Hotelbranche omarmt start-up Plukkup

1 augustus 2018 |

Plukkup, de start-up die zich specialiseert in het ophalen van vergeten items bij hotels heeft door aanhoudend success een nieuwe website gelanceerd. Vergeten items laten ophalen bij je hotel op een snelle en simpele manier. Het kon nog niet in Nederland. Dat, in combinatie met de behoefte van hotels om geen tijd kwijt te zijn aan het wegbrengen van vergeten items naar postkantoren, het printen van labels en het bijhouden van de betalingen hiervoor, deed Plukkup ontstaan. Dat het een schot in de roos is, bleek al snel. Sinds de lancering vorig jaar zit Plukkup in de lift en die groei wordt nu versneld door een nieuwe website met een nog groter gebruiksgemak en internationaal bereik: www.forgotmystuff.com en www.plukkup.nl.

Snelle ophaalservice

De snelheid, het gemak en de lage kosten worden door hotelgasten en recepties zeer gewaardeerd. “We merken bij gasten een grote behoefte aan het zelf regelen van een pick-up bij het hotel. Gasten die iets vergeten zijn, weten ons goed te vinden en hebben snel hun vergeten eigendommen weer terug.” zegt Mees van Sisseren van Plukkup '”Hotels zijn blij dat door Plukkup het bezoekje aan het postkantoor en het gedoe met de betaling verdwijnt. In plaats daarvan is het binnen vijf minuten online geregeld.” 

Steeds meer hotels verwijzen hun gasten door naar Plukkup en de reviews zijn onverdeeld positief: “Bizar dat dit nog niet eerder bestond! Vorige week een paar nette schoenen vergeten in mijn hotel in Berlijn. Vandaag binnen gekregen!!! Morgen weer aan naar werk. Top service en super makkelijk te gebruiken!” schrijft een tevreden klant. Een verademing voor hotels en hun gasten dus - en niet in alleen in Nederland.

Internationaal

Door de lancering van de nieuwe Engelse site op zowel www.plukkup.nl als www.forgotmystuff.com kan Plukkup hotelgasten buiten Nederland nu even makkelijk bedienen. Gasten uit heel Europa kunnen nu pick-ups inboeken voor in Nederland en België achtergelaten spullen, met vernieuwd betaalgemak.

Ook de vraag om spullen op te halen uit het buitenland schiet omhoog. Na een paar maanden testen, is deze optie flink uitgebreid. ''We werden steeds vaker gebeld of we een tas uit Spanje of telefoon uit Italië konden ophalen. Die kans hebben we met beide handen aangegrepen'' zegt Uko Meijer, ''op dit moment halen we 50% van de opdrachten uit het buitenland en de nieuwe site moet dat nog makkelijker maken.”

Plukkup is te vinden via www.forgotmystuff.com en www.plukkup.nl en verscheept pakketten binnen Europa. Het ophalen en bezorgen van vergeten items bij hotels beslaat ongeveer 90 procent van de opdrachten. De andere 10 procent komt van kleine bedrijven en rechtstreeks van particulieren die iets hebben ge- of verkocht binnen Europa. Voor alle vragen zijn Uko en Mees van Plukkup te bereiken via Info@plukkup.nl en +31 20 262 57 42.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Corona
Hier te downloaden: werkgeversverklaring avondklok

In heel Nederland geldt vanaf zaterdag 23 januari een avondklok. Dat betekent dat iedereen tussen 21.00 uur ’s avonds en 04.30 uur ’s ochtends binnen blijft. Hotels mogen gasten blijven ontvangen, maar ook gasten moeten zich aan de avondklok houden. Van en naar het werk reizen is wel ...

10 jaar geleden in Hospitality Management: Digitaal betalen

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. In de herfst van 2011 publiceerde de redactie van Hospitality Management een artikel voer de toe ...

Wet- en regelgeving Corona
Kabinet breidt steun- en herstelpakketten uit

Door het verlengen van de lockdown en de invoering van de avondklok heeft het demissionair kabinet besloten de steun- en herstelpakketten uit te breiden. Met deze uitbreiding van het pakket is een totaalbedrag gemoeid van 7,6 miljard euro. De verruimingen gelden voor het eerste en tweede kwartaal va ...

OTA's Achtergronden
Personeel belangrijkste aspect bij beoordeling accommodaties

Op 19 januari reikte Booking.com 10.408 Traveller Review Awards voor 2021 in Nederland uit, die op basis van miljoenen klantrecensies zijn toegekend. Met de Awards zet Booking.com partners uit 220 landen en gebieden wereldwijd in het zonnetje, die de reiservaring van reizigers meer gedenkwaardig maa ...

Wet- en regelgeving Corona
Avondklok 23 januari van kracht

Het demissionair kabinet wil de verwachte avondklok in gaan voeren. Dat maakte premier Rutte op de persconferentie van woensdag 20 januari bekend. Donderdag 21 januari debatteerde het kabinet over de invoering met de Tweede Kamer. De Kamer steunde het het besluit, waardoor de avondklok vanaf zaterda ...

Ondernemen
Tips voor een onweerstaanbare hotelwebsite

De Hotel Website of the Year verkiezing 2021 zit erop. Tijdens een feestelijke, online ceremonie werd op 14 januari jl. de winnaar bekendgemaakt: Max Brown Hotels heeft de eer om deze titel een jaar lang te mogen voeren. Een fantastische prestatie. Wat kunnen we leren van de winnende website en de a ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: