Hotel Casa Amsterdam opent dakterras HOPP

24 april 2018 | David Bakker
Hotel Casa Amsterdam opent dakterras HOPP<

Op de achtste verdieping van Hotel Casa is dakterras HOPP geopend. Het vernieuwde concept legt de focus op lokaal, in samenwerking met ondernemers uit de buurt. Op de uitgebreide bierkaart bevinden zich voornamelijk (speciaal)bieren van lokale, vaak onbekende bierbrouwers. De gerestylede, groene hotspot in Amsterdam Oost, was voorheen bekend als NEST. 

De naam heeft het dakterras te danken aan de nieuwe weg die Hotel Casa ermee is ingeslagen. HOPP is een echte ‘biergarten’, waar speciaalbiertjes van lokale brouwerijen in de spotlight worden gezet. Tijdens een exclusief openingsevent op zondag 22 april kregen verschillende bekende bierliefhebbers de kans kennis te maken met het vernieuwde concept en de lokale bierkaart. Onder leiding van De Eeuwige Jeugd brouwden zij hun eigen biertje. 


De kracht van groen en lokaal


Hans Vugts, directeur Hotel Casa: "We willen iets nieuws bieden aan de inwoners van Amsterdam. HOPP is een daktuin waar je de drukte van de stad even kunt ontvluchten. Wanneer je boven komt waan je jezelf in een oase van groen. We hebben een simpele en toch bourgondische kaart vol wisselende speciaalbieren en (finger)food met biologische producten van lokale oorsprong. De local is juist degene die belangen van de stad het best weet te verkondigen, graag verhalen vertelt over z’n favoriete plekken en mensen weet te inspireren. Dat gevoel willen we met HOPP aanwakkeren."


Inspiratie, beweging en ontspanning op hoogte 


Naast ontspanning, is het dakterras ook een plek waar ruimte is voor afspraken, workshops en ontbreekt het niet aan sportieve activiteiten. "Op ons dakterras was er altijd al ruimte voor creativiteit, maar met HOPP willen we nog meer aandacht besteden aan de details. Voorzien in de behoefte van young professionals, vriendengroepen of collega’s uit de buurt. Een locatie die geestverruimend is, zowel op professioneel als creatief vlak", aldus Vugts.

Hotel Casa

Eind jaren ’50 werd Hotel Casa opgericht met als doel woningnood onder studenten op te lossen. Door kamers door het jaar heen gedeeltelijk beschikbaar te stellen aan hotelgasten, kan Casa tot op de dag van vandaag studenten voorzien van betaalbare huisvesting. Naast een overnachtingsgelegenheid is Hotel Casa de afgelopen jaren ontpopt tot een heuse hotspot met specialty coffeebar, restaurant East57 en dakterras HOPP. Het maatschappelijke karakter van de organisatie maakt het mogelijk om iets terug te doen voor studenten in onze hoofdstad, maar ook voor de inwoners in omgeving Amsterdam Oost. 

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: vijf keer raak

“De hotelindustrie verliest de controle over haar eigen kamervoorraad.” Dat was een van de belangrijkste – wat apocalyptisch aandoende - voorspellingen in de white paper van de International Hotel Association over de toekomst van de hotelsector. Het in 1996 gepubliceerde rapport me...

Economie Achtergronden
Stevige groei meetings- en eventsbranche verwacht in 2019

Een decennium na de wereldwijde economische recessie van 2008, is de meetings- en eventsbranche teruggeveerd. Voor het vierde achtereenvolgende jaar laat de sector een consistente groei van uitgaven en bezoekers zien. Deze gestage en stabiele groei is de nieuwe norm binnen de meetings- en eventsbran...

Drinks Longread
Achtergrond: alcoholarm bier in opkomst, alcoholvrije wijn nog niet populair

Overdag een ijskoud glas bier of een goed glas wijn. Hoewel in Nederland die cultuur niet heerst, verandert de behoefte van de consument. De mogelijkheid om een glas wijn of een biertje bij de lunch te bestellen groeit. Alcoholvrije wijnen zijn (nog) niet populair in de horeca, maar bieren die weini...

Personeel Achtergronden
Onderzoek personeel & horeca: 'De horecaondernemer heeft geen plan'

‘’Het moet een familie zijn’’, ‘’ludieke wervingsfilmpjes helpen’’ en ‘’duidelijke communicatie is alles’’. Bovenstaande uitspraken komen van horecamanagers en -ondernemers. Kortom: elke ondernemer of manager die ik spreek heeft...

Achtergronden
Top 10 brandoorzaken bij bedrijven

Menselijk handelen is de belangrijkste oorzaak van bedrijfsbranden in Nederland. En daarmee is het één van de grootse bedreiging van de bedrijfscontinuïteit in het midden- en kleinbedrijf. Dat constateert verzekeraar Reaal, na een analyse van brandoorzaken bij bedrijven. De verzek...

Hotel Achtergronden
Preston Palace heeft een eigen 'geluksmakelaar'

Ze is efficiënt, attent, ervaren, vriendelijk en ze weet álles over trouwen. Dat is Wendy, de Weddingplanner van Preston Palace. Ze doet alles voor de mooiste dag van haar gasten en werkt exclusief voor dit all-inclusive hotel. En dat doet ze goed. Geluksmakelaar "Ik geniet er...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: