Hotel Astra baalt van gemiste kans op 30 april

29 april 2009
Hotel Astra baalt van gemiste kans op 30 april

Ze hadden zich verheugd op een lucratieve Koninginnedag. De eigenaren van hotel Astra zagen zich al eten en drinken verkopen in het Oranjepark. Doordat hun aanvraag onderop een stapel bleef liggen kunnen ze dat echter vergeten. Toen ze weer in gesprek raakten met de organisatie bleek de drankcatering al te zijn vergeven aan een niet-Apeldoorns bedrijf. Hoteleigenaar Anneliek van den Hul baalt er behoorlijk van.

Als de koningin in Apeldoorn is, wordt het een feest voor de Apeldoornse horeca, hoopte ze aanvankelijk. Voor hotel Astra de uitgelezen kans om extra omzet te behalen in de nijpende economische crisis, dacht Van Hul. Niet dus! Een bedrijf uit Nootdorp mag de drankenverkoop op het gehele parcours doen. Onze aanvraag is onderaan de stapel terechtgekomen en kwam drie weken voor aanvang van Koninginnedag boven water. We mogen het met een afdankertje doen: broodjes verkopen.

Het recht tot verpachting voor Koninginnedag in het gebied waar de koningin komt, werd door de gemeente verleend aan de Stichting Oranjefeesten Apeldoorn en Koninklijk Apeldoorn. Op de aanvraag die hotel Astra deed kwam echter pas antwoord toen de belangrijkste buit al verdeeld bleek.

We kregen telefonisch te horen dat onze aanvraag onderaan de stapel was blijven liggen en niet was bekeken. Hadden we nog steeds interesse? Ja, natuurlijk. Maar het recht drank te verkopen bleek al te zijn vergeven. Broodjes verkopen hadden ze nog in de aanbieding. Maar dat is helemaal niet interessant. Ze zeggen niet voor niets 'ze drinken je rijk, ze eten je arm'. Op het drinken moet je het verdienen. Zeker op Koninginnedag.

Het is Apeldoorn op z'n smalst dat ons dit als Apeldoornse horecaondernemers overkomt. Erg vervelend, vindt Van Hul. We hebben eerder wel eten en drinken verkocht in het Oranjepark, bijvoorbeeld toen de Canadezen hier waren. Dat was erg lucratief. Ik denk dat we nu maar een tent bij ons hotel zetten en oranje pakketjes gaan verkopen, maar dat is natuurlijk veel minder interessant.

"*Stuur door...*":mailto:?SUBJECT=Lees%20dit%20bericht%20van%20Hotellerie.nl%20op%20Hospitality%20Management&BODY=De%20afzender%20van%20deze%20e-mail%20wil%20u%20graag%20attenderen%20op%20het%20volgende%20nieuwsitem%20op%20Hospitality%20Management.nl%0A%0Ahttp://

Overig nieuws