Gijs Hendrikx neemt exploitatie Stationshotel Venlo over

20 maart 2018 | Thijs Jacobs

De exploitatie van Stationshotel Venlo wordt per 1 april 2018 overgenomen door Hendrikx Hospitality Group. Gijs Hendrikx, directeur: “Met veel respect nemen wij het stokje over van de huidige eigenaar van het Stationshotel, de geschiedenis die verbonden is aan deze mooie locatie zal worden geëerd, maar zeer zeker ook worden gekoesterd."

Na de start met Theaterhotel Venlo is dit een logische opvolging om binnen de grenzen van Venlo uitbreiding te zoeken. Stationshotel Venlo voldoet hiermee aan de wens om een geheel nieuw en ander segment te gaan bedienen in de regio. Met de overname van Stationshotel Venlo zal worden ingezet op een nieuw concept dat in de komende maanden verder zal worden uitgewerkt en ontwikkeld. Dit zal zowel conceptueel als visueel tot uitwerking worden gebracht, waarbij gestreefd zal worden om zowel het hotel als Venlo landelijk op de kaart te zetten. 

Nieuw concept

Belangrijke rol in het toekomstige concept is de geschiedenis die Stationshotel Venlo met zich meeneemt. De familie van Leeuwen heeft bijna 70 jaar een fantastisch hotel geëxploiteerd, waarbij zij als een van de eerste hotels in de regio de basis hebben gelegd voor de huidige hotelmarkt. Waarbij de locatie uiteraard een belangrijke kracht is, maar ook de basis voor de vele gebeurtenissen die in deze jaren in het hotel hebben plaatsgevonden. Onder andere de oprichting van eredivisieclub VVV-Venlo, waarbij het hotel vele jaren als vaste thuisbasis diende. Het hotel telt 23 kamers, een bar en restaurant dat nu wordt gebruikt voor het ontbijt.

Volste vertrouwen

Marc van Leeuwen: “Stationshotel Venlo is voor mij erg speciaal, in het jaar 1953 is het hotel, welk dateert uit 1886, in bezit gekomen van mijn grootouders. Vanaf dat moment is de familie betrokken geweest en ben ik van kleins af aan samen met mijn ouders tal van betrokken medewerkers altijd druk geweest met het creëren van gastvrijheid in dit hotel. Nu is het hotel toe aan een nieuwe eigenaar, opvolging is er namelijk niet. Ik ben dan ook ontzettend trots op het feit dat wij het hotel kunnen overdragen aan een jonge ondernemer die net als ons trots is op Venlo, de tradities maar zeer zeker ook de geschiedenis die het hotel met zich meeneemt."

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Coronacrisis
Inschrijftermijn Nationale Hennessy Gastvrijheidsprijs 2020 verlengd

De inschrijftermijn voor de 19e editie van de Nationale Hennessy Gastvrijheidsprijs voor de beste jonge gastvrouw of gastheer van Nederland is verlengd als gevolg van de corona-crisis. Kandidaten tussen de 20 en 26 jaar kunnen nu nog tot en met 30 juni 2020 inschrijven. De uitreiking van de National...

Events Coronacrisis
Independent Hotel Show afgelast en verplaatst naar 2021

De Independent Hotel Show is vanwege de aanhoudende coronapandemie afgelast, zo laat de organisatie weten. Ruim drie weken geleden werd het hotelevent in de Amsterdamse RAI al verplaatst van halverwege maart naar eind juni. Nu heeft de organisatie ook besloten om de uitegestelde Independent Hotel Sh...

Interview Coronacrisis
"De reddingsboeien zijn er wel, maar te weinig"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit dertiende hoofdstuk...

Food Amsterdam
Paascreaties van Hotel Jakarta verkocht in Bakkerij Westers

Pastry chef Ramona Rütti van Hotel Jakarta Amsterdam maakt bijzondere paascreaties om te paastafel op te fleuren. Dit jaar zal de tafel voor minder mensen gedekt worden, maar daardoor is er des te meer aandacht voor wat er op tafel staat. Er zijn verschillende creaties te verkrijgen in Bakke...

Economie Coronacrisis
HorecaMonitor doet voorstel om horeca te behoeden voor faillissementen

HorecaMonitor roept KHN op om 'Den Haag' een serieus voorstel te doen. Een voorstel dat, wanneer het geaccepteerd wordt, horecaondernemers mogelijk behoedt voor faillissementen. Hieronder de brief: Beste heer, mevrouw, Ons bureau is sterk betrokken bij de begeleiding van vele horecakla...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? (Deel 2)

Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? Volgens Arne Sorenson, CEO van Marriott, zijn de effecten van de coronacrisis op de korte termijn al groter dan die van 9/11 en de bankencrisis tezamen. Bezettingsgraden zijn gedaald tot 90% in de sterk getroffen gebieden en tot 75% in mi...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: