Hilton stopt met plastic rietjes

23 mei 2018 | Thijs Jacobs

Hilton zal tegen eind 2018 de plastic rietjes hebben verwijderd uit 650 gebouwen. Vandaag onthult Hilton ook zijn nieuwe wetenschappelijk onderbouwde 2030 doelstellingen, gericht op het halveren van de wereldwijde impact op het milieu en het verdubbelen van de investeringen met een sociaal effect.

Miljoenen plastic rietjes en flessen

In alleen al Europa, het Midden Oosten en Afrika zullen door deze overeenkomst op jaarbasis meer dan vijf miljoen plastic rietjes en 20 miljoen plastic waterflessen van Hilton-gebouwen worden verwijderd. Het totaal aantal rietjes dat hiermee wordt bespaard in de regio, zou een totale lengte hebben die langer is dan de rivier de Seine.

Naar schatting komt er jaarlijks acht miljoen ton plastic afval in de oceaan terecht. Onderzoeksprojecten tonen bovendien aan dat de hoeveelheid plastic in onze oceanen in een decennium verdrievoudigd zou kunnen worden. Plastic vervuiling heeft niet alleen invloed op onze wateren en het onderwaterleven, maar ook op onze voedselketen en de algehele gezondheid.

Stap in de goede richting

Simon Vincent, Executive Vice President en President, EMEA, Hilton zegt: "Als toonaangevend wereldwijd horecabedrijf hebben we een enorme verantwoordelijkheid om op te treden als beheerders van onze natuurlijke hulpbronnen en de gemeenschappen waarin we actief zijn te ondersteunen. Via onze strategie voor verantwoord ondernemen, Travel with Purpose, zijn we voortdurend op zoek naar nieuwe manieren om onze impact op het milieu te verminderen. Uitbreiding van een verbod op plastic rietjes in onze portefeuille is een belangrijke stap in de goede richting, en een die we willen voortzetten in de komende jaren. "

Hilton zal plastic rietjes verwijderen en op verzoek een papier- of biologisch afbreekbaar alternatief aanbieden - een inspanning die het bedrijf van plan is wereldwijd in zijn hotels te implementeren voor het einde van 2018. Hilton zal ook plastic waterflessen verwijderen uit vergaderingen en evenementen in hotels in de EMEA-regio, als onderdeel van het wereldwijde Meet with Purpose-programma om sociaal en ecologisch verantwoorde vergaderingen te bieden.

Het verbod op rietjes maakt deel uit van een nieuwe reeks wereldwijde doelstellingen die ontworpen zijn om Hilton's ecologische voetafdruk in 2030 te halveren en de wereldwijde sociale impact te verdubbelen. Met deze overeenkomst wordt Hilton het eerste grote hotelbedrijf dat op wetenschap gebaseerde doelen stelt om de CO2-uitstoot te verminderen en zich ertoe verbindt nul hotelzeep naar stortplaatsen te sturen.

Lokale leveranciers

Het bedrijf verdubbelt ook het bedrag dat het uitgeeft aan lokale leveranciers en verdubbelt de investering in programma's om vrouwen en jongeren over de hele wereld te helpen. Deze doelen maken deel uit van Hilton's Travel with Purpose corporate responsibility-strategie gebaseerd op de United Nation’s 2030 Sustainable Development Agenda.

"Al bijna 100 jaar lang is Hilton gedreven door onze missie om een ??positieve impact te hebben op de gemeenschappen rondom onze hotels", aldus Christopher J. Nassetta, President en CEO, Hilton en voorzitter van de World Travel & Tourism Council. "In deze Gouden Eeuw van Reizen nemen we een leidende rol in om ervoor te zorgen dat de bestemmingen waar reizigers werken, ontspannen, leren en verkennen levendig blijven voor de volgende generaties avonturiers."

De 2030 doelstellingen van Hilton:

Halveer schadelijke impact op milieu om de planeet te beschermen

• Verminder de koolstofemissie-intensiteit met 61%, in overeenstemming met het Klimaatakkoord van Parijs en goedgekeurd door het Science Based Targets Initiative (SBTi) • Verminder waterverbruik en afval met 50%

• Duurzaam vlees, gevogelte, producten, zeevruchten en katoen inkopen

• Breid het bestaande zeeprecyclingprogramma uit naar alle hotels waardoor er geen zeep meer naar stortplaatsen hoeft.

 Verdubbel de sociale investering en zorg voor een positieve verandering in communities

• Verdubbel het bedrag dat wordt besteed aan lokale, kleine leveranciers

• Dubbele investering in programma's om vrouwen en jongeren meer kansen te geven, inclusief partnerschappen met lokale organisaties en scholen

• Draag 10 miljoen vrijwilligersuren bij via Teamlid initiatieven

• Dubbele monetaire steun voor inspanningen na natuurrampen

• Vooruitgang op het gebied van mensenrechten om dwangarbeid en mensenhandel uit te roeien.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Economie Hotelketens
Egeria neemt meerderheidsbelang in Fletcher Hotels, vizier op internationale groei

Vandaag hebben de aandeelhouders van Fletcher Hotels een meerderheidsbelang verkocht aan de Amsterdamse investeringsmaatschappij Egeria. NIBC en Xead verkopen beide hun minderheidsbelang, het management van Fletcher blijft aan als aandeelhouder. Met de hands-on betrokkenheid en de ervaring met in ...

Inge van de Ven is trots op haar pas geopende hotel

Inge van de Ven, eigenaresse van het op 12 april geopende Hotel Flora Batava in Nieuwersluis, aan de rand van Breukelen, is trots op haar hotel. Alhoewel het uitdagende tijden zijn binnen onze branche, is ze optimistisch gestemd. “Zaterdag beleefden we onze eerste drukke dag, met 27 van de 45 ...

Interview Longread
Interview: moeders en dochters in familiehotels

Familiehotels. Je zou ze bijna vergeten tussen al het geweld van de aankondigingen die de grote hotelketens doen. De ene keten introduceert een nieuw merk, terwijl een andere keten zich gaat richten op ‘long stay’ of het aanbieden van werkplekken. Tegelijkertijd zijn familiehotels de dri ...

Corona
Terrassen per 28 april (beperkt) open

De terrassen gaan weer beperkt open. Na maanden van lockdown mogen horecaondernemers per 28 april weer gasten op hun terrassen ontvangen tussen 12.00 uur en 18.00 uur. Dat maakte demissionair premier Rutte zojuist bekend tijdens de persconferentie. Naast het (beperkt) openen van de terrassen wordt d ...

Drinks Corona
Grote bierbrouwers klaar voor herstart

Mocht vanavond bekend worden gemaakt dat de horeca de terrassen vanaf 28 april mag openen, zijn de grote bierleveranciers klaar om de horeca te voorzien van bier. Heineken laat tegenover persbureau ANP weten dat de brouwer ongeveer 8000 klanten heeft met een terras. Veel horecabedrijven spelen a ...

Columns
Leiderschap in onmogelijke tijden

Het is 05.30 uur. Ik zit te werken in een stil huis. Ik kan niet slapen, in mijn brein borrelt iets en dat moet eruit. Buiten is het nog donker, al zie ik de dag wel al voorzichtig duwen. Het zwart van de nacht wordt langzaam maar zeker donkerblauw en dat blauw wordt steeds lichter. Een merel fluit ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: