Hilton zet Rotterdam op de kaart

20 juni 2014
Hilton zet Rotterdam op de kaart

Hilton Rotterdam Hotel presenteerde op 17 juni het ‘Hilton Paspoort’, een handig zakgidsje dat gasten de weg wijst naar attracties die je eigenlijk niet mag missen als je in Rotterdam bent. Hilton zet de stad
hiermee nadrukkelijk op de kaart als een stad waar toeristen zichzelf met gemak meerdaags kunnen vermaken en winkelen.

*Joris Lutz*
Het eerste exemplaar werd gisteren aangeboden aan de Rotterdamse acteur Joris Lutz, door Hotel Manager van Hilton Rotterdam Jan Rutgers. Meer dan veertig plekken in de stad ‘die je niet mag missen’, zoals Jan Rutgers, aangeeft. De Euromast, Spido, maar ook tal van minder bekende attracties in Rotterdam worden in het paspoort beschreven, zoals Arboretum Trompenburg, Groos, Kookpunt, Deliplein, Veerhaven en het trammuseum. Ook golfbaan De Hooge Rotterdamsche, thuisbaan van topgolfer Joost Luiten ontbreekt niet.

*Rutgers*
Rutgers: “Rotterdam ligt centraal in een deel van het land dat veel te bieden heeft. En overal in de stad staan ook nog eens verrassend veel kunstwerken van wereldniveau. We wijzen er met ons paspoort de weg naar.”

*Kunstwerken*
Soms krijgen bezoekers met het Hilton Paspoort een aardige aanbieding bij horeca of andere winkels. Bij alle attracties wordt gewezen op een kunstwerk in de nabije omgeving, waarbij onder meer Zadkine, Picasso, McCarthy en Willem de Kooning passeren.

,,Wij waarderen dit initiatief van Hilton Rotterdam. Het draagt bij aan de gastvrije ontvangst in Rotterdam,” stelt Fred van Beuningen, directeur van Rotterdam Partners. ,,Een bezoeker die zich welkom voelt in een stad zal langer blijven en eerder geneigd zijn terug te komen. Een tevreden bezoeker is bovendien de beste ambassadeur. Rotterdam Partners werkt dagelijks aan de gastvrije onthaal van bezoekers in de stad en ziet het daarnaast als een stadsbrede verantwoordelijkheid om bezoekers welkom te laten voelen.”

*Omgeving*
Naast de ruim veertig attracties in de stad worden ook toeristische doelen in de omgeving beschreven, zoals de molens in Kinderdijk, Schiedam en de kaasmarkt in Gouda.
Het Hilton Paspoort is een productie van EGGE Public Relations International en is gratis verkrijgbaar voor gasten van Hilton Rotterdam.

~Thijs Jacobs~

Overig nieuws