Hilton Royal Parc Soestduinen heropend na renovatie

17 januari 2020 | redactie

Na 16 maanden waarin Hilton Royal Parc Soestduinen volledig gerenoveerd is, is het hotel er nu klaar voor om als DoubleTree by Hilton haar deuren te heropenen. Samen met de eigenaren, Netjes Beheer B.V., is er bewust voor gekozen om onder een ander Hilton-brand verder te gaan.

Voortaan een DoubleTree by Hilton

Dat het hotel als DoubleTree by Hilton verder gaat, is voor alle betrokkenen een logische stap. Na de introductie van het merk in 2007 op de Europese markt werd het voor het hotel in Soestduinen steeds duidelijker dat de kernwaarden van de DoubleTree by Hilton-hotels een betere match zou zijn. Het warme ‘signature’ chocolate chip cookie dat iedere gast bij check-in krijgt, laat alles zien waar een DoubleTree by Hilton-hotel voor staat; warmte, vriendelijkheid, ontspanning en een sterke persoonlijke service.

Frederieke Boomsma, general manager, verwoordt het als volgt “De sterke verwantschap met het merk zit ‘m in de kleine dingen, net zoals dat het verschil maakt tussen een fijn verblijf en een fantastisch verblijf. Maar ook dat er geen twee DoubleTree by Hilton-hotels hetzelfde zijn. Kijk maar om je heen, de ongekend mooie ligging middenin het groen, de vorm van het hotel en de nieuwe inrichting bevestigt de eigenheid en uniekheid die door het merk zo omarmd worden.” De renovatie is hèt moment om de overstap te formaliseren.


Met de verbouwing hebben alle 113 kamers, 21 vergaderzalen en Juno bar, en later dit jaar het restaurant met terras, een volledig nieuwe uitstraling gekregen. Door de slimme aanpak, waarin het hotel in drie segmenten werd opgedeeld, kon het hotel gewoon open blijven. Voor de hotel operatie een uitdaging, maar de gasten hadden hierdoor nauwelijks hinder van de werkzaamheden en bleef de service onverminderd hoogstaand.

Vergadertrend

De vergadermarkt laat een trend zien die zich kenmerkt door een aantal bewuste keuzes. Grote bedrijven laten de grote steden steeds meer links liggen, integratie van de gezonde en buitenlifestyle in het vergaderarrangement en een locatie waar rust en ontspanning je de drukte van alledag laten vergeten. Na de verbouwing past DoubleTree by Hilton Royal Parc Soestduinen nog beter in dit profiel. Doordat het hotel zo ingenesteld zit in de natuurrijke omgeving en de Soesterduinen kan het eindeloze mogelijkheden bieden om ieder vergaderarrangement, en ieder verblijf, helemaal in te vullen naar de wensen van de gast. De Health Club met binnenzwembad en de naastgelegen golfbaan maken de lijst met mogelijkheden compleet. Een vergadering is dan zoveel meer dan alleen een vergadering.

Als extra boost zijn een 3-tal vergaderzalen verrassend en nèt dat beetje anders ingericht om inspiratie, creativiteit en het los zijn van alledag alle ruimte te geven. Wilma Schoonderbeek-Netjes, directeur Netjes Beheer B.V. voegt hier aan toe “Het hotel heeft een grote variatie aan vergadermogelijkheden, zowel voor kleine als grote groepen. Het ontwerp van het gebouw behoudt met haar nieuwe frisse interieur toch haar intimiteit. De aandacht die besteed is aan de details en de service van het team vormen de kern van de filosofie van een DoubleTree by Hilton. Waarin beleving en persoonlijk service, zowel in het hotel als ook op de golfbaan naast het hotel centraal staan.”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Toerisme Coronacrisis
Nederlanders willen weer op reis volgens verzekeraars

De Nederlandse reislust komt weer terug. Na de uitbraak van corona liep het aantal afgesloten reisverzekeringen fors terug. Maar juni liet een ommekeer zien. Uit een analyse van Independer blijkt dat er in juni driemaal meer reisverzekeringen werden afgesloten dan in mei. Maar mensen lijken het wel ...

NH Hotels
Sporten in stijl in nhow Amsterdam RAI en nhow Rotterdam

De Nederlandse nhow hotels, onderdeel van het lifestylemerk vanNH Hotel Group, zijn een samenwerking gestart met sportplatform OneFit. Vanaf 7 juli kunnen er in nhow Rotterdam door OneFit members diverse sportlessen gevolgd worden, waaronder yoga en Pilates lessen. Bij nhow Amsterdam RAI zullen de l...

Columns
Column Tanja Seegers: Het C-woord

Obeying the rules… Zo ben ik grootgebracht. En dat ging me de eerste zes weken van de quarantaine erg goed af. Na de persconferentie van 15 maart waarin de ‘slimme lockdown’ van Nederland werd aangekondigd, heb ik me - zij het eerst nog beduusd - volledig geschaard achter de besli...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: