HoneyCloon effect voor hotels Venetië

1 oktober 2014 |
HoneyCloon effect voor hotels Venetië<

De recente bruiloft van George Clooney en Amal Akamuddin heeft een sterk ‘HoneyCloon’ effect voor de hotels in Venetië. Hotels.com zag de
afgelopen dagen de zoekopdrachten naar hotelovernachtingen in Venetië enorm stijgen.

Nederland
Onder Nederlandse reizigers nam het aantal zoekopdrachten naar hotelovernachtingen in de Italiaanse stad Venetië afgelopen dagen met maar liefst 125% toe ten opzichte van vorig jaar.

Duitsland
Dat George Clooney en Amal Akamuddi ook bij onze oosterburen enorm populair zijn, blijkt uit het feit dat het ‘HoneyCloon’ effect het sterkst was in Duitsland. Hier nam het aantal zoekopdrachten op Hotels.com met maar liefst 149% toe ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Sterke stijging
Niet alleen in Nederland en Duitsland steeg het aantal zoekopdrachten naar de stad van de liefde in Italië. De belangstelling voor hotels in Venetië groeide eveneens sterk onder reizigers uit het Verenigd Koninkrijk (106%), Ierland (89%), Noorwegen (80%), Frankrijk (71%) en Spanje (70%). Ook in Finland, Zweden en Rusland signaleert Hotels.com een stijging van het aantal zoekopdrachten naar hotels in Venetië.

Procentuele stijging per land van het aantal zoekopdrachten naar Venetië op Hotels.com tijdens het huwelijksweekend van George Clooney en Amal Akamuddin

Duitsland 149%
Nederland 125%
Verenigd Koninkrijk 106%
Ierland 89%
Noorwegen 80%
Frankrijk 71%
Spanje 70%
Finland 59%
Zweden 43%
Rusland 31%
Denemarken 22%
Italië 10%

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: