Gijs Hendrikx neemt exploitatie Stationshotel Venlo over

20 maart 2018 | Thijs Jacobs

De exploitatie van Stationshotel Venlo wordt per 1 april 2018 overgenomen door Hendrikx Hospitality Group. Gijs Hendrikx, directeur: “Met veel respect nemen wij het stokje over van de huidige eigenaar van het Stationshotel, de geschiedenis die verbonden is aan deze mooie locatie zal worden geëerd, maar zeer zeker ook worden gekoesterd."

Na de start met Theaterhotel Venlo is dit een logische opvolging om binnen de grenzen van Venlo uitbreiding te zoeken. Stationshotel Venlo voldoet hiermee aan de wens om een geheel nieuw en ander segment te gaan bedienen in de regio. Met de overname van Stationshotel Venlo zal worden ingezet op een nieuw concept dat in de komende maanden verder zal worden uitgewerkt en ontwikkeld. Dit zal zowel conceptueel als visueel tot uitwerking worden gebracht, waarbij gestreefd zal worden om zowel het hotel als Venlo landelijk op de kaart te zetten. 

Nieuw concept

Belangrijke rol in het toekomstige concept is de geschiedenis die Stationshotel Venlo met zich meeneemt. De familie van Leeuwen heeft bijna 70 jaar een fantastisch hotel geëxploiteerd, waarbij zij als een van de eerste hotels in de regio de basis hebben gelegd voor de huidige hotelmarkt. Waarbij de locatie uiteraard een belangrijke kracht is, maar ook de basis voor de vele gebeurtenissen die in deze jaren in het hotel hebben plaatsgevonden. Onder andere de oprichting van eredivisieclub VVV-Venlo, waarbij het hotel vele jaren als vaste thuisbasis diende. Het hotel telt 23 kamers, een bar en restaurant dat nu wordt gebruikt voor het ontbijt.

Volste vertrouwen

Marc van Leeuwen: “Stationshotel Venlo is voor mij erg speciaal, in het jaar 1953 is het hotel, welk dateert uit 1886, in bezit gekomen van mijn grootouders. Vanaf dat moment is de familie betrokken geweest en ben ik van kleins af aan samen met mijn ouders tal van betrokken medewerkers altijd druk geweest met het creëren van gastvrijheid in dit hotel. Nu is het hotel toe aan een nieuwe eigenaar, opvolging is er namelijk niet. Ik ben dan ook ontzettend trots op het feit dat wij het hotel kunnen overdragen aan een jonge ondernemer die net als ons trots is op Venlo, de tradities maar zeer zeker ook de geschiedenis die het hotel met zich meeneemt."

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Events Hoteltech
Programma HotelTech: Annemarie van Gaal, Jeroen Smit en nog veel meer

Achter de schermen wordt er druk gewerkt aan het definitieve programma van HotelTech 2019, dat op 18 november plaatsvindt in Bunnik. De eerste namen zijn bekend en hierbij lichten we een tipje van de welbekende sluier op. DAGVOORZITTER Jeroen Smit Jeroen Smit is onderzoeksjournalist en aut...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: de GM-functie wordt bedreigd

Hotelbanen zie je zelden in de populaire lijstjes van uitstervende functies die bedoeld zijn om de lezer een afschrikwekkend kijkje in de toekomst te geven. Met ronkende titels als ‘Deze 11 beroepen staan op de lijst om uit te sterven’ en ‘Pikken de robots jouw baan in?’ gaan...

Duurzaamheid
Nog een paar dagen de tijd: meld je aan voor de Food Waste Challenge

Wist je dat 14% van alle voedselverspilling plaatsvindt in de horeca? Dat is voor de Nederlandse horeca maar liefst ruim 51 miljoen kilo voedsel. Voedsel dat de wereld hard nodig heeft en wat een verliespost is voor de horeca. De Rabobank biedt nu samen met de coalitie Samen tegen Voedselverspilling...

Opening Internationaal
Nieuw JA Lake View Hotel Opent in het grootste experience resort van Dubai

Het JA Lake View Hotel, dat op 22 september opent, is het derde unieke pand in het 1 miljoen vierkante meter grote JA The Resort in Jebel Ali, Dubai. Het JA Lake View Hotel is een uniek gebouw met panoramisch uitzicht over de golfbaan en de Arabische zee en wordt omschreven als een 'design-gedre...

Advertorial
Revenue Management: onmisbare expertise voor een optimale bedrijfsvoering

Hotels richten zich in hun dagelijkse werkzaamheden vooral op service en beleving, maar missen budget en expertise om hun hotelkamers structureel bezet en strategisch geprijsd te krijgen. Dat kan een optimale omzet in de weg staan. IFHG, de Hospitality Expert met jarenlange ervaring in de dynamische...

Achtergronden
Zo til je je revenue management skills naar een hoger niveau

De essentie van revenue management is om hotelkamers en zalen tegen het best mogelijke tarief aan te bieden. Dat lijkt makkelijker dan het is. Daarom heeft de HM-Academy in samenwerking met Stan Josephi de tweedaagse masterclass revenue management ontwikkeld. Wegens de grote belangstelling zijn er e...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: