Hotel Casa Amsterdam opent dakterras HOPP

24 april 2018 | David Bakker
Hotel Casa Amsterdam opent dakterras HOPP<

Op de achtste verdieping van Hotel Casa is dakterras HOPP geopend. Het vernieuwde concept legt de focus op lokaal, in samenwerking met ondernemers uit de buurt. Op de uitgebreide bierkaart bevinden zich voornamelijk (speciaal)bieren van lokale, vaak onbekende bierbrouwers. De gerestylede, groene hotspot in Amsterdam Oost, was voorheen bekend als NEST. 

De naam heeft het dakterras te danken aan de nieuwe weg die Hotel Casa ermee is ingeslagen. HOPP is een echte ‘biergarten’, waar speciaalbiertjes van lokale brouwerijen in de spotlight worden gezet. Tijdens een exclusief openingsevent op zondag 22 april kregen verschillende bekende bierliefhebbers de kans kennis te maken met het vernieuwde concept en de lokale bierkaart. Onder leiding van De Eeuwige Jeugd brouwden zij hun eigen biertje. 


De kracht van groen en lokaal


Hans Vugts, directeur Hotel Casa: "We willen iets nieuws bieden aan de inwoners van Amsterdam. HOPP is een daktuin waar je de drukte van de stad even kunt ontvluchten. Wanneer je boven komt waan je jezelf in een oase van groen. We hebben een simpele en toch bourgondische kaart vol wisselende speciaalbieren en (finger)food met biologische producten van lokale oorsprong. De local is juist degene die belangen van de stad het best weet te verkondigen, graag verhalen vertelt over z’n favoriete plekken en mensen weet te inspireren. Dat gevoel willen we met HOPP aanwakkeren."


Inspiratie, beweging en ontspanning op hoogte 


Naast ontspanning, is het dakterras ook een plek waar ruimte is voor afspraken, workshops en ontbreekt het niet aan sportieve activiteiten. "Op ons dakterras was er altijd al ruimte voor creativiteit, maar met HOPP willen we nog meer aandacht besteden aan de details. Voorzien in de behoefte van young professionals, vriendengroepen of collega’s uit de buurt. Een locatie die geestverruimend is, zowel op professioneel als creatief vlak", aldus Vugts.

Hotel Casa

Eind jaren ’50 werd Hotel Casa opgericht met als doel woningnood onder studenten op te lossen. Door kamers door het jaar heen gedeeltelijk beschikbaar te stellen aan hotelgasten, kan Casa tot op de dag van vandaag studenten voorzien van betaalbare huisvesting. Naast een overnachtingsgelegenheid is Hotel Casa de afgelopen jaren ontpopt tot een heuse hotspot met specialty coffeebar, restaurant East57 en dakterras HOPP. Het maatschappelijke karakter van de organisatie maakt het mogelijk om iets terug te doen voor studenten in onze hoofdstad, maar ook voor de inwoners in omgeving Amsterdam Oost. 

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Banqueting
Drie experts over banquet sales: "Volop kansen"

In de crisis werd er niet naar omgekeken, maar in tijden van economische voorspoed is het onomstreden: de banquetingafdeling is in beweging. En hoe. De meningen over verkoop zijn verdeeld. Nogal. Maar dat er kansen liggen binnen de banquetingafdeling is een feit. De leisuremarkt trekt aan en de jong...

Columns Ewout Hoogendoorn
Column Ewout Hoogendoorn: Dutch Hotel City Index

De hotelmarkt als geheel laat cijfers zien die we nog niet eerder hebben gezien. Bezettingsgraden en kamerprijzen komen inmiddels boven de getallen van het jubeljaar 2007 uit. Het perspectief voor het komende jaar is bijzonder positief, dus dat belooft wat! Waar moet je als investeerder met je geld ...

Achtergronden Tech
Met een marketingbril naar Nederlandse hoteliers kijken, dat is schrikken!

Als online retailbankier kwam ik jaren geleden in aanraking met hoteliers, in de online managementrol bij Fletcher. Het voelde vertrouwd, alleen zijn klanten opeens gasten en is bestellen boeken. Binnen Fletcher vond men zichzelf, en werkte men eigenlijk als, een retailbedrijf. Dus was marketing een...

Hotelketens Interview Longread
Interview Harry en Jennifer Westers, WestCord Hotels: "Wij spelen onze eigen wedstrijd"

Naamsbekendheid is meestal te danken aan opzienbarend nieuws. De naam Harry Westers doet bij menigeen binnen de hotellerie een belletje rinkelen. Nou ja, ‘belletje’; zeg gerust een scheepsbel. Hij heeft immers de SS Rotterdam weer op koers gekregen. En we kennen hem ook nog van Golden Tu...

Achtergronden
Rotterdam heeft hotels nodig

In het jaar 2017 steeg het aantal overnachtingen in Rotterdam met maar liefst 9 procent tot 1,8 miljoen overnachtingen. De groei zette in 2018 flink door; maar liefst 27,6 procent over het eerste kwartaal, meldt Colliers International. Het aantal Nederlandse toeristen in de havenstad stijgt de a...

Events
Training e-mailmarketing

Een goed opgezetten e-mailcampagne zorgt voor meer directe boekingen. De HM Academy heeft de kennis in huis om u als hotelier verder te helpen met een goed opgezette e-mailmarketingcampagne. Op 24 september aanstaande organiseert de HM Academy de training e-mailmarketing in de Utrechtse trainingsloc...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: