Hilton meest gehaat op social media

19 juni 2015
Hilton meest gehaat op social media

uit een onderzoek van Crimson Hexagon blijkt Hilton de op social media meest gehate hotelketen te zijn. Zes maanden lang werden Twitter
posts geanalyseerd en Hilton kreeg van 17% een negatieve rating.

Gasten klaagden over wi-fi, de snelheid van het internet, slechte klantenservice, ontvingen 'spammy' telefoontjes en er ging vaak iets mis met de rekening, aldus het onderzoek.

*De runner-up*
Crimson meldt dat met 14 procent negatieve rating Marriott, Sheraton, Westin, DoubleTree en Crowne Plaza gezamenlijk de tweede plaats bezetten in het onderzoek.

*Vliegmaatschappijen*
Wanneer je deze resultaten afzet tegen de reviews van vliegmaatschappijen, dan doet de hotellerie het uitstekend. Drie airlines — American, Delta en United — hadden een negatieve rating van meer dan 50 procent. De populairsste airline was Southwest Airlines met 38 procent. Dus: het slechtste hotel is nog altijd twee keer zo goed als de beste vliegmaatschappij. Dat je het maar weet.

Overig nieuws