Hotel Gooiland Hilversum ontvangt duurzaamheidskeurmerk Green Key Goud

3 juli 2019 | David Bakker

Na maandenlang investeren in verduurzaming krijgt evenementenlocatie en hotel Gooiland het internationale certificaat voor duurzame bedrijven: Green Key Goud. Dit certificaat toont dat de locatie er alles aan doet om de druk van de onderneming op natuur en milieu te minimaliseren.

Het certificaat kent drie niveau: brons, zilver en goud. Hoe meer milieumaatregelen een bedrijf invoert, hoe hoger het ‘milieuvriendelijke’ niveau. Met het Green Key Goud-certificaat heeft Gooiland zodoende het hoogst haalbare gekregen.

Mathijs Schnell, locatiemanager: “Hoewel we al langer bezig waren met het verduurzamen van onze monumentale locatie, was het een geweldige uitdaging om de puntjes op de ‘i’ te zetten en zo in aanmerking te komen voor het Green Key-certificaat. Met trots kunnen we hem nu bij de ingang van onze locatie hangen! Uiteraard is het certificaat niet het eindstation. Als locatie die altijd in ontwikkeling is, hebben we nog veel ambitieuze plannen om onze verantwoordelijkheid op het gebied van duurzaam ondernemen te nemen.”


Toekomstperspectief

Van waterloze urinoirs tot biologische producten en van afvalscheiding tot led-lampen. Als rijksmonument is Gooiland een van de koplopers op het gebied van verduurzamen van een monumentaal pand. Aankomende jaren ligt bij Gooiland de focus op het gasvrij maken van de locatie, het plaatsen van zonnepanelen op het dak en het vervangen van ons monumentale glas voor isolatieglas. Lees hier meer over duurzaamheid bij Gooiland.


Over Gooiland


Gooiland is een modern rijksmonument, gebouwd in 1936 in de stijl van het Nieuwe Bouwen. Een pand waar licht en ruimte evenementen karakter geven en duurzaamheid een belangrijke rol speelt. De geschiedenis van de locatie en Hilversum als mediastad zie je terug in de uitstraling van de locatie. De locatie beschikt over 17 ruimtes en is gespecialiseerd in congressen, beurzen en bedrijfsfeesten voor 100 tot 1.500 gasten. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
"De reddingsboeien zijn er wel, maar te weinig"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit dertiende hoofdstuk...

Food Amsterdam
Paascreaties van Hotel Jakarta verkocht in Bakkerij Westers

Pastry chef Ramona Rütti van Hotel Jakarta Amsterdam maakt bijzondere paascreaties om te paastafel op te fleuren. Dit jaar zal de tafel voor minder mensen gedekt worden, maar daardoor is er des te meer aandacht voor wat er op tafel staat. Er zijn verschillende creaties te verkrijgen in Bakke...

Economie Coronacrisis
HorecaMonitor doet voorstel om horeca te behoeden voor faillissementen

HorecaMonitor roept KHN op om 'Den Haag' een serieus voorstel te doen. Een voorstel dat, wanneer het geaccepteerd wordt, horecaondernemers mogelijk behoedt voor faillissementen. Hieronder de brief: Beste heer, mevrouw, Ons bureau is sterk betrokken bij de begeleiding van vele horecakla...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? (Deel 2)

Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? Volgens Arne Sorenson, CEO van Marriott, zijn de effecten van de coronacrisis op de korte termijn al groter dan die van 9/11 en de bankencrisis tezamen. Bezettingsgraden zijn gedaald tot 90% in de sterk getroffen gebieden en tot 75% in mi...

Columns
Column: Het post-corona tijdperk

Hoe ziet de wereld eruit in een post-corona tijdperk? Dat is een vraag die mij de laatste tijd erg bezighoudt. Vliegen we nog net zoveel als twee maanden geleden? Blijven er maatregelen bij evenementen boven de 100 personen? Hoe gaan mensen om met fysiek contact? Draagt een hostess achter de recepti...

Coronacrisis
Hotellerie op slot: Vier hoteliers uiten hun zorgen (deel 1)

De hotellerie zit op slot. Boekingen worden massaal geannuleerd, nieuwe boekingen blijven uit en veel hotels zijn genoodzaakt de deuren te sluiten. In een digitaal rondetafelgesprek bespreken vier hoteliers wat de coronacrisis voor gevolgen heeft op hun onderneming. Hoe kijken zij aan tegen de rol ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: