Hotel Gooiland Hilversum ontvangt duurzaamheidskeurmerk Green Key Goud

3 juli 2019 | David Bakker

Na maandenlang investeren in verduurzaming krijgt evenementenlocatie en hotel Gooiland het internationale certificaat voor duurzame bedrijven: Green Key Goud. Dit certificaat toont dat de locatie er alles aan doet om de druk van de onderneming op natuur en milieu te minimaliseren.

Het certificaat kent drie niveau: brons, zilver en goud. Hoe meer milieumaatregelen een bedrijf invoert, hoe hoger het ‘milieuvriendelijke’ niveau. Met het Green Key Goud-certificaat heeft Gooiland zodoende het hoogst haalbare gekregen.

Mathijs Schnell, locatiemanager: “Hoewel we al langer bezig waren met het verduurzamen van onze monumentale locatie, was het een geweldige uitdaging om de puntjes op de ‘i’ te zetten en zo in aanmerking te komen voor het Green Key-certificaat. Met trots kunnen we hem nu bij de ingang van onze locatie hangen! Uiteraard is het certificaat niet het eindstation. Als locatie die altijd in ontwikkeling is, hebben we nog veel ambitieuze plannen om onze verantwoordelijkheid op het gebied van duurzaam ondernemen te nemen.”


Toekomstperspectief

Van waterloze urinoirs tot biologische producten en van afvalscheiding tot led-lampen. Als rijksmonument is Gooiland een van de koplopers op het gebied van verduurzamen van een monumentaal pand. Aankomende jaren ligt bij Gooiland de focus op het gasvrij maken van de locatie, het plaatsen van zonnepanelen op het dak en het vervangen van ons monumentale glas voor isolatieglas. Lees hier meer over duurzaamheid bij Gooiland.


Over Gooiland


Gooiland is een modern rijksmonument, gebouwd in 1936 in de stijl van het Nieuwe Bouwen. Een pand waar licht en ruimte evenementen karakter geven en duurzaamheid een belangrijke rol speelt. De geschiedenis van de locatie en Hilversum als mediastad zie je terug in de uitstraling van de locatie. De locatie beschikt over 17 ruimtes en is gespecialiseerd in congressen, beurzen en bedrijfsfeesten voor 100 tot 1.500 gasten. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Personeel Corona
De beroepen van morgen: a&o creëert de nieuwe functie Central Hygiëne Officer

De huidige pandemie verwacht veel aanpassingsvermogen van iedereen. Ook veel bedrijven hebben te maken gekregen met nieuwe uitdagingen dankzij de uitbraak van covid-19. Er ontstaan functies bij bedrijven waarvan we even geleden niet hadden kunnen bedenken dat die er zouden komen. Zo heeft Europa&rsq ...

Achtergronden Internationaal
Yays richt zich op tijdelijke woonruimte

Per 2021 heeft Yays een nieuw concept, Yays Resident, uitgerold om te kunnen voorzien in de grote vraag naar tijdelijke woonruimte in de steden Amsterdam en Parijs. Yays Resident biedt woningzoekenden in Amsterdam en Parijs de mogelijkheid om tegen een scherp tarief tijdelijk te wonen in een van de ...

Ondernemen
Jonge Honden: Michelle Zandbergen ziet eerste hotel niet als eindstation

De hotellerie is net als iedere andere branche. Veteranen vertrekken en jong ambitieus talent staat te trappelen om hun ontwikkelde visie uit te rollen. Hoe kijkt de jonge generatie hotelmanagers tegen deze dynamische branche aan? In de serie Jonge Honden portretteert Hospitality Management jonge ho ...

Tech Longread
Kunstmatige intelligentie in de hotellerie (deel 2)

Veel horecamanagers erkennen de potentie van kunstmatige intelligentie voor hun bedrijfstak, maar zijn terughoudend bij het daadwerkelijk implementeren ervan, zo schreven wij onlangs op deze website. Ze twijfelen welke toepassing het beste past bij hun bedrijfsmodel of concept en hebben niet alti ...

Hotelketens Internationaal
Faena en Accor gaan wereldwijde samenwerking aan

Faena, een van 's werelds meest invloedrijke merken in de luxe levensstijl en horeca-industrie, en Accor, een toonaangevende hospitalitygroep met een uitgebreide merkenportefeuille en meer dan 5.000 accommodaties in 110 landen, zijn een samenwerking aangegaan om het Faena merk uit te breiden naa ...

Achtergronden Internationaal
Amsterdams gezin haalt anderhalve ton op voor de realisatie van hotel op Sardinië

De ondernemers achter Soul Valley hebben inmiddels ruim 150.000 euro opgehaald dankzij een crowdfunding via het platform CrowdAboutNow. Hiermee is het minimale streefbedrag behaald en wordt het conscious hotel volledig duurzaam gebouwd en ingericht. Daarmee gaat hun droom om een plek te creëren ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: