Hilton stopt met plastic rietjes

23 mei 2018 | Thijs Jacobs

Hilton zal tegen eind 2018 de plastic rietjes hebben verwijderd uit 650 gebouwen. Vandaag onthult Hilton ook zijn nieuwe wetenschappelijk onderbouwde 2030 doelstellingen, gericht op het halveren van de wereldwijde impact op het milieu en het verdubbelen van de investeringen met een sociaal effect.

Miljoenen plastic rietjes en flessen

In alleen al Europa, het Midden Oosten en Afrika zullen door deze overeenkomst op jaarbasis meer dan vijf miljoen plastic rietjes en 20 miljoen plastic waterflessen van Hilton-gebouwen worden verwijderd. Het totaal aantal rietjes dat hiermee wordt bespaard in de regio, zou een totale lengte hebben die langer is dan de rivier de Seine.

Naar schatting komt er jaarlijks acht miljoen ton plastic afval in de oceaan terecht. Onderzoeksprojecten tonen bovendien aan dat de hoeveelheid plastic in onze oceanen in een decennium verdrievoudigd zou kunnen worden. Plastic vervuiling heeft niet alleen invloed op onze wateren en het onderwaterleven, maar ook op onze voedselketen en de algehele gezondheid.

Stap in de goede richting

Simon Vincent, Executive Vice President en President, EMEA, Hilton zegt: "Als toonaangevend wereldwijd horecabedrijf hebben we een enorme verantwoordelijkheid om op te treden als beheerders van onze natuurlijke hulpbronnen en de gemeenschappen waarin we actief zijn te ondersteunen. Via onze strategie voor verantwoord ondernemen, Travel with Purpose, zijn we voortdurend op zoek naar nieuwe manieren om onze impact op het milieu te verminderen. Uitbreiding van een verbod op plastic rietjes in onze portefeuille is een belangrijke stap in de goede richting, en een die we willen voortzetten in de komende jaren. "

Hilton zal plastic rietjes verwijderen en op verzoek een papier- of biologisch afbreekbaar alternatief aanbieden - een inspanning die het bedrijf van plan is wereldwijd in zijn hotels te implementeren voor het einde van 2018. Hilton zal ook plastic waterflessen verwijderen uit vergaderingen en evenementen in hotels in de EMEA-regio, als onderdeel van het wereldwijde Meet with Purpose-programma om sociaal en ecologisch verantwoorde vergaderingen te bieden.

Het verbod op rietjes maakt deel uit van een nieuwe reeks wereldwijde doelstellingen die ontworpen zijn om Hilton's ecologische voetafdruk in 2030 te halveren en de wereldwijde sociale impact te verdubbelen. Met deze overeenkomst wordt Hilton het eerste grote hotelbedrijf dat op wetenschap gebaseerde doelen stelt om de CO2-uitstoot te verminderen en zich ertoe verbindt nul hotelzeep naar stortplaatsen te sturen.

Lokale leveranciers

Het bedrijf verdubbelt ook het bedrag dat het uitgeeft aan lokale leveranciers en verdubbelt de investering in programma's om vrouwen en jongeren over de hele wereld te helpen. Deze doelen maken deel uit van Hilton's Travel with Purpose corporate responsibility-strategie gebaseerd op de United Nation’s 2030 Sustainable Development Agenda.

"Al bijna 100 jaar lang is Hilton gedreven door onze missie om een ??positieve impact te hebben op de gemeenschappen rondom onze hotels", aldus Christopher J. Nassetta, President en CEO, Hilton en voorzitter van de World Travel & Tourism Council. "In deze Gouden Eeuw van Reizen nemen we een leidende rol in om ervoor te zorgen dat de bestemmingen waar reizigers werken, ontspannen, leren en verkennen levendig blijven voor de volgende generaties avonturiers."

De 2030 doelstellingen van Hilton:

Halveer schadelijke impact op milieu om de planeet te beschermen

• Verminder de koolstofemissie-intensiteit met 61%, in overeenstemming met het Klimaatakkoord van Parijs en goedgekeurd door het Science Based Targets Initiative (SBTi) • Verminder waterverbruik en afval met 50%

• Duurzaam vlees, gevogelte, producten, zeevruchten en katoen inkopen

• Breid het bestaande zeeprecyclingprogramma uit naar alle hotels waardoor er geen zeep meer naar stortplaatsen hoeft.

 Verdubbel de sociale investering en zorg voor een positieve verandering in communities

• Verdubbel het bedrag dat wordt besteed aan lokale, kleine leveranciers

• Dubbele investering in programma's om vrouwen en jongeren meer kansen te geven, inclusief partnerschappen met lokale organisaties en scholen

• Draag 10 miljoen vrijwilligersuren bij via Teamlid initiatieven

• Dubbele monetaire steun voor inspanningen na natuurrampen

• Vooruitgang op het gebied van mensenrechten om dwangarbeid en mensenhandel uit te roeien.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Interview: Martin Hendricks, Black Label Hotels

Martin Hendricks, een ‘Sittardenaar’ in hart en nieren, ging in 2018 zijn eigen weg, nadat hij brak met zijn zakenpartner Danny Keppels, met wie hij onder de vlag van Estate Management Group een aantal zeer aantrekkelijke hotel- en evenementenlocaties in de portefeuille had. Het gaat goe...

Tech Advertorial
''Doe je gast een aanbieding tijdens het openen van de hoteldeur''

Dolf Mulder, de onbetwiste slotenkoning van Nederland, steekt zijn nek uit. Waar zijn bedrijf Hotek Hospitality Group bij vrijwel iedere hotelier bekend is vanwege de kwalitatief hoogstaande hotelsloten, doet hij tegenwoordig meer. Veel meer... De vriendelijke innovator vertelt over de nieuwe mogeli...

Economie
QL Hotels & Restaurants overgenomen door EHM Group

Met ingang van het nieuwe jaar zal QL Hotels & Restaurants worden voortgezet als onafhankelijk onderdeel van EHM Group. Het samenwerkingsverband van exclusieve hotels en restaurants, actief in 9 Europese landen en met bijna 140 leden, komt per 1 januari 2020 onder leiding van Sander Allegro. ...

Personalia
Sander Allegro nieuwe algemeen directeur van QL Hotels

Sander Allegro, vaste columnist voor Hospitality Management, maakte zojuist via social media bekend dat hij per 1 januari 2020 aan de slag gaat als algemeen directeur van QL Hotels. Hieronder lees je de bekendmaking van Sander, die hij op Facebook plaatste: 'Per 1 januari 2020 ga ik aan de sl...

Achtergronden Internationaal
Virtuoso feliciteert awardwinnende topmanagers

Wereldwijd reisnetwerk Virtuoso feliciteert de vijf leden en adviseurs van het reisbureau die de EMEA netwerkprijzen voor innovatie, leiderschap en verkoopkracht hebben gewonnen. De Virtuoso EMEA Member Awards tonen leden die het kaliber van het talent binnen het netwerk illustreren. De winnaars wer...

Opening Internationaal
Louvre Hotels Group opent twee hotels in ‘Le Belaroïa’

Louvre Hotels Group zet zijn ontwikkelingsstrategie voort door uit te breiden op belangrijke locaties. Deze keer richten zij zich in Montpellier specifiek op Le Belaroïa, een complex van 9000 m2, ontworpen door de Franse architect Manuelle Gautrand. In dit complex worden voor het eerst in Frank...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: