Golden Tulip nu ook in Rusland en Algerije

1 maart 2012 |
Golden Tulip nu ook in Rusland en Algerije<

Golden Tulip plant twee nieuwe vlaggetjes op de kaart waarop het hotelbedrijf actief is. Haike Blaauw is opgetogen over de uitbreidingen in Rusland en Algerije.

Extra hotel in bestaand resort
Een Tulip Inn hotel in het Rosa Khutor Alpine Ski Resort in de Kaukasus en ging onlangs open. In hetzelfde resort wordt tevens een Golden Tulip hotel geopend aan het begin van het derde kwartaal van dit jaar. Beide hotels worden beheerd door het IFK Hotel Management.

Groeiambities
De uitbreiding naar Rusland onderstreept de ambities van Louvre Hotels Group om zijn groei voort te zetten in Oost-Europa. De hotelketen wil in Rusland een stevige basis neerzetten voor zijn middensegmentmerk Tulip Inn en het hoge segment Golden Tulip. In St.Petersburg en in de Altai regio zijn twee nieuwe hotelprojecten gestart.

Hotel in Algerije in 2013 open
in Algerije opent Louvre Hotels Group ook een Golden Tulip hotel, waardoor de internationale hotelketen nu actief is in 42 landen. Het Golden Tulip Arc-en-Ciel hotel vestigt zich in Skikda en zal zijn deuren openen in 2013.

Meer uitbreiding op komst
Versterkt door het succes in Tunesi├ź (met 4 hotels en 874 kamers) en Marokko (met 7 hotels en 1.410 kamers) wil Golden Tulip minstens vijf andere hotels openen in Algerije.

Nummer vier in de regio
Golden Tulip is nu sterk vertegenwoordigd in de Noord-Afrikaanse regio en in het Midden-Oosten. Het bedrijf staat genoteerd als vierde hotelketen met 53 hotels in acht landen, met een totaal van 8.300 kamers. Noord-Afrika en het Midden-Oosten behoren tot de geografische gebieden die het meest bijdragen aan de uitbreiding van de hotelketen.

Haike Blaauw is opgetogen
Haike Blaauw, Vice President Operations van Louvre Hotels Group Benelux en onder meer verantwoordelijk voor Golden Tulip, is zeer te spreken over de uitbreiding. "We zijn opgetogen met zowel deze eerste opening in Rusland, in het belangrijkste toeristengebied van het land, als met de projecten voor Algerije."

"Golden Tulip is meer dan ooit vastbesloten om zijn internationale uitbreiding voort te zetten. Dit doen we mede door nieuwe markten met sterke groeimogelijkheden te betreden. Onze opening in twee nieuwe landen laat het lange termijn succes van het merk Golden Tulip zien te midden van een internationale klantenkring. We vieren dit jaar zelfs al de 50e verjaardag van het merk", aldus Blaauw.

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: