Golden Tulip Leiden Centre en Tulip Inn Leiderdorp in de prijzen

9 december 2016 | Thijs Jacobs

Louvre Hotels Group kondigde vandaag aan dat twee Zuid-Hollandse hotels zijn verkozen tot Hotels of the Year 2016. Vorig jaar belandde Golden Tulip Leiden Centre nog op de tweede plaats, maar dit jaar is het hotel verkozen tot Golden Tulip Hotel of the Year 2016 in de Benelux. Het nabij gelegen Tulip Inn Leiderdorp mocht de titel Tulip Inn Hotel of the Year 2016 in ontvangst nemen. De prestigieuze awards werden persoonlijk overhandigd aan de General Managers van de hotels door Michael Spetter, Managing Director bij Louvre Hotels Group Benelux. Ook dit jaar zijn de winnaars bepaald op basis van de resultaten uit Golden Tulip’s Quality Assurance programma.

Het jaarlijkse Quality Assurance programma van Golden Tulip wordt uitgevoerd door het in Londen gevestigde onafhankelijke BDRC (Business Development Research Consultants). De inspectie bestaat uit een zogenaamd ‘Mystery Guest’ verblijf waarbij uitvoerig gecontroleerd wordt op aspecten als hygiëne, gastvrijheid, merkbeleving en milieubewust werken. Golden Tulip Leiden en Tulip Inn Leiderdorp behaalden beide de hoogste gemiddelde score in de Benelux.

Golden Tulip Hotel Central ging er met de tweede plaats vandoor. Dit hotel scoort al jaren achter elkaar een top positie.  Als derde is geëindigd Golden Tulip Amsterdam Riverside. Tulip Inn Leiderdorp liet Tulip Inn Oosterhout op de tweede plek en Tulip Inn Eindhoven Airport (vorig jaar eerste) op de derde plaats achter zich.

Dennis Tuin, General Manager van Golden Tulip Leiden Centre:  “Ik zie dit vooral als een teamprestatie, een hotel met zeventig collega’s moet juist bij hen de verantwoordelijkheid leggen. We laten onze medewerkers de nadruk op gastvrijheid leggen maar hierin mogen ze wel helemaal zichzelf zijn. Die authenticiteit scoort heel goed merken we ook aan de online reviews.’’

Dit jaar voor het eerst scoort Tulip Inn Leiderdorp zo hoog in de lijst tot grote blijdschap van Suzanne de Ridder: “ We proberen onze gasten altijd zo persoonlijk mogelijk te benaderen en bedenken oplossingen die je niet veel in hotels tegenkomt. Wanneer bijvoorbeeld mensen voor een paar dagen inchecken vraagt onze chef al vanachter de receptie of ze nog speciale wensen hebben. Gasten voelen zich hierdoor bijzonder welkom”.

Over Golden Tulip Leiden Centre
Een luxe 4-sterren hotel, gunstig gelegen voor zowel zakenreizigers als vakantiegangers op slechts 15 minuten van luchthaven Schiphol, dichtbij Den Haag, het strand en recht tegenover centraal station Leiden. Het hotel heeft 103 comfortabele kamers en suites en beschikt over een restaurant, bar, lounge,  fitnessruimte en parkeerterrein. De kamers zijn opgesplitst in vijf Business-suites (ideaal voor een langer verblijf), 22 luxe Executive-kamers (voor gasten die wel van wat extra's houden) en 76 Standard-kamers (perfect voor een weekendje weg). Alle kamers beschikken over gratis Wi-Fi, airconditioning, een minibar, tv, koffie- en theefaciliteiten en een badkamer met regendouche. Voor meer informatie zie: www.goldentulipleidencentre.nl.

Over Tulip Inn Leiderdorp
Het 3-sterren hotel ligt gunstig gelegen vlakbij Leiden, Den Haag en Amsterdam. Gelegen middenin de beroemde bollenvelden maakt het hotel ideaal voor zowel de zakelijke als toeristische reiziger. Het hotel heeft 60 kamers en 6 vergaderruimtes. Verder beschikt het hotel over een à la carte restaurant (Flavours), bar (de Taverne), parkeerterrein en gratis Wi-Fi. Alle kamers zijn ruim opgezet, hebben een grote badkamer en groot bureau. De vijf extra grote Executive-kamers zijn ideaal voor gasten die langere tijd in het hotel verblijven. Voor meer informatie zie: www.tulipinnleiderdorp.nl.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: ben jij al 'coronaproof' ingericht?

Na een verplichte sluiting van 10 weken mag de horeca aanstaande maandag dan eindelijk weer open. Terrasstoelen worden uit het plastic gehaald, tapsystemen worden schoongemaakt en alle reserveringen worden keurig in tabellen opgenomen. De horeca is klaar voor een herstart. Hoewel de mogelijkheden...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Economie Coronacrisis
Horeca al in eerste kwartaal zeer zwaar getroffen door de crisis

De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dit was de eerste omzetdaling in 7 jaar tijd. Het volume, de voor...

Faillissement Coronacrisis
Hotel Stroom Rotterdam failliet

Hotel Stroom in Rotterdam is failliet ten gevolge van de coronacrisis. De hoge vaste lasten en het wegvallen van inkomsten hebben ertoe geleid dat het hotelbedrijf van Edwin van der Meijde en Jantiene Berg een faillissement heeft moeten aanvragen. Van der Meijde is eveneens eigenaar van het Rotte...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Verzekeraar moet coronaschade Frans restaurant vergoeden

Over het algemeen wordt schade als gevolg van de coronamaatregelen niet gedekt door verzekeraars, maar een Franse rechter heeft bepaald dat een restaurateur recht heeft op compensatie door verzekeraar Axa. Stéphane Manigold heeft in de regio Parijs vier restaurants, waar 52 werknemers in d...

Blog Coronacrisis
"Op een feestdag de horeca weer open, wie bedenkt zoiets?"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: