Hotel Arena stelt nieuwe General Manager én Hotel Manager aan

4 september 2019 | David Bakker

Vanaf heden gaat er een nieuwe management aan de slag bij Hotel Arena. Robert Guijt (rechts op de foto) is bij het viersterren hotel aangesteld als General Manager en daarnaast wordt de compleet nieuwe functie van Hotel Manager bekleed door Pieter-Jan Massoels. De heren gaan met hun ervaring en expertise op strategisch en operationeel gebied leiding geven aan het team.

Guijt is een bekende naam in de Nederlandse theaterwereld en heeft een enorme passie voor het succesvol(ler) maken van organisaties door de inzet van hospitality en hostmanship. Hij werkte onder andere voor het Koninklijk Theater Carré (1999-2010) en DeLaMar Theater (2010-2017) waar hij in beide gevallen als directielid verantwoordelijk was voor de bedrijfsvoering van het theater inclusief de gastvrijheidsbeleving. Twee jaar geleden richtte hij het succesvolle bedrijf DRIVE (consultancy op het gebied van Hospitality) op maar uiteindelijk miste hij de reuring die hoort bij een locatie. Bij Hotel Arena wil hij de ingeslagen weg na de verbouwing (eind 2017) verder uitbouwen. ‘Hotel Arena is een unieke plek voor hotelgasten en zakelijke bezoekers, maar ook zeker voor de Amsterdammer zelf! Ik wil verschil gaan maken met dit hotel. De verwachtingen van de gast én eigen medewerker overtreffen. En blíjven overtreffen!’, aldus een enthousiaste Guijt.

Massoels

Met de aanstelling van Massoels krijgt een oude bekende weer een plek binnen de organisatie. Massoels startte zijn loopbaan bij Accor Hotels waar hij diverse functies bekleedde. Daarna ruilde hij de keten in voor het stand alone Hotel Arena en groeide van Assistent Manager door naar Rooms Division Manager. Massoels maakte voor een groot gedeelte de intense verbouwing en re-branding van het viersterren hotel mee maar koos een paar maanden voor de Grand Opening voor een nieuwe uitdaging; de opening van het MEININGER Hotel Amsterdam Amstel. Ruim twee jaar later verwelkomt team Hotel Arena Massoels, ditmaal als Hotel Manager, weer terug. Massoels gaat zich focussen op de operationele kant binnen de organisatie en vormt de schakel tussen de diverse afdelingen. Massoels: ‘Hotel Arena is gevestigd in een uniek pand op een unieke locatie. De geschiedenis en ziel van het pand zorgen ervoor dat je elke keer weer onder de indruk bent. Op dit moment heeft Hotel Arena alles in huis wat je als zakengast of toerist kan wensen. Deze gastbeleving wil ik nog meer op de kaart zetten.’

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
"De reddingsboeien zijn er wel, maar te weinig"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit dertiende hoofdstuk...

Food Amsterdam
Paascreaties van Hotel Jakarta verkocht in Bakkerij Westers

Pastry chef Ramona Rütti van Hotel Jakarta Amsterdam maakt bijzondere paascreaties om te paastafel op te fleuren. Dit jaar zal de tafel voor minder mensen gedekt worden, maar daardoor is er des te meer aandacht voor wat er op tafel staat. Er zijn verschillende creaties te verkrijgen in Bakke...

Economie Coronacrisis
HorecaMonitor doet voorstel om horeca te behoeden voor faillissementen

HorecaMonitor roept KHN op om 'Den Haag' een serieus voorstel te doen. Een voorstel dat, wanneer het geaccepteerd wordt, horecaondernemers mogelijk behoedt voor faillissementen. Hieronder de brief: Beste heer, mevrouw, Ons bureau is sterk betrokken bij de begeleiding van vele horecakla...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? (Deel 2)

Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? Volgens Arne Sorenson, CEO van Marriott, zijn de effecten van de coronacrisis op de korte termijn al groter dan die van 9/11 en de bankencrisis tezamen. Bezettingsgraden zijn gedaald tot 90% in de sterk getroffen gebieden en tot 75% in mi...

Columns
Column: Het post-corona tijdperk

Hoe ziet de wereld eruit in een post-corona tijdperk? Dat is een vraag die mij de laatste tijd erg bezighoudt. Vliegen we nog net zoveel als twee maanden geleden? Blijven er maatregelen bij evenementen boven de 100 personen? Hoe gaan mensen om met fysiek contact? Draagt een hostess achter de recepti...

Coronacrisis
Hotellerie op slot: Vier hoteliers uiten hun zorgen (deel 1)

De hotellerie zit op slot. Boekingen worden massaal geannuleerd, nieuwe boekingen blijven uit en veel hotels zijn genoodzaakt de deuren te sluiten. In een digitaal rondetafelgesprek bespreken vier hoteliers wat de coronacrisis voor gevolgen heeft op hun onderneming. Hoe kijken zij aan tegen de rol ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: