Hilton krijgt nieuwe bedrijfsnaam en logo

23 september 2009
Hilton krijgt nieuwe bedrijfsnaam en logo

Hilton Worldwide (voorheen Hilton Hotels Corporation) heeft woensdag de lancering van zijn nieuwe bedrijfsnaam en –logo bekendgemaakt. De nieuwe naam, Hilton Worldwide, is een weerspiegeling van de omvang en het wereldwijde bereik van het bedrijf, en in het logo zijn belangrijke ontwerpelementen verwerkt die symbool staan voor de rijke historie, de toekomstvisie en de toewijding aan uitstekende service van Hilton.

De logo’s en afbeeldingen van de hotelmerken waaruit Hilton Worldwide bestaat, waaronder Hilton Hotels, blijven onveranderd, maar het hotelmerk Hilton HHonors zal de kernelementen van de nieuwe bedrijfsidentiteit en het nieuwe logo wel gaan overnemen.

“Dit is een uitermate bewogen periode in de geschiedenis van ons bedrijf. Het is ontzettend spannend om kort na een succesvolle verhuizing naar ons nieuwe wereldwijde hoofdkantoor, onze nieuwe bedrijfsidentiteit te lanceren die beter past bij wie wij tegenwoordig zijn en bij onze ambitie om het bedrijf te blijven ontwikkelen”, aldus Christopher J. Nassetta, President en Chief Executive Officer van Hilton Worldwide. “Hoewel onze bedrijfsnaam en het logo zijn veranderd, zal het beste wat ons bedrijf te bieden heeft – de passie, toewijding en hoge standaarden van onze teamleden die worden vertaald naar uitzonderlijke ervaringen voor onze gasten – onveranderd blijven.”

De nieuwe bedrijfsnaam en het nieuwe logo volgen op de recente verhuizing van het wereldwijde hoofdkantoor van het bedrijf in Beverly Hills, Californië naar McLean, in de staat Virginia. Deze veranderingen hebben daarnaast ook geleid tot de interne lancering van een vernieuwde bedrijfsvisie en -missie, en geüpdate waarden en belangrijke strategische prioriteiten. Deze zijn bedoeld om duidelijker te communiceren hoe Hilton zaken doet en van plan is de bedrijfsdoelstellingen te halen.

Door het woord 'worldwide' toe te voegen, brengt het nieuwe logo alle leden van de organisatie in alle delen van de wereld samen met één gedeelde visie voor succes. De in platina en goud gestileerde H verwijst naar de kwaliteit, status en luxe van het Hilton erfgoed. De twee helften zijn gespiegeld, wat herinnert aan het legendarische verleden en de opwindende toekomst van het bedrijf. De open rondingen zijn verwelkomend en symboliseren de wereld van reizen doordat ze doen denken aan de rondingen van de aardbol, de boog van een brug en aan bedstijlen.

~Hospitality Management, Frank Lindner~

"*Stuur door...*":mailto:?SUBJECT=Lees%20dit%20bericht%20van%20Hotellerie.nl%20op%20Hospitality%20Management&BODY=De%20afzender%20van%20deze%20e-mail%20wil%20u%20graag%20attenderen%20op%20het%20volgende%20nieuwsitem%20op%20Hospitality%20Management.nl%0A%0Ahttp://www.hospitality-management.nl/nieuws/hilton-krijgt-nieuwe-naam-en-logo/

Overig nieuws