Gijs Hendrikx neemt exploitatie Stationshotel Venlo over

20 maart 2018 | Thijs Jacobs

De exploitatie van Stationshotel Venlo wordt per 1 april 2018 overgenomen door Hendrikx Hospitality Group. Gijs Hendrikx, directeur: “Met veel respect nemen wij het stokje over van de huidige eigenaar van het Stationshotel, de geschiedenis die verbonden is aan deze mooie locatie zal worden geëerd, maar zeer zeker ook worden gekoesterd."

Na de start met Theaterhotel Venlo is dit een logische opvolging om binnen de grenzen van Venlo uitbreiding te zoeken. Stationshotel Venlo voldoet hiermee aan de wens om een geheel nieuw en ander segment te gaan bedienen in de regio. Met de overname van Stationshotel Venlo zal worden ingezet op een nieuw concept dat in de komende maanden verder zal worden uitgewerkt en ontwikkeld. Dit zal zowel conceptueel als visueel tot uitwerking worden gebracht, waarbij gestreefd zal worden om zowel het hotel als Venlo landelijk op de kaart te zetten. 

Nieuw concept

Belangrijke rol in het toekomstige concept is de geschiedenis die Stationshotel Venlo met zich meeneemt. De familie van Leeuwen heeft bijna 70 jaar een fantastisch hotel geëxploiteerd, waarbij zij als een van de eerste hotels in de regio de basis hebben gelegd voor de huidige hotelmarkt. Waarbij de locatie uiteraard een belangrijke kracht is, maar ook de basis voor de vele gebeurtenissen die in deze jaren in het hotel hebben plaatsgevonden. Onder andere de oprichting van eredivisieclub VVV-Venlo, waarbij het hotel vele jaren als vaste thuisbasis diende. Het hotel telt 23 kamers, een bar en restaurant dat nu wordt gebruikt voor het ontbijt.

Volste vertrouwen

Marc van Leeuwen: “Stationshotel Venlo is voor mij erg speciaal, in het jaar 1953 is het hotel, welk dateert uit 1886, in bezit gekomen van mijn grootouders. Vanaf dat moment is de familie betrokken geweest en ben ik van kleins af aan samen met mijn ouders tal van betrokken medewerkers altijd druk geweest met het creëren van gastvrijheid in dit hotel. Nu is het hotel toe aan een nieuwe eigenaar, opvolging is er namelijk niet. Ik ben dan ook ontzettend trots op het feit dat wij het hotel kunnen overdragen aan een jonge ondernemer die net als ons trots is op Venlo, de tradities maar zeer zeker ook de geschiedenis die het hotel met zich meeneemt."

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: