Hotel overvallen door 'maaltijdbezorger'

6 januari 2014 |
Hotel overvallen door 'maaltijdbezorger'<

Vervelend nieuws uit Amsterdam. Daar is hotel The Toren in de nacht van zondag 5 op maandag 6 januari overvallen door twee criminelen. Iets na twee uur 's nachts wist één van de twee boeven
het hotel van Eric en Petra Toren (foto) binnen te komen, omdat hij zich voordeed en verkleed was als maaltijdbezorger.

Geen gewonden
Terwijl hij dreigde met een vuurwapen, vroeg hij om contanten. Die waren niet in het hotel aanwezig. Zonder dat er slachtoffers zijn gevallen, wist de politie het tweetal later in te rekenen.

Geen cash in hotel
Eigenaar Eric Toren zegt over de overval: “In luxe hotels zoals The Toren zijn afstortkluizen aanwezig waar niemand bij kan. Daarnaast ontvangen dit soort luxueuze hotels doorgaans geen cash geld meer, de meeste gasten betalen vooraf via internet of rekenen af met een creditcard. Het verbaast me dan ook dat men denkt dat er geld te halen valt bij de betere hotels. De meeste hotels, zo ook The Toren, zijn uitgerust met veel camera’s. De overvaller is dus ook herkenbaar vastgelegd."

Onbegrip
De eigenaar vervolgt: “Wij betreuren dit incident ten zeerste, een onwelkome start van het nieuwe jaar. Onze aandacht en zorg gaat nu in eerste instantie uit naar onze gasten en ons personeel. Ik begrijp niet dat overvallen nog gepleegd worden, met de zeer hoge pakkans en het feit dat er weinig contant geld te halen is. Ik hoop dan ook dat deze daders de straf krijgen die zij verdienen”.

Ongemerkt
Tijdens de overval zijn geen gewonden gevallen en de gasten hebben niets van het voorval gemerkt. Na de overval is er in de buurt van het hotel met politiehonden gezocht naar de daders. De politie heeft inmiddels twee verdachten aangehouden die vandaag worden verhoord.

Door Frank Lindner:mailto:frank.lindner@uitgeverijps.nl

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Ondernemen
Creatief ondernemerschap hielp deze hoteliers de zomer door

In mei van dit jaar, in het hart van de crisis, voorspelde het NBTC-NIPO dat 1,8 miljoen Nederlanders de vakantie in eigen land zouden vieren. Terwijl veel hotels de deuren dicht hadden, werd achter die gesloten deuren een plan gesmeed om het hotel vol te krijgen na de lockdown. Want het moest vo...

Economie
De stad, de kust en landelijk, werelden van verschil

Het zijn roerige tijden voor hoteliers, dat is bekend. Maar toch zijn de gevolgen van de Covid-19 crisis heel verschillend, sommige landelijke hotels en hotels aan de kust draaien in 2020 zelfs een beter jaar in vergelijking met vorig jaar. En een ding is duidelijk, de stadshotels die jarenlang mooi...

Economie
Horeca 22.00 uur dicht, maximaal dertig gasten binnen

De horeca is verplicht om vanaf dinsdag 29 september de deuren om 22.00 uur te sluiten. Vanaf 21.00 uur mag er niemand meer naar binnen. In publieke ruimtes mogen nog maar maximaal 30 mensen samenkomen. In de buitenruimte gaat landelijk een maximum van 40 personen gelden voor bijeenkomsten. Daarbij ...

Economie Amsterdam Interview
Hoe komt Amsterdam uit de crisis? Reinier van Dantzig (D66) zoekt kwaliteitstoerist

Het contrast kán niet groter. Van een overvolle stad in 2019 naar een angstvallig stil Amsterdam in de zomer van 2020. Het massatoerisme verdween en de hotels in de hoofdstad blijven leeg. Terwijl het COVID-19 virus de hotellerie in zijn greep houdt, worden er plannen gesmeed om Amsterdam in ...

Economie KHN
KHN pleit voor extra steunmaatregelen

De snelle toename in het aantal besmettingen was de aanleiding voor een extra persconferentie van premier Rutte en minister De Jonge vanavond. Het aantal coronabesmettingen blijft stijgen, het kabinet grijpt daarom landelijk keihard in. Opnieuw krijgt de horeca harde klappen. Aanvullend op de maa...

Achtergronden Tech
Horeca gebruikt relatief vaak online platformen

Circa 8 procent van de Nederlandse bedrijven met twee of meer werkzame personen gaf aan in 2018 online platformen te hebben gebruikt om hun goederen en diensten af te zetten. De belangrijkste redenen waren de toegang tot een grotere afzetmarkt (83 procent) en gemak (75 procent). Dit blijkt uit het o...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: