Hilton en Starwood gaan voor Chinese gast

12 juli 2011 |
Hilton en Starwood gaan voor Chinese gast

Twee van de grootste namen in de internationale hotellerie, Hilton Hotels & Resorts en Starwood Hotels & Resorts, komen met gastartikelen en diensten die speciaal zijn ontwikkeld voor de hotelgast uit China. De Chinese hotelgast staat in het middelpunt van de aandacht.

Voldoen aan de wensen
Vanuit het Aziatische land reizen steeds meer zakenlui en toeristen over de wereld. Beide hotelondernemingen hopen concurrentievoordeel te bereiken door op strategische hotelmarkten, merendeels in grote wereldsteden, aan de wensen de Chinese hotelgast te voldoen.

Inspelen op aankomst, kamer en ontbijt
Hilton lanceert het Hilton Huanying programma na diverse tests en proefdraaien bij drie hotels. Onderdeel van het programma zijn speciale producten en diensten op de hotelonderdelen aankomst, kamer en ontbijt.

Van theeservies tot badslippers
Zo worden receptiemedewerkers getraind in het vloeiend spreken van de Chinese taal. Er komen Chinese schoonheidsproducten in de badkamer, speciale badslippers, een Chinees theeservies op de hotelkamer en een welkomstbrief in het Chinees op het bureau.
In de ontbijtruimte treffen Chinese hotelgasten Chinees eetgerei aan. Op het buffet komen rijst en noedels, hardgekookte eieren, een selectie van dim sum en Chinese thee met sojamelk.

Nog niet in Nederland
Vooralsnog zijn er wereldwijd 36 hotels aangewezen die dit programma gaan implementeren. Het gaat om Hilton hotels in de steden New York, San Francisco, Londen en Sydney. Navraag bij het Hilton Amsterdam leert dat er nog geen plannen zijn voor de Nederlandse hotels van Hilton.

Verschillende culturen, verschillende behandelingen
Starwood lanceert het Starwood Personalized Travel programma in 19 hotels. Ook hier gaat het om speciale aandacht voor de Chinese hotelgast op het gebied van ontvangst, de kamer, het ontbijt, en teksten en instructies in het Chinees. Het programma moet eind 2012 bij alle Starwood hotels en resorts zijn geïmplementeerd. Het hotelbedrijf heeft ook plannen om soortgelijke programma's op de stellen voor gasten uit andere opkomende landen zoals Brazilië en India.

Chinese hotelgast laat Nederlandse hotels nog links liggen
Tegen 2015 worden wereldwijd 100 miljoen inkomende toeristen uit China verwacht. Sommige hotels van Starwood lieten afgelopen jaar groeicijfers zien van het aantal gasten uit China van meer dan 150%. Voor de Starwood hotels in Nederland, waaronder het Des Indes hotel in Den Haag, is het nog niet zo ver. Daar maakt de gastenpopulatie uit China nog een klein deel uit van het totaal aantal buitenlandse gasten.

Ook bij het Hilton in Amsterdam is dit het geval. De Nederlandse hotels van Starwood en Hilton worden voor het overgrote deel bezocht door Amerikanen en Britten.

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Wet- en regelgeving KHN
KHN: Alcoholklok hotels wederom toppunt van symboolpolitiek

KHN heeft vol onbegrip kennis genomen van het kabinetsbesluit om vanaf vrijdagavond 23 oktober een alcoholklok voor hotels in te voeren. Volgens dit besluit mag er vanaf vanavond in hotels na 20:00 uur ook geen alcohol meer worden geschonken of genuttigd in publieke ruimten zoals in het restaurant o ...

Achtergronden Coronacrisis
Horecaondernemers krijgen eenmalig 2500 euro overheidssteun

De horecabedrijven die vanwege de coronacrisis gesloten zijn, kunnen een eenmalige uitkering van gemiddeld 2500 euro tegemoetzien. Het bedrag is afhankelijk van het geleden omzetverlies. Dit meldt de NOS op basis van verklaringen van Haagse ingewijden. De maatregel zal deel uitmaken van het derde st ...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Ook in hotels geen alcohol meer na 20.00 uur

In bars en restaurants van hotels mag vanaf vanavond 20.00 uur geen alcohol meer worden geserveerd. Ook niet via roomservice. Hiermee trekt het kabinet de lijn met het verbod op de verkoop van alcohol in winkels tussen 20.00 en 07.00 uur door. In winkels is dat sinds vorige week woensdag niet meer t ...

Interview Longread
Martin Lindelauf met pensioen: een interview in 41 vragen, deel 4

Na 41 dienstjaren houdt Martin Lindelauf (61) het voor gezien. Hij laat de hotellerie achter zich. In 41 vragen portretteert Hospitality Management de gedreven hotelier. Dit is deel 4 uit de reeks, die uit vier delen bestaat. Let je extra op de kwaliteit van de bouw van een hotel? ...

Columns
Column Ewout Hoogendoorn: Het nut van data is nul

‘72 procent van de grotere ondernemingen is er nog niet in geslaagd om een datagedreven cultuur te creëren. Dat getal zal onder MKB-bedrijven nog veel hoger uitvallen’. Veel bedrijven investeren erin, maar zijn dus niet niet in staat een cultuurverandering tot stand te brengen. Hoe ...

Opening Internationaal
Ruby Hotels: een derde hotel in Londen én uitbreiding in Wenen

Ruby Hotels heeft vertrouwen in de toekomst. Ondanks de huidige uitdagende tijd waarin ook deze hotelgroep hard geraakt wordt door de gevolgen van Covid-19, wordt er nog steeds uitgebreid. Zowel in het openen van nieuwe hotels als in het uitbreiden van bestaande. Meet Ruby Zoe! Na de succesvol ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: