Het is voor hotels van groot belang dat de guest journey gladjes verloopt

Auteur: Redactie
Branded Content 18 november 2020
Het is voor hotels van groot belang dat de guest journey gladjes verloopt

Van Hessen is een begrip in de markt en een belangrijke speler binnen de hotelautomatisering. “Het is ons streven om de hotelier zo optimaal mogelijk te ondersteunen en passende oplossingen te bieden”, zegt Ronnie Hinrichs, Managing Director van Van Hessen. ‘Het is belangrijker dan ooit om de gast een verblijf te bieden dat naadloos aansluit bij de verwachting. Of deze zelfs overtreft.”

“Daarom is het gedetailleerd in kaart brengen van de ‘guest journey’ zo belangrijk. En een goede digitale en technische ondersteuning is daarbij cruciaal”, vertelt hij. “De gast is nu eenmaal gewend aan online, digitaal en technisch gemak. Gasten willen niet geconfronteerd worden met techniek die niet goed werkt. Wij streven naar een effectieve automatisering van alle processen zodat hoteliers tijd hebben om hun volle aandacht te richten op hun gast.”

“Het menselijke element in de guest journey is waar de hotelier het verschil maakt. Het zijn de ‘soft touch points’ die de gast onthoudt. Je kunt het je niet veroorloven om je kopzorgen te maken over automatisering. Dat moet gewoon goed geregeld zijn en trefzeker werken. Geen ‘work arounds’ omdat het systeem het niet kan of omdat je de verkeerde keuze hebt gemaakt.”

Meedenken en ontzorgen

Van Hessen bestaat al meer dan 100 jaar, heeft een geroutineerd team, gekwalificeerde medewerkers en kennis van zaken. Ze kennen de hotellerie door en door en weten wat er leeft. En zij zien ook dat de gast steeds meer verwacht op het gebied van digital convenience en service.

Hinrichs heeft zelf een ‘trackrecord’ opgebouwd binnen de retail. “Toen ik in 2018 Van Hessen kocht, was ik al geruime tijd bezig met automatisering en support, maar dan binnen de retail. Naast dat Van Hessen een grote staat van dienst heeft, is het een geweldige kans om die meegebrachte kennis in te zetten in de hospitality. In de retail zie je dat er veel aandacht is voor een unieke identificatie van de klant gedurende de gehele customer journey. Het koppelen van eerdere aankopen en het identificeren van bepaald gedrag waardoor je veel meer op maat je diensten kan aanbieden. Dat is niet alleen goed voor je omzet, maar ook heel prettig voor de gast. Bij Van Hessen zoeken wij steevast naar ‘The best of both worlds’, zodat wij de hotelier én hun gasten zoveel mogelijk ontzorgen.”

“Wij zijn trots om met zoveel gerenommeerde hotels te mogen werken. Van klein tot groot, van hotelgroep tot keten. Wij zijn een sterke, solide partner voor hoteliers, maar zien een samenwerking niet als een vanzelfsprekendheid. Je kunt niet achteroverleunen. Je moet blijven innoveren en met je partners meedenken.”

Wij zitten niet stil

Hinrichs zit dus niet bepaald stil en ziet grote kansen voor Van Hessen: “We staan bekend als een bedrijf dat kwalitatief hoogstaande producten levert, een goede dienstverlening biedt en zorgt voor een goede implementatie en communicatie. Onze helpdesk is 24/7 bereikbaar. Je wordt in het Nederlands te woord gestaan door iemand met verstand van zaken. We garanderen continuïteit. Dat dit gewaardeerd wordt blijkt uit het groeiend aantal hotels dat naar ons overstapt.”

“Wij grijpen deze tijden ook aan om verdere verbeteringen aan te brengen. Zo werken wij achter de schermen aan onze marketing, communicatie en het nog beter stroomlijnen van processen. Zodat wij volgend jaar weer fris op de kaart staan. Wij kiezen voor stabiele, intuïtieve producten die goed beveiligd en up-to-date zijn en alle benodigde functionaliteiten herbergen.”

“Als hotellier kun je tegenwoordig niet zonder bepaalde functionaliteiten. Van boeking tot vertrek (en daarna) wil je gewoon dat het werkt. Snelheid en efficiency zijn belangrijk. Gasten willen niet wachten en alles moet aanvoelen alsof het nul inspanning kost. Up- en cross selling moet eenvoudig zijn, waarbij de klemtoon ligt op extra service. Of het nou een upgrade, extraatjes op de kamer of een additionele dienst is. Als hotelier wil je jouw gast een optimale beleving bieden. En alle reden geven om terug te komen.”

Een legio aan mogelijkheden passend bij elke situatie

Van Hessen is onder andere bekend om Suite8, OPERA PMS en Sales & Catering, OPERA Cloud, OPERA Sales & Event Management, maar ook POS Micros en Simphony.

Zij bieden cloudoplossingen en koppelingen met vrijwel alle derde partijen. Zoals channel managers, booking engines en demotica software. Maar ook met applicaties als Jamezz, Online Gastheer, Zaplox, et cetera. Zij spelen vanzelfsprekend in op digital convenience en bieden een seamless guest experience. Onder andere door mobile check-in/out, pre-arrival messaging, de kamerdeur openen via mobiele telefoons, QR-bestellingen en een remote housekeeping tool.

Overig nieuws