Halloweentips voor horecaondernemers

3 oktober 2018 | Thijs Jacobs

Halloween is in Nederland inmiddels een bekende feestdag. Dat was enkele jaren geleden wel anders, maar de enorme populariteit van bijvoorbeeld de Fright Nights in pretpark Walibi toont aan dat er vraag is naar leuke - en spannende - activiteiten rondom deze feestdag.

Wat is Halloween?

De naam is afgeleid van Hallow-e'en, oftewel All Hallows Eve (Allerheiligenavond), dit is de avond voor Allerheiligen, 1 november. In de Keltische kalender begon het nieuwe jaar op 1 november, dus 31 oktober was oudejaarsavond. 
In de Verenigde Staten werd het feest bekender in de tweede helft van de 19e eeuw, toen veel Ierse en Schotse immigranten het land binnenkwamen. Toen dook ook de welbekende 'jack-o'-lantern op', de uitgeholde pompoen die op een gezicht lijkt. 

Wat kun jij doen tijdens Halloween?

Voor de horeca is Halloween een mooi moment om de gasten te laten griezelen. Je kunt extra veel pompoen verwerken in het menu, Glühwein aanbieden aan de ouders van kinderen die de deuren rondgaan voor snoep (de kids krijgen warme chocomel), een griezelfilm vertonen of een zwarte griezelhamburger aanbieden.

Nooit meer een feestdag of evenement missen? Klik hier om de HorecaMarketingkalender gratis te downloaden!

We hebben hieronder een paar leuke voorbeelden voor je op een rijtje gezet:

View this post on Instagram

This was last night #halloween#eindhoven

A post shared by Jan Vanderhasselt (@moyo444) on

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
“Forse huurverlaging is nu echt wel mogelijk voor hoteliers"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit achtste hoofdstuk b...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Hoe maak ik mijn hotel meer crisisbestendig?

Hotels sluiten massaal hun deuren vanwege het coronavirus. Een zeer ingrijpend en moeilijk besluit. Hotelketens Van der Valk en Fletcher kondigen aan ruimte beschikbaar te stellen om herstellende coronapatiënten op te vangen. Ziekenhuizen houden zo meer ruimte over voor de zware zorg. Geven hot...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: AI!

Of ik het verschil wist tussen artificiële intelligentie en robotisering? Het was een vraag van iemand die mij aansprak nadat ik een verhaal over hoteltrends had gehouden waarin ik weer eens mijn stokpaardje over High Tech en High Touch had bereden. Eerlijk gezegd had ik de begrippen altijd los...

Coronadagboek Bart Reints Bok: "Ik ontving een absurde e-mail van Emesa"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit zevende hoofdstuk b...

Personalia
Rogier Braakman keert terug in de hotellerie

Rogier Braakman keert terug in de hotellerie. De voormalig Managing Director van IHMG laat het volgende via zijn LinkedIn weten: "Terug in de hotelbusiness... Na anderhalf jaar 'hotelbusiness-sabbatical' (en het opdoen van nieuwe ervaringen in vele IT-gerelateerde bedrijven) voel ik me ...

Hotelketens
Hotelketen onder de loep: InterContinental Hotels Group

In deze rubriek presenteert Hospitality Management de bekendere hotelketens. Een historisch overzicht met actuele cijfers. In deze uitgave behandelen we IHG, een toonaangevend merk met wereldwijd 400.000 werknemers die werkzaam zijn in meer dan 100 landen. De merken IHG telt 16 merken, waarbij...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: