Groeten van Max onthult wanpraktijken hotel

26 mei 2015 |
Groeten van Max onthult wanpraktijken hotel<

Het televisieprogramma Groeten van Max zorgde ervoor dat heel Nederland mee kon kijken in de smerige kamers van hotel Season Star aan de
Martelaarsgracht in Amsterdam. Betekent dit tv-programma dan ook direct het einde van de bedrijfsvoering van de exploitant?

Voor de rechter gedaagd
De eigenaar van het pand heeft de uitbater van het hotel voor de rechter gedaagd, aangezien het hotel op zeer slechte wijze gerund zou worden. Woensdag buigt de rechter zich over deze kwestie. In Groeten van Max ontdekte de mystery guest onder meer ernstig vervuilde vloerbedekking, stof- en haarnesten in de badkamer en ook nog aangekoekt vuil in de prullenbak. De test van het programma viel negatief uit voor het hotel. Op alle fronten werden onvoldoendes gescoord.

Reviews
De eigenaar van het hotel meldt, dat deze test correspondeert met de vele klachten van gasten. Ook op Booking.com kom je veel reviews tegen die dit onderstrepen. Enkele citaten uit de reviews: "Alles was vuil. De boter bij het ontbijt was al maanden vervallen. Personeel sprak geen Nederlands." En deze: "Staff were rude, rooms were not clean, bathroom was not clean, lift kept breaking down while inside."

Ontruiming
De exploitant zou meermaals zijn aangesproken op deze problemen, maar heeft vervolgens niets ondernomen. De eis: ontruiming van het pand. Woensdag dient het kort geding...

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Interview
Camille Oostwegel: "We gaan van beleving naar betekenis"

Jong, energiek en ambitieus, zo ontmoeten wij Camille Oostwegel onder het schip van de voormalige kerk waar sinds 2005 het Kruisherenhotel is gevestigd. Onderwerpen als herformuleren van de hotelfunctie, openstaan voor de nieuwe werkethiek van co-working, anticiperen op nieuwe verwachtingen van gast...

Achtergronden
In memoriam: Michel Geurts

Het droevige bericht van het overlijden van Michel Geurts (1944) heeft de Nederlandse hotellerie geschokt. De hotelier legde in 1982 in Zutphen de basis voor Inntel Hotels. In 1986 werd het tweede hotel geopend in Zaandam: Inntel Hotels Amsterdam Zaandam. Het hotel kent sinds de verbouwing in 2010 e...

Hotelketens Internationaal
Scandic lanceert nieuw hotelmerk 

Scandic GO is een nieuw hotelmerk dat een speelser en slanker concept biedt binnen het groeiende economische hotelsegment. Met Scandic GO streeft het bedrijf naar een sterke aanwezigheid in de stad op alle Scandinavische markten. Scandic zal in eerste instantie vijf hotels lanceren onder het nieuwe ...

Interview Longread
Twee bankiers over de 'herontdekking van de hotellerie'

Op de drempel van een nieuw decennium bespreken twee bankiers de staat van de hotellerie. Lianne Zondervan, Sector directeur Leisure van de ABN AMRO en Jos Klerx, Sectorspecialist Horeca & Recreatie van de Rabobank, blikken terug en kijken vooruit in een uitgebreid dubbelinterview. Dit interv...

Achtergronden
Hoe likable is jouw hotel?

We willen allemaal leuk gevonden worden. Niets menselijks is ons vreemd. Voor ondernemingen geldt hetzelfde. Sterker nog, als consumenten jouw bedrijf leuk vinden, betaalt zich dat altijd terug. Maar hoe pak je dat aan? Hoe zet je dat in gang? En wat betekent dat voor je kernwaarden? Likability. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: