Hilton krijgt nieuwe bedrijfsnaam en logo

23 september 2009 |
Hilton krijgt nieuwe bedrijfsnaam en logo<

Hilton Worldwide (voorheen Hilton Hotels Corporation) heeft woensdag de lancering van zijn nieuwe bedrijfsnaam en –logo bekendgemaakt. De nieuwe naam, Hilton Worldwide, is een weerspiegeling van de omvang en het wereldwijde bereik van het bedrijf, en in het logo zijn belangrijke ontwerpelementen verwerkt die symbool staan voor de rijke historie, de toekomstvisie en de toewijding aan uitstekende service van Hilton.

De logo’s en afbeeldingen van de hotelmerken waaruit Hilton Worldwide bestaat, waaronder Hilton Hotels, blijven onveranderd, maar het hotelmerk Hilton HHonors zal de kernelementen van de nieuwe bedrijfsidentiteit en het nieuwe logo wel gaan overnemen.

“Dit is een uitermate bewogen periode in de geschiedenis van ons bedrijf. Het is ontzettend spannend om kort na een succesvolle verhuizing naar ons nieuwe wereldwijde hoofdkantoor, onze nieuwe bedrijfsidentiteit te lanceren die beter past bij wie wij tegenwoordig zijn en bij onze ambitie om het bedrijf te blijven ontwikkelen”, aldus Christopher J. Nassetta, President en Chief Executive Officer van Hilton Worldwide. “Hoewel onze bedrijfsnaam en het logo zijn veranderd, zal het beste wat ons bedrijf te bieden heeft – de passie, toewijding en hoge standaarden van onze teamleden die worden vertaald naar uitzonderlijke ervaringen voor onze gasten – onveranderd blijven.”

De nieuwe bedrijfsnaam en het nieuwe logo volgen op de recente verhuizing van het wereldwijde hoofdkantoor van het bedrijf in Beverly Hills, Californië naar McLean, in de staat Virginia. Deze veranderingen hebben daarnaast ook geleid tot de interne lancering van een vernieuwde bedrijfsvisie en -missie, en geüpdate waarden en belangrijke strategische prioriteiten. Deze zijn bedoeld om duidelijker te communiceren hoe Hilton zaken doet en van plan is de bedrijfsdoelstellingen te halen.

Door het woord 'worldwide' toe te voegen, brengt het nieuwe logo alle leden van de organisatie in alle delen van de wereld samen met één gedeelde visie voor succes. De in platina en goud gestileerde H verwijst naar de kwaliteit, status en luxe van het Hilton erfgoed. De twee helften zijn gespiegeld, wat herinnert aan het legendarische verleden en de opwindende toekomst van het bedrijf. De open rondingen zijn verwelkomend en symboliseren de wereld van reizen doordat ze doen denken aan de rondingen van de aardbol, de boog van een brug en aan bedstijlen.

Hospitality Management, Frank Lindner

:mailto:?SUBJECT=Lees%20dit%20bericht%20van%20Hotellerie.nl%20op%20Hospitality%20Management&BODY=De%20afzender%20van%20deze%20e-mail%20wil%20u%20graag%20attenderen%20op%20het%20volgende%20nieuwsitem%20op%20Hospitality%20Management.nl%0A%0Ahttp://www.hospitality-management.nl/nieuws/hilton-krijgt-nieuwe-naam-en-logo/

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: