Haagse hotels willen duurzame taxi’s

16 mei 2017 | Thijs Jacobs

In een gezamenlijk statement roepen 14 Haagse hotels de taxibranche op om hun wagenpark zo snel mogelijk te verduurzamen. Al een tijd wordt er vanuit de Haagse hotelwereld gelobbyd voor meer elektrische taxi’s, maar de lokale taxibranche geeft hier nog geen gehoor aan. Om de patstelling te doorbereken komt de Haagse hotelwereld nu met Letter of Commitment richting de samenwerking met een volledig elektrisch taxibedrijf.

Duurzame hotels Den Haag

Het statement is een initiatief vanuit de duurzaamheidskring voor Haagse Hotels. Dit is een groep hotels uit Den Haag die elk kwartaal samenkomen om hun bedrijfsvoering te verduurzamen. Dit doen zij aan de hand van het monitoren van energie, water, afval en CO2 en het delen van best practices.

Het verduurzamingsproces van de hotels levert een bijdrage aan de ambitie van de gemeente Den Haag om in 2040 een CO2-neutrale stad te zijn. Deelnemers aan de kring zijn o.a. Mercure Hotel Den Haag Central, Boutique Hotel Corona, The Hague Teleport Hotel, Hampshire Hotel Babylon, Best Western Hotel Petit en Stayokay Den Haag.

Taxi Electric

Na een consultatieronde heeft Taxi Electric aangegeven in het gat te willen springen en zo snel mogelijk hun dienstverlening uit te breiden naar de Haagse regio. Taxi Electric heeft de laatste jaren faam gemaakt door een aanzienlijke marktpositie te verwezenlijken in de regio Amsterdam. Met hun volledige elektrische wagenpark willen ze de komende jaren verder uitbreiden naar de rest van de Randstad.

De samenwerking met de Haagse hotels is voor Taxi Electric de start om hun dienstverlening allereerst uit te breiden naar de regio Den Haag. Taxi Electric roept taxiondernemers, die elektrisch willen rijden, op om zich te melden als franchiser. Op die manier wordt de lokale markt minimaal verstoord.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Food Amsterdam
Paascreaties van Hotel Jakarta verkocht in Bakkerij Westers

Pastry chef Ramona Rütti van Hotel Jakarta Amsterdam maakt bijzondere paascreaties om te paastafel op te fleuren. Dit jaar zal de tafel voor minder mensen gedekt worden, maar daardoor is er des te meer aandacht voor wat er op tafel staat. Er zijn verschillende creaties te verkrijgen in Bakke...

Economie Coronacrisis
HorecaMonitor doet voorstel om horeca te behoeden voor faillissementen

HorecaMonitor roept KHN op om 'Den Haag' een serieus voorstel te doen. Een voorstel dat, wanneer het geaccepteerd wordt, horecaondernemers mogelijk behoedt voor faillissementen. Hieronder de brief: Beste heer, mevrouw, Ons bureau is sterk betrokken bij de begeleiding van vele horecakla...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? (Deel 2)

Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? Volgens Arne Sorenson, CEO van Marriott, zijn de effecten van de coronacrisis op de korte termijn al groter dan die van 9/11 en de bankencrisis tezamen. Bezettingsgraden zijn gedaald tot 90% in de sterk getroffen gebieden en tot 75% in mi...

Columns
Column: Het post-corona tijdperk

Hoe ziet de wereld eruit in een post-corona tijdperk? Dat is een vraag die mij de laatste tijd erg bezighoudt. Vliegen we nog net zoveel als twee maanden geleden? Blijven er maatregelen bij evenementen boven de 100 personen? Hoe gaan mensen om met fysiek contact? Draagt een hostess achter de recepti...

Coronacrisis
Hotellerie op slot: Vier hoteliers uiten hun zorgen (deel 1)

De hotellerie zit op slot. Boekingen worden massaal geannuleerd, nieuwe boekingen blijven uit en veel hotels zijn genoodzaakt de deuren te sluiten. In een digitaal rondetafelgesprek bespreken vier hoteliers wat de coronacrisis voor gevolgen heeft op hun onderneming. Hoe kijken zij aan tegen de rol ...

Interview Coronacrisis
Gevoelig punt: “Misschien moeten werknemers ook wat inleveren”

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit twaalfde hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: