Het is voor hotels van groot belang dat de guest journey gladjes verloopt

18 november 2020 | Redactie

Van Hessen is een begrip in de markt en een belangrijke speler binnen de hotelautomatisering. “Het is ons streven om de hotelier zo optimaal mogelijk te ondersteunen en passende oplossingen te bieden”, zegt Ronnie Hinrichs, Managing Director van Van Hessen. ‘Het is belangrijker dan ooit om de gast een verblijf te bieden dat naadloos aansluit bij de verwachting. Of deze zelfs overtreft.”

“Daarom is het gedetailleerd in kaart brengen van de ‘guest journey’ zo belangrijk. En een goede digitale en technische ondersteuning is daarbij cruciaal”, vertelt hij. “De gast is nu eenmaal gewend aan online, digitaal en technisch gemak. Gasten willen niet geconfronteerd worden met techniek die niet goed werkt. Wij streven naar een effectieve automatisering van alle processen zodat hoteliers tijd hebben om hun volle aandacht te richten op hun gast.”

“Het menselijke element in de guest journey is waar de hotelier het verschil maakt. Het zijn de ‘soft touch points’ die de gast onthoudt. Je kunt het je niet veroorloven om je kopzorgen te maken over automatisering. Dat moet gewoon goed geregeld zijn en trefzeker werken. Geen ‘work arounds’ omdat het systeem het niet kan of omdat je de verkeerde keuze hebt gemaakt.”

Meedenken en ontzorgen

Van Hessen bestaat al meer dan 100 jaar, heeft een geroutineerd team, gekwalificeerde medewerkers en kennis van zaken. Ze kennen de hotellerie door en door en weten wat er leeft. En zij zien ook dat de gast steeds meer verwacht op het gebied van digital convenience en service.

Hinrichs heeft zelf een ‘trackrecord’ opgebouwd binnen de retail. “Toen ik in 2018 Van Hessen kocht, was ik al geruime tijd bezig met automatisering en support, maar dan binnen de retail. Naast dat Van Hessen een grote staat van dienst heeft, is het een geweldige kans om die meegebrachte kennis in te zetten in de hospitality. In de retail zie je dat er veel aandacht is voor een unieke identificatie van de klant gedurende de gehele customer journey. Het koppelen van eerdere aankopen en het identificeren van bepaald gedrag waardoor je veel meer op maat je diensten kan aanbieden. Dat is niet alleen goed voor je omzet, maar ook heel prettig voor de gast. Bij Van Hessen zoeken wij steevast naar ‘The best of both worlds’, zodat wij de hotelier én hun gasten zoveel mogelijk ontzorgen.”

“Wij zijn trots om met zoveel gerenommeerde hotels te mogen werken. Van klein tot groot, van hotelgroep tot keten. Wij zijn een sterke, solide partner voor hoteliers, maar zien een samenwerking niet als een vanzelfsprekendheid. Je kunt niet achteroverleunen. Je moet blijven innoveren en met je partners meedenken.”

Wij zitten niet stil

Hinrichs zit dus niet bepaald stil en ziet grote kansen voor Van Hessen: “We staan bekend als een bedrijf dat kwalitatief hoogstaande producten levert, een goede dienstverlening biedt en zorgt voor een goede implementatie en communicatie. Onze helpdesk is 24/7 bereikbaar. Je wordt in het Nederlands te woord gestaan door iemand met verstand van zaken. We garanderen continuïteit. Dat dit gewaardeerd wordt blijkt uit het groeiend aantal hotels dat naar ons overstapt.”

“Wij grijpen deze tijden ook aan om verdere verbeteringen aan te brengen. Zo werken wij achter de schermen aan onze marketing, communicatie en het nog beter stroomlijnen van processen. Zodat wij volgend jaar weer fris op de kaart staan. Wij kiezen voor stabiele, intuïtieve producten die goed beveiligd en up-to-date zijn en alle benodigde functionaliteiten herbergen.”

“Als hotellier kun je tegenwoordig niet zonder bepaalde functionaliteiten. Van boeking tot vertrek (en daarna) wil je gewoon dat het werkt. Snelheid en efficiency zijn belangrijk. Gasten willen niet wachten en alles moet aanvoelen alsof het nul inspanning kost. Up- en cross selling moet eenvoudig zijn, waarbij de klemtoon ligt op extra service. Of het nou een upgrade, extraatjes op de kamer of een additionele dienst is. Als hotelier wil je jouw gast een optimale beleving bieden. En alle reden geven om terug te komen.”

Een legio aan mogelijkheden passend bij elke situatie

Van Hessen is onder andere bekend om Suite8, OPERA PMS en Sales & Catering, OPERA Cloud, OPERA Sales & Event Management, maar ook POS Micros en Simphony.

Zij bieden cloudoplossingen en koppelingen met vrijwel alle derde partijen. Zoals channel managers, booking engines en demotica software. Maar ook met applicaties als Jamezz, Online Gastheer, Zaplox, et cetera. Zij spelen vanzelfsprekend in op digital convenience en bieden een seamless guest experience. Onder andere door mobile check-in/out, pre-arrival messaging, de kamerdeur openen via mobiele telefoons, QR-bestellingen en een remote housekeeping tool.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Horeca naar de stembus deel drie: PVV

Op 17 maart gaat Nederland naar de stembus voor de Tweede Kamerverkiezingen. In aanloop naar die verkiezingen analyseert de redactie van Hospitality Management wat de grote politieke partijen voor ondernemend Nederland in hun verkiezingsprogramma hebben staan. Het zijn roerige tijden voor horecaonde ...

Interview
"De hotellerie en de zorg verschillen niet veel van elkaar"

De coronacrisis laat diepe wonden achter in de hotellerie. Omzetten kelderen en gasten blijven weg. Veel hotelondernemingen hebben noodgedwongen een groot deel van hun medewerkers moeten laten gaan. De angst heerst dat op het moment dat de hotellerie weer aantrekt en de toeristen ons land weer w ...

Hotelketens Interview Longread
"De langetermijnverwachtingen zijn onverminderd goed"

Erwin van der Graaf is directeur van Accor Hotels Services Nederland en als Vice President Operations verantwoordelijk voor de door Accor gemanagede hotels in Nederland. In het oog van de orkaan - het jaar 2020 - kreeg hij veel interviewaanvragen. Hij hield ze merendeels af; voelde geen behoeft ...

Hotel & Recht
Creatief gebruik van je hotel tijdens Corona

Door de coronacrisis is het aantal luchtvaartpassagiers van en naar Nederland in 2020 met meer dan 70% gedaald. Dit heeft logischerwijs een direct weerslag op de bezettingsgraad van hotels, die ook met meer dan 70% is gedaald, zo viel te lezen in dit magazine. Het is dan ook niet verwonderlijk dat c ...

Economie Corona
CBS: omzet horeca krimpt ongekend hard

De omzet van de horeca daalde in het vierde kwartaal van 2020 met bijna 44 procent ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dat is vooral te wijten aan de aanscherping van de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. In het derde kwartaal maakte de horeca nog een forse o ...

21 jaar geleden in Hospitality Management: Sander Allegro

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. Deze week een column van Sander Allegro uit het jaar 2000. Met de titel 'Groen' duidt Al ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: