Hotel Arena stelt nieuwe General Manager én Hotel Manager aan

4 september 2019 | David Bakker

Vanaf heden gaat er een nieuwe management aan de slag bij Hotel Arena. Robert Guijt (rechts op de foto) is bij het viersterren hotel aangesteld als General Manager en daarnaast wordt de compleet nieuwe functie van Hotel Manager bekleed door Pieter-Jan Massoels. De heren gaan met hun ervaring en expertise op strategisch en operationeel gebied leiding geven aan het team.

Guijt is een bekende naam in de Nederlandse theaterwereld en heeft een enorme passie voor het succesvol(ler) maken van organisaties door de inzet van hospitality en hostmanship. Hij werkte onder andere voor het Koninklijk Theater Carré (1999-2010) en DeLaMar Theater (2010-2017) waar hij in beide gevallen als directielid verantwoordelijk was voor de bedrijfsvoering van het theater inclusief de gastvrijheidsbeleving. Twee jaar geleden richtte hij het succesvolle bedrijf DRIVE (consultancy op het gebied van Hospitality) op maar uiteindelijk miste hij de reuring die hoort bij een locatie. Bij Hotel Arena wil hij de ingeslagen weg na de verbouwing (eind 2017) verder uitbouwen. ‘Hotel Arena is een unieke plek voor hotelgasten en zakelijke bezoekers, maar ook zeker voor de Amsterdammer zelf! Ik wil verschil gaan maken met dit hotel. De verwachtingen van de gast én eigen medewerker overtreffen. En blíjven overtreffen!’, aldus een enthousiaste Guijt.

Massoels

Met de aanstelling van Massoels krijgt een oude bekende weer een plek binnen de organisatie. Massoels startte zijn loopbaan bij Accor Hotels waar hij diverse functies bekleedde. Daarna ruilde hij de keten in voor het stand alone Hotel Arena en groeide van Assistent Manager door naar Rooms Division Manager. Massoels maakte voor een groot gedeelte de intense verbouwing en re-branding van het viersterren hotel mee maar koos een paar maanden voor de Grand Opening voor een nieuwe uitdaging; de opening van het MEININGER Hotel Amsterdam Amstel. Ruim twee jaar later verwelkomt team Hotel Arena Massoels, ditmaal als Hotel Manager, weer terug. Massoels gaat zich focussen op de operationele kant binnen de organisatie en vormt de schakel tussen de diverse afdelingen. Massoels: ‘Hotel Arena is gevestigd in een uniek pand op een unieke locatie. De geschiedenis en ziel van het pand zorgen ervoor dat je elke keer weer onder de indruk bent. Op dit moment heeft Hotel Arena alles in huis wat je als zakengast of toerist kan wensen. Deze gastbeleving wil ik nog meer op de kaart zetten.’

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Leo Hollman: ''Al die nieuwe hotelkamers zijn funest voor de bezettingsgraad''

Grand Hotel Karel V is het meest iconische hotel van Utrecht, alhoewel pas in 1992 werd begonnen aan de grondige renovatie van het Rijksmonument dat daarvoor nog een in verval geraakt - en gekraakt - complex was. Hoe anders is het nu: alle 121 kamers worden dadelijk grondig gerenoveerd en qua statuu...

Personalia
Eric van der Heijden nieuwe General Manager resort Hof van Saksen

Bij resort Hof van Saksen in Drenthe, onderdeel van Landal GreenParks, is Eric van der Heijden benoemd tot General Manager. Hij volgt Roland Rozenbroek op, die zich per 1 mei a.s. gaat richten op hospitality-ondersteuning van nieuwe projecten en op uitbreiding van Hof van Saksen. Eric van der Hei...

Hotelbouwplannen
Nieuwbouw van hotel met 349 kamers in Hoofddorp

Voor een locatie op bedrijventerrein De President te Hoofddorp is door Trae Architect een duurzaam hotel ontworpen. Naast 349 kamers van wisselende grootte omvat het complex onder andere een receptie met lobby, ontbijtzaal, restaurant, bar, keukens, vergaderruimten, fitnessruimte en amusementsruimte...

Bezorgen Achtergronden
Open brief TheFork naar aanleiding van ophef uitzending Rambam

Naar aanleiding van de Rambam-uitzending van januari wil TheFork reageren op beschuldigingen die tijdens de uitzending werden geuit. Hierbij delen we deze brief van TheFork, waarin ook de werkwijze van KHN richting de media wordt bekritiseerd. Om een gedetailleerd en volledig beeld te kunnen sch...

Food Advertorial
Food Waste Challenge: Best Practice

Nederlandse restaurants en hotels kunnen gezamenlijk jaarlijks 61 miljoen kilo voedselverspilling vermijden en daarmee 582 miljoen euro besparen. Dit is maandag 13 januari bekend gemaakt tijdens de slotdag van de Food Waste Challenge op de Horecava. De Food Waste Challenge is een door Rabobank georg...

Hilton Hotelketens
Hilton lanceert nieuw merk: Tempo

Hilton heeft met Tempo een nieuw merk in de markt gezet. De Amerikaanse keten meldt echter nog niet wanneer het eerste Tempo-hotel zal openen. Inmiddels telt Hilton achttien merken, waaronder DoubleTree en Waldorf Astoria, zo lezen we op zakenreis.nl. Verenigde Staten Tempo richt zich op de jo...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: