Hilton stopt met plastic rietjes

23 mei 2018 | Thijs Jacobs

Hilton zal tegen eind 2018 de plastic rietjes hebben verwijderd uit 650 gebouwen. Vandaag onthult Hilton ook zijn nieuwe wetenschappelijk onderbouwde 2030 doelstellingen, gericht op het halveren van de wereldwijde impact op het milieu en het verdubbelen van de investeringen met een sociaal effect.

Miljoenen plastic rietjes en flessen

In alleen al Europa, het Midden Oosten en Afrika zullen door deze overeenkomst op jaarbasis meer dan vijf miljoen plastic rietjes en 20 miljoen plastic waterflessen van Hilton-gebouwen worden verwijderd. Het totaal aantal rietjes dat hiermee wordt bespaard in de regio, zou een totale lengte hebben die langer is dan de rivier de Seine.

Naar schatting komt er jaarlijks acht miljoen ton plastic afval in de oceaan terecht. Onderzoeksprojecten tonen bovendien aan dat de hoeveelheid plastic in onze oceanen in een decennium verdrievoudigd zou kunnen worden. Plastic vervuiling heeft niet alleen invloed op onze wateren en het onderwaterleven, maar ook op onze voedselketen en de algehele gezondheid.

Stap in de goede richting

Simon Vincent, Executive Vice President en President, EMEA, Hilton zegt: "Als toonaangevend wereldwijd horecabedrijf hebben we een enorme verantwoordelijkheid om op te treden als beheerders van onze natuurlijke hulpbronnen en de gemeenschappen waarin we actief zijn te ondersteunen. Via onze strategie voor verantwoord ondernemen, Travel with Purpose, zijn we voortdurend op zoek naar nieuwe manieren om onze impact op het milieu te verminderen. Uitbreiding van een verbod op plastic rietjes in onze portefeuille is een belangrijke stap in de goede richting, en een die we willen voortzetten in de komende jaren. "

Hilton zal plastic rietjes verwijderen en op verzoek een papier- of biologisch afbreekbaar alternatief aanbieden - een inspanning die het bedrijf van plan is wereldwijd in zijn hotels te implementeren voor het einde van 2018. Hilton zal ook plastic waterflessen verwijderen uit vergaderingen en evenementen in hotels in de EMEA-regio, als onderdeel van het wereldwijde Meet with Purpose-programma om sociaal en ecologisch verantwoorde vergaderingen te bieden.

Het verbod op rietjes maakt deel uit van een nieuwe reeks wereldwijde doelstellingen die ontworpen zijn om Hilton's ecologische voetafdruk in 2030 te halveren en de wereldwijde sociale impact te verdubbelen. Met deze overeenkomst wordt Hilton het eerste grote hotelbedrijf dat op wetenschap gebaseerde doelen stelt om de CO2-uitstoot te verminderen en zich ertoe verbindt nul hotelzeep naar stortplaatsen te sturen.

Lokale leveranciers

Het bedrijf verdubbelt ook het bedrag dat het uitgeeft aan lokale leveranciers en verdubbelt de investering in programma's om vrouwen en jongeren over de hele wereld te helpen. Deze doelen maken deel uit van Hilton's Travel with Purpose corporate responsibility-strategie gebaseerd op de United Nation’s 2030 Sustainable Development Agenda.

"Al bijna 100 jaar lang is Hilton gedreven door onze missie om een ??positieve impact te hebben op de gemeenschappen rondom onze hotels", aldus Christopher J. Nassetta, President en CEO, Hilton en voorzitter van de World Travel & Tourism Council. "In deze Gouden Eeuw van Reizen nemen we een leidende rol in om ervoor te zorgen dat de bestemmingen waar reizigers werken, ontspannen, leren en verkennen levendig blijven voor de volgende generaties avonturiers."

De 2030 doelstellingen van Hilton:

Halveer schadelijke impact op milieu om de planeet te beschermen

• Verminder de koolstofemissie-intensiteit met 61%, in overeenstemming met het Klimaatakkoord van Parijs en goedgekeurd door het Science Based Targets Initiative (SBTi) • Verminder waterverbruik en afval met 50%

• Duurzaam vlees, gevogelte, producten, zeevruchten en katoen inkopen

• Breid het bestaande zeeprecyclingprogramma uit naar alle hotels waardoor er geen zeep meer naar stortplaatsen hoeft.

 Verdubbel de sociale investering en zorg voor een positieve verandering in communities

• Verdubbel het bedrag dat wordt besteed aan lokale, kleine leveranciers

• Dubbele investering in programma's om vrouwen en jongeren meer kansen te geven, inclusief partnerschappen met lokale organisaties en scholen

• Draag 10 miljoen vrijwilligersuren bij via Teamlid initiatieven

• Dubbele monetaire steun voor inspanningen na natuurrampen

• Vooruitgang op het gebied van mensenrechten om dwangarbeid en mensenhandel uit te roeien.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
“Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug”

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Opening Coronacrisis
Liveblog 2: Yessss! Wij gaan weer open!!

Niet alleen in Utrecht hoorde je een zucht van verlichting. Maar ook in en op andere plaatsen in Nederland slaakte de horeca een vreugdekreet(je). We mogen weer. We zijn er klaar voor en nu maar hopen dat de gasten komen. Want ook onder horecaondernemers is er de zorg of gasten niet eerst even de ka...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Economie Coronacrisis
Horeca al in eerste kwartaal zeer zwaar getroffen door de crisis

De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dit was de eerste omzetdaling in 7 jaar tijd. Het volume, de voor ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: