jaar op een rij gestegen. Twee jaar geleden gaven deze internationale bezoekers de voorkeur aan een gemiddelde prijs per overnachting van 115 euro. Wat neerkomt op een stijging van 26% voor een hotelkamer in de wintermaanden over de afgelopen twee jaar.


Meest populaire winterbestemming


Dat Amsterdam ook in de winter de meest populaire bestemming is onder hotelgasten, zal niemand verbazen. En met een gemiddeld gekozen prijs van 154 euro per nacht staat de hoofdstad ook qua gemiddeld gekozen prijs bovenaan het lijstje. Voor hotelkamers in Valkenburg (€138), Scheveningen (€135) en Maastricht (€134) wordt daarna het meeste geld neergeteld. Rotterdam, nummer 2 op de lijst van populaire winterbestemmingen, ziet de gemiddeld gekozen hotelprijs nog niet zo snel omhoog schieten en blijft steken op €113.

Welke hotelgasten spannen de kroon?


Chinezen zijn bereid het meest te betalen voor een hotelkamer in Nederland gedurende het winterseizoen. De gemiddeld gekozen kamerprijs ligt zelfs op 183 euro per nacht. Ook Israëliërs (€172) en hotelgasten uit Oostenrijk (€162) kiezen voor een duurdere kamer wanneer ze op zoek zijn naar accommodatie online.

Directe boekingcampagnes voor hoteliers


Hoteliers die van deze opwaartse trend willen profiteren, nodigt trivago van harte uit voor het webinar op 6 maart: Directe boekingen via trivago: hoe werkt het? Want hotels die gebruik maken van een booking engine van bijvoorbeeld Cubilis (Stardekk), Availpro, Base7booking of Webhotelier op hun eigen website, kunnen tegen een cost-per-click prijs hun directe kamerprijzen adverteren op trivago.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Food Amsterdam
Paascreaties van Hotel Jakarta verkocht in Bakkerij Westers

Pastry chef Ramona Rütti van Hotel Jakarta Amsterdam maakt bijzondere paascreaties om te paastafel op te fleuren. Dit jaar zal de tafel voor minder mensen gedekt worden, maar daardoor is er des te meer aandacht voor wat er op tafel staat. Er zijn verschillende creaties te verkrijgen in Bakke...

Economie Coronacrisis
HorecaMonitor doet voorstel om horeca te behoeden voor faillissementen

HorecaMonitor roept KHN op om 'Den Haag' een serieus voorstel te doen. Een voorstel dat, wanneer het geaccepteerd wordt, horecaondernemers mogelijk behoedt voor faillissementen. Hieronder de brief: Beste heer, mevrouw, Ons bureau is sterk betrokken bij de begeleiding van vele horecakla...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? (Deel 2)

Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? Volgens Arne Sorenson, CEO van Marriott, zijn de effecten van de coronacrisis op de korte termijn al groter dan die van 9/11 en de bankencrisis tezamen. Bezettingsgraden zijn gedaald tot 90% in de sterk getroffen gebieden en tot 75% in mi...

Columns
Column: Het post-corona tijdperk

Hoe ziet de wereld eruit in een post-corona tijdperk? Dat is een vraag die mij de laatste tijd erg bezighoudt. Vliegen we nog net zoveel als twee maanden geleden? Blijven er maatregelen bij evenementen boven de 100 personen? Hoe gaan mensen om met fysiek contact? Draagt een hostess achter de recepti...

Coronacrisis
Hotellerie op slot: Vier hoteliers uiten hun zorgen (deel 1)

De hotellerie zit op slot. Boekingen worden massaal geannuleerd, nieuwe boekingen blijven uit en veel hotels zijn genoodzaakt de deuren te sluiten. In een digitaal rondetafelgesprek bespreken vier hoteliers wat de coronacrisis voor gevolgen heeft op hun onderneming. Hoe kijken zij aan tegen de rol ...

Interview Coronacrisis
Gevoelig punt: “Misschien moeten werknemers ook wat inleveren”

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit twaalfde hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: