Hilton stopt met plastic rietjes

23 mei 2018 | Thijs Jacobs

Hilton zal tegen eind 2018 de plastic rietjes hebben verwijderd uit 650 gebouwen. Vandaag onthult Hilton ook zijn nieuwe wetenschappelijk onderbouwde 2030 doelstellingen, gericht op het halveren van de wereldwijde impact op het milieu en het verdubbelen van de investeringen met een sociaal effect.

Miljoenen plastic rietjes en flessen

In alleen al Europa, het Midden Oosten en Afrika zullen door deze overeenkomst op jaarbasis meer dan vijf miljoen plastic rietjes en 20 miljoen plastic waterflessen van Hilton-gebouwen worden verwijderd. Het totaal aantal rietjes dat hiermee wordt bespaard in de regio, zou een totale lengte hebben die langer is dan de rivier de Seine.

Naar schatting komt er jaarlijks acht miljoen ton plastic afval in de oceaan terecht. Onderzoeksprojecten tonen bovendien aan dat de hoeveelheid plastic in onze oceanen in een decennium verdrievoudigd zou kunnen worden. Plastic vervuiling heeft niet alleen invloed op onze wateren en het onderwaterleven, maar ook op onze voedselketen en de algehele gezondheid.

Stap in de goede richting

Simon Vincent, Executive Vice President en President, EMEA, Hilton zegt: "Als toonaangevend wereldwijd horecabedrijf hebben we een enorme verantwoordelijkheid om op te treden als beheerders van onze natuurlijke hulpbronnen en de gemeenschappen waarin we actief zijn te ondersteunen. Via onze strategie voor verantwoord ondernemen, Travel with Purpose, zijn we voortdurend op zoek naar nieuwe manieren om onze impact op het milieu te verminderen. Uitbreiding van een verbod op plastic rietjes in onze portefeuille is een belangrijke stap in de goede richting, en een die we willen voortzetten in de komende jaren. "

Hilton zal plastic rietjes verwijderen en op verzoek een papier- of biologisch afbreekbaar alternatief aanbieden - een inspanning die het bedrijf van plan is wereldwijd in zijn hotels te implementeren voor het einde van 2018. Hilton zal ook plastic waterflessen verwijderen uit vergaderingen en evenementen in hotels in de EMEA-regio, als onderdeel van het wereldwijde Meet with Purpose-programma om sociaal en ecologisch verantwoorde vergaderingen te bieden.

Het verbod op rietjes maakt deel uit van een nieuwe reeks wereldwijde doelstellingen die ontworpen zijn om Hilton's ecologische voetafdruk in 2030 te halveren en de wereldwijde sociale impact te verdubbelen. Met deze overeenkomst wordt Hilton het eerste grote hotelbedrijf dat op wetenschap gebaseerde doelen stelt om de CO2-uitstoot te verminderen en zich ertoe verbindt nul hotelzeep naar stortplaatsen te sturen.

Lokale leveranciers

Het bedrijf verdubbelt ook het bedrag dat het uitgeeft aan lokale leveranciers en verdubbelt de investering in programma's om vrouwen en jongeren over de hele wereld te helpen. Deze doelen maken deel uit van Hilton's Travel with Purpose corporate responsibility-strategie gebaseerd op de United Nation’s 2030 Sustainable Development Agenda.

"Al bijna 100 jaar lang is Hilton gedreven door onze missie om een ??positieve impact te hebben op de gemeenschappen rondom onze hotels", aldus Christopher J. Nassetta, President en CEO, Hilton en voorzitter van de World Travel & Tourism Council. "In deze Gouden Eeuw van Reizen nemen we een leidende rol in om ervoor te zorgen dat de bestemmingen waar reizigers werken, ontspannen, leren en verkennen levendig blijven voor de volgende generaties avonturiers."

De 2030 doelstellingen van Hilton:

Halveer schadelijke impact op milieu om de planeet te beschermen

• Verminder de koolstofemissie-intensiteit met 61%, in overeenstemming met het Klimaatakkoord van Parijs en goedgekeurd door het Science Based Targets Initiative (SBTi) • Verminder waterverbruik en afval met 50%

• Duurzaam vlees, gevogelte, producten, zeevruchten en katoen inkopen

• Breid het bestaande zeeprecyclingprogramma uit naar alle hotels waardoor er geen zeep meer naar stortplaatsen hoeft.

 Verdubbel de sociale investering en zorg voor een positieve verandering in communities

• Verdubbel het bedrag dat wordt besteed aan lokale, kleine leveranciers

• Dubbele investering in programma's om vrouwen en jongeren meer kansen te geven, inclusief partnerschappen met lokale organisaties en scholen

• Draag 10 miljoen vrijwilligersuren bij via Teamlid initiatieven

• Dubbele monetaire steun voor inspanningen na natuurrampen

• Vooruitgang op het gebied van mensenrechten om dwangarbeid en mensenhandel uit te roeien.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Financieel Ondernemen
Checklist naheffingsaanslag btw helpt ondernemers na gemiste btw-deadline

Het afgelopen kwartaal misten ca. 64.000 ondernemers de deadline om hun btw-aangifte en bijbehorende betaling te doen. Dit is zonde, want wie de deadline heeft gemist, ontvangt een dezer dagen een naheffingsaanslag, veelal met boete. Vooral startende ondernemers zijn nog niet gewend aan de terugk...

Duurzaamheid
a&o Hostels biedt gasten gratis drankje aan in plaats van kamerschoonmaak

Hostelgasten kunnen vanaf nu bij alle a&o Hostels vrijwillig afzien van een dagelijkse schoonmaak van hun kamer. In ruil hiervoor krijgen zij een gratis drankje in de bar aangeboden. De hostelketen, met 39 vestigingen in 23 Europese steden, is tot deze beslissing gekomen na een uitgebreide proef...

Economie
Dit zijn de hotelvastgoed transacties van 2018

In 2018 is in Nederland voor ruim € 910 miljoen aan hotelvastgoed verkocht. Dit is een verwachte daling ten opzichte van het recordjaar van 2017, toen ruim € 1,7 miljard aan hotelvastgoed werd verkocht. Gezien het grote aantal unieke transacties in 2017 kon niet worden verwacht dat 2018 di...

Interview Longread
Outsourcing (deel 1): Volledig ontzorgen door outsourcing is een illusie

Hotels kunnen niet zonder outsourcing. Maar waar de één zonder blikken of blozen een externe partij inhuurt voor de F&B, doet de ander uit volle overtuiging zelf de schoonmaak. Of je nu in- of uitbesteedt, in beide gevallen blijft er voor de opdrachtgever een belangrijke rol weggel...

Columns Ewout Hoogendoorn
Go, Dutch Hotel Cities!

De Dutch Hotel City Index heeft dit jaar weer Amsterdam als de verrassende nummer één. Niet spannend? Nee, nu nog niet. Maar voor hoe lang nog? Amsterdam doet z’n stinkende best om van die pole position af te komen. Geen ‘I Amsterdam’, wordt het ‘Hi Lemmermeer&r...

Tech Advertorial
Meer tijd voor gasten met minder leveranciers

Met nieuwe technologie en smart data kun je rechtstreeks boeken bevorderen, doeltreffend upsellen en service op maat bieden. Maar als je al die mogelijkheden wilt benutten, heb je vaak met veel verschillende leveranciers te maken. PMS-aanbieder Guestline breidt het bestaande platform uit met de nieu...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: