Hotelbranche omarmt start-up Plukkup

1 augustus 2018 |

Plukkup, de start-up die zich specialiseert in het ophalen van vergeten items bij hotels heeft door aanhoudend success een nieuwe website gelanceerd. Vergeten items laten ophalen bij je hotel op een snelle en simpele manier. Het kon nog niet in Nederland. Dat, in combinatie met de behoefte van hotels om geen tijd kwijt te zijn aan het wegbrengen van vergeten items naar postkantoren, het printen van labels en het bijhouden van de betalingen hiervoor, deed Plukkup ontstaan. Dat het een schot in de roos is, bleek al snel. Sinds de lancering vorig jaar zit Plukkup in de lift en die groei wordt nu versneld door een nieuwe website met een nog groter gebruiksgemak en internationaal bereik: www.forgotmystuff.com en www.plukkup.nl.

Snelle ophaalservice

De snelheid, het gemak en de lage kosten worden door hotelgasten en recepties zeer gewaardeerd. “We merken bij gasten een grote behoefte aan het zelf regelen van een pick-up bij het hotel. Gasten die iets vergeten zijn, weten ons goed te vinden en hebben snel hun vergeten eigendommen weer terug.” zegt Mees van Sisseren van Plukkup '”Hotels zijn blij dat door Plukkup het bezoekje aan het postkantoor en het gedoe met de betaling verdwijnt. In plaats daarvan is het binnen vijf minuten online geregeld.” 

Steeds meer hotels verwijzen hun gasten door naar Plukkup en de reviews zijn onverdeeld positief: “Bizar dat dit nog niet eerder bestond! Vorige week een paar nette schoenen vergeten in mijn hotel in Berlijn. Vandaag binnen gekregen!!! Morgen weer aan naar werk. Top service en super makkelijk te gebruiken!” schrijft een tevreden klant. Een verademing voor hotels en hun gasten dus - en niet in alleen in Nederland.

Internationaal

Door de lancering van de nieuwe Engelse site op zowel www.plukkup.nl als www.forgotmystuff.com kan Plukkup hotelgasten buiten Nederland nu even makkelijk bedienen. Gasten uit heel Europa kunnen nu pick-ups inboeken voor in Nederland en België achtergelaten spullen, met vernieuwd betaalgemak.

Ook de vraag om spullen op te halen uit het buitenland schiet omhoog. Na een paar maanden testen, is deze optie flink uitgebreid. ''We werden steeds vaker gebeld of we een tas uit Spanje of telefoon uit Italië konden ophalen. Die kans hebben we met beide handen aangegrepen'' zegt Uko Meijer, ''op dit moment halen we 50% van de opdrachten uit het buitenland en de nieuwe site moet dat nog makkelijker maken.”

Plukkup is te vinden via www.forgotmystuff.com en www.plukkup.nl en verscheept pakketten binnen Europa. Het ophalen en bezorgen van vergeten items bij hotels beslaat ongeveer 90 procent van de opdrachten. De andere 10 procent komt van kleine bedrijven en rechtstreeks van particulieren die iets hebben ge- of verkocht binnen Europa. Voor alle vragen zijn Uko en Mees van Plukkup te bereiken via Info@plukkup.nl en +31 20 262 57 42.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

NH Hotels Interview Longread
Interview: vierde nhow geopend in Marseille

nhow, het nieuwste merk van de Spaanse hotelketen NH, begint serieuze vormen aan te nemen. Na Rotterdam, Berlijn en Milaan, opende afgelopen september nhow Marseille. Hospitality Management was erbij en aanschouwde de ambitieuze toekomstplannen van een merk dat zich liever niet laat bundelen. &ldquo...

Interieur Advertorial
Interieurarchitect Arnie van Dun maakt statement met Grand Hotel Valies

Op het moment van schrijven van deze bijdrage zet interieurarchitect Arnie van Dun de laatste 'puntjes op de i' van de inrichting van Grand Hotel Valies in Roermond. De inspiratiebron voor de inrichting van dit hotel vindt hij in de Amerikaanse Art Deco stijl uit de jaren ’30. We sprek...

Advertorial
All-in-One oplossingen: een zegen voor de moderne hotelier

De moderne hotelier heeft de afgelopen jaren flink geïnvesteerd in informatietechnologie. De groeiende afhankelijkheid van OTA’s als Booking.com en Expedia, de prijsdruk van privé-verhuurders en de veeleisendheid van klanten vragen om een efficiënte en kostenbesparende operati...

Culinair
Het Roode Koper treedt toe tot Alliance Gastronomique

Landgoed – Hotel – Restaurant Het Roode Koper in Leuvenem is toegetreden tot de restaurantvereniging Alliance Gastronomique. Tijdens het Alliance eindejaarsfeest op maandagavond 10 december in Hotel Okura in Amsterdam heeft de inauguratie plaatsgevonden. Onder leiding van Onno Kokme...

Economie
Stijging aantal hotelovernachtingen in Nederland zet door

De toename van het toerisme heeft ook in 2018 doorgezet. Naar verwachting van ABN AMRO komt het aantal logies-overnachtingen dit jaar uit op 116,4 miljoen: een stijging van ruim 4% ten opzichte van het jaar ervoor. De sterkste toename is dit jaar in Groningen (+24%), Friesland (+7%) en Noord-Holland...

Tech Advertorial
Rendementsverbetering voor hotels dankzij totaaloplossing

Wie de afgelopen jaren de hotelbranche op de voet heeft gevolgd, moet constateren dat de hotel-ICT een enorme vlucht heeft genomen. Van reserveringsystemen tot cloudmanaged wifi en slimme securityoplossingen, de mogelijkheden zijn oneindig en bovendien flexibel en efficiënt. Maar hoe zit het...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: