Gooiland gaat verder met een kleiner team

19 mei 2020 | Thijs Jacobs

De hele evenementen- en horecabranche is zwaar getroffen door COVID-19. Helaas heeft het ook zijn weerslag op Gooiland. In deze moeilijke tijd heeft eigenaar Philip Lamers moeten besluiten vanaf 1 juni aanstaande het stokje over te nemen van algemeen directeur Lydia Baloe en commercieel manager Laura Huijgen. Het bedrijf gaat verder met een kleiner team. Lamers zal voortbouwen op de professionele organisatie die zij het afgelopen jaar hebben neergezet.

In 2019 heeft Philip Lamers een stap terug gedaan om een nieuw bedrijf op te zetten. Lydia Baloe werd aangesteld als algemeen directeur om de nieuwe koers uit te zetten, een professionaliseringsslag te maken en de interne organisatie op te zetten. Er zijn hierin enorme stappen gezet. Tot afgelopen februari stonden de cijfers er heel goed voor. De impact van COVID-19 is echter groot: veel evenementen worden naar het najaar of 2021 verplaatst. Deze maand is Lamers teruggekomen om het team te versterken in deze ongekende tijd.

Baloe: “2020 zou het succesvolste jaar zijn voor Gooiland, zowel voor de evenementenlocatie als voor het hotel. De snelheid waarmee dit virus daar een streep doorheen zet, heeft niemand zien aankomen. Gooiland is een prachtig bedrijf in een inspirerende omgeving. Het hotel is gelegen in een prachtige groene omgeving, gasten mogen weer overnachten in het Dutch Brand Hotel. Ontmoeten is straks ook, met 100 personen, gelukkig weer mogelijk. Ik had de klus graag afgemaakt, maar heb er alle vertrouwen in dat het gedreven en gepassioneerde team van Gooiland hier doorheen komt.”

Laura Huijgen is in 2019 gestart als commercieel manager. Zij heeft gewerkt aan de positionering en herstructurering van de commerciële afdeling van Gooiland. Samen met haar team heeft ze de marketing- en salesstrategie opgezet en uitgevoerd. Net als Baloe vindt ze het jammer dat daar zo snel een einde aan komt.

Gooiland is gegroeid

Lamers: “Ik kom terug in een gespreid bedje. Afgelopen jaar zijn er ontzettend veel slagen gemaakt. Gooiland is gegroeid en heeft een goede basis om mee verder te gaan. Met het hybride out of the box-evenement kunnen we boekingen aannemen voor de toekomst en gemakkelijk op- en afschalen afhankelijk van de coronamaatregelen van de overheid. We will meet again!”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Verzekeraar moet coronaschade Frans restaurant vergoeden

Over het algemeen wordt schade als gevolg van de coronamaatregelen niet gedekt door verzekeraars, maar een Franse rechter heeft bepaald dat een restaurateur recht heeft op compensatie door verzekeraar Axa. Stéphane Manigold heeft in de regio Parijs vier restaurants, waar 52 werknemers in d...

Blog Coronacrisis
"Op een feestdag de horeca weer open, wie bedenkt zoiets?"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Overheid schept duidelijkheid over regels horeca per 1 juni

Hugo de Jonge heeft namens het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport een brief verzonden naar de voorzitters van de verschillende veiligheidsregio's. In de brief worden aanwijzingen voor de coronamaatregelen gegeven. Ook voor de horeca. Hieruit blijkt bijvoorbeeld ook dat de exploitan...

Toerisme Coronacrisis
Boekingen in Nederland overtreffen het wereldgemiddelde

Nu overheden over de hele wereld hun beperkingen verder versoepelen, blijkt uit gegevens van SiteMinder, een platform voor het verwerven van gasten in de wereldwijde hotelindustrie, dat hoteliers niet langer hoeven te voorspellen hoe snel consumenten zullen handelen om te reizen na de COVID-19-pande...

Personeel Coronacrisis
5.000 horecamedewerkers roepen hulp FNV Horeca in sinds sluiting horeca

Sinds de lockdown van de horeca van 16 maart jl. hebben 5.000 horecamedewerkers zich bij FNV Horeca gemeld met vragen en verzoeken om hulp. De meeste vragen gingen over welke rechten en plichten zij hebben sinds hun werklocatie gesloten is. Daarnaast ziet de vakbond een stijgende vraag naar informat...

Branded Content
Vind de route naar jouw gasten

Eindelijk, de restaurants gaan binnenkort weer open. Dat geldt ook voor veel hotels. Langzaam komt de Nederlandse gastvrijheidsindustrie weer tot leven. Wij zien ook weer een stijgende lijn in reserveringen, met name voor hotels buiten de grote steden. Voor alle hotels geldt dat slimme marketing een...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: