Haagse hotels willen duurzame taxi’s

16 mei 2017 | Thijs Jacobs

In een gezamenlijk statement roepen 14 Haagse hotels de taxibranche op om hun wagenpark zo snel mogelijk te verduurzamen. Al een tijd wordt er vanuit de Haagse hotelwereld gelobbyd voor meer elektrische taxi’s, maar de lokale taxibranche geeft hier nog geen gehoor aan. Om de patstelling te doorbereken komt de Haagse hotelwereld nu met Letter of Commitment richting de samenwerking met een volledig elektrisch taxibedrijf.

Duurzame hotels Den Haag

Het statement is een initiatief vanuit de duurzaamheidskring voor Haagse Hotels. Dit is een groep hotels uit Den Haag die elk kwartaal samenkomen om hun bedrijfsvoering te verduurzamen. Dit doen zij aan de hand van het monitoren van energie, water, afval en CO2 en het delen van best practices.

Het verduurzamingsproces van de hotels levert een bijdrage aan de ambitie van de gemeente Den Haag om in 2040 een CO2-neutrale stad te zijn. Deelnemers aan de kring zijn o.a. Mercure Hotel Den Haag Central, Boutique Hotel Corona, The Hague Teleport Hotel, Hampshire Hotel Babylon, Best Western Hotel Petit en Stayokay Den Haag.

Taxi Electric

Na een consultatieronde heeft Taxi Electric aangegeven in het gat te willen springen en zo snel mogelijk hun dienstverlening uit te breiden naar de Haagse regio. Taxi Electric heeft de laatste jaren faam gemaakt door een aanzienlijke marktpositie te verwezenlijken in de regio Amsterdam. Met hun volledige elektrische wagenpark willen ze de komende jaren verder uitbreiden naar de rest van de Randstad.

De samenwerking met de Haagse hotels is voor Taxi Electric de start om hun dienstverlening allereerst uit te breiden naar de regio Den Haag. Taxi Electric roept taxiondernemers, die elektrisch willen rijden, op om zich te melden als franchiser. Op die manier wordt de lokale markt minimaal verstoord.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Achtergronden Coronacrisis
Leegstaande hotelkamers worden verhuurd aan thuiswerkers

Door de coronacrisis werken veel Nederlanders vanuit huis. Met spelende kinderen, huilende baby's en bellende partners is dat een soms een flinke uitdaging. Tegelijkertijd staan er veel hotelkamers leeg door het het wegvallen van toerisme. Olivier Kruger en Seffie Treistman willen beide probleme...

Coronacrisis
80% Nederlanders wil in toekomst meer schoonmaak van openbare ruimtes

Schoonmakers doen belangrijk werk, juist nu meer dan ooit. Premier Mark Rutte noemde schoonmakers in zijn speeches de afgelopen weken in één adem met verpleegkundigen en artsen als een cruciaal beroep in de coronacrisis. 91 procent van de Nederlanders deelt de mening van Rutte en noemt...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Een faillissement kan worden voorkomen

In 2019 brak de Nederlandse hotelmarkt nog alle records. Nu hebben hotels massaal de deuren gesloten vanwege het coronavirus. Als dit maanden gaat duren, komen hotels onverminderd in zwaar weer. De NOW-regeling is slechts een tijdelijke en beperkte oplossing. De Wet homologatie onderhands akkoord (W...

Coronacrisis
Koningin Máxima steekt horeca een hart onder de riem

Hare Majesteit Koningin Máxima heeft woensdagochtend een werkbezoek gebracht aan twee horecagelegenheden in Amsterdam. Het bezoek vond plaats in het kader van de uitbraak van het coronavirus (COVID-19). De uitbraak van het coronavirus heeft voor de horecabranche geresulteerd ...

Economie Coronacrisis
Rabobank: Nederlandse economie krimpt dit jaar harder dan in 2009 

Aangenomen dat de coronabeperkende maatregelen pas vanaf 1 juni worden versoepeld, krimpt de Nederlandse economie dit jaar naar verwachting met 5 procent. Daarbij raakt de coronacrisis veel sectoren bijzonder hard, zoals de horeca, de landbouw, de industrie en delen van de zakelijke dienstverlening....

Toerisme Coronacrisis
NBTC: Boek- en zoekgedrag met 85 procent gedaald

NBTC, het marketingplatform voor toerisme in en naar Nederland, monitort de komende tijd relevante indicatoren die inzicht kunnen geven in het effect van de coronacrisis op het gedrag van bezoekers. Denk daarbij aan het zoek- en boekgedrag, maar ook het sentiment onder potentiële reizigers. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: