Hotelbranche omarmt start-up Plukkup

1 augustus 2018 |

Plukkup, de start-up die zich specialiseert in het ophalen van vergeten items bij hotels heeft door aanhoudend success een nieuwe website gelanceerd. Vergeten items laten ophalen bij je hotel op een snelle en simpele manier. Het kon nog niet in Nederland. Dat, in combinatie met de behoefte van hotels om geen tijd kwijt te zijn aan het wegbrengen van vergeten items naar postkantoren, het printen van labels en het bijhouden van de betalingen hiervoor, deed Plukkup ontstaan. Dat het een schot in de roos is, bleek al snel. Sinds de lancering vorig jaar zit Plukkup in de lift en die groei wordt nu versneld door een nieuwe website met een nog groter gebruiksgemak en internationaal bereik: www.forgotmystuff.com en www.plukkup.nl.

Snelle ophaalservice

De snelheid, het gemak en de lage kosten worden door hotelgasten en recepties zeer gewaardeerd. “We merken bij gasten een grote behoefte aan het zelf regelen van een pick-up bij het hotel. Gasten die iets vergeten zijn, weten ons goed te vinden en hebben snel hun vergeten eigendommen weer terug.” zegt Mees van Sisseren van Plukkup '”Hotels zijn blij dat door Plukkup het bezoekje aan het postkantoor en het gedoe met de betaling verdwijnt. In plaats daarvan is het binnen vijf minuten online geregeld.” 

Steeds meer hotels verwijzen hun gasten door naar Plukkup en de reviews zijn onverdeeld positief: “Bizar dat dit nog niet eerder bestond! Vorige week een paar nette schoenen vergeten in mijn hotel in Berlijn. Vandaag binnen gekregen!!! Morgen weer aan naar werk. Top service en super makkelijk te gebruiken!” schrijft een tevreden klant. Een verademing voor hotels en hun gasten dus - en niet in alleen in Nederland.

Internationaal

Door de lancering van de nieuwe Engelse site op zowel www.plukkup.nl als www.forgotmystuff.com kan Plukkup hotelgasten buiten Nederland nu even makkelijk bedienen. Gasten uit heel Europa kunnen nu pick-ups inboeken voor in Nederland en België achtergelaten spullen, met vernieuwd betaalgemak.

Ook de vraag om spullen op te halen uit het buitenland schiet omhoog. Na een paar maanden testen, is deze optie flink uitgebreid. ''We werden steeds vaker gebeld of we een tas uit Spanje of telefoon uit Italië konden ophalen. Die kans hebben we met beide handen aangegrepen'' zegt Uko Meijer, ''op dit moment halen we 50% van de opdrachten uit het buitenland en de nieuwe site moet dat nog makkelijker maken.”

Plukkup is te vinden via www.forgotmystuff.com en www.plukkup.nl en verscheept pakketten binnen Europa. Het ophalen en bezorgen van vergeten items bij hotels beslaat ongeveer 90 procent van de opdrachten. De andere 10 procent komt van kleine bedrijven en rechtstreeks van particulieren die iets hebben ge- of verkocht binnen Europa. Voor alle vragen zijn Uko en Mees van Plukkup te bereiken via Info@plukkup.nl en +31 20 262 57 42.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Achtergronden
Welke beoordelingen ontvangen hotels en hoe uiten zij zich op social media?

Nog snel een vakantie boeken of dit najaar een weekendje weg in eigen land? Online ondernemersplatform Places.nl zocht voor u uit hoe hotels beoordeeld worden door klanten. En dat niet alleen: hoe presteren deze hotels eigenlijk op social media? Want wat is nou leuker dan foto’s bekijken om al...

Wet- en regelgeving
Alle rookruimtes gesloten in 2022

Het is de bedoeling dat de laatste rookruimtes in Nederland in 2022 sluiten. In (semi)overheids- en openbare gebouwen sluiten de rookruimtes al in 2021. Dat betekent dat er dan geen rookruimtes meer te vinden zijn in de zorg, het onderwijs, bij overheidsgebouwen en in de cultuur- en sportsector. In ...

Economie
FNV Horeca bereikt cao-akkoord horeca met 3% loonsverhoging

FNV Horeca en CNV Vakmensen hebben met werkgeversorganisatie Koninklijke Horeca Nederland een onderhandelingsakkoord bereikt voor een nieuwe cao horeca. Het belangrijkste resultaat is een loonsverhoging van in totaal 3%. Edwin Vlek, bestuurder FNV Horeca, over het behaalde onderhandelingsakkoord:...

Interview Longread
Michael Struck, Ruby Hotels: "Rotterdam staat op ons lijstje"

Ruby Hotels fonkelt aan het firmament van het Duitse hotellandschap en zal binnen niet al te lange tijd wereldwijd bekend zijn. Als we de drukke openingsagenda bekijken, zien we openingen in Londen, Frankfurt, Düsseldorf, Keulen, Helsinki, Zürich en enkele locaties in China op de planning....

Achtergronden Tech
Overname Winner Hotel Software door Mews

Mews, het snelst groeiende SaaS Property Management Systeem (PMS) voor hotels en hostels, heeft de grootste Belgische software-leverancier, Winner Hotel Software, overgenomen. De strategische samenwerking tussen de twee toonaangevende Property Management Systems draagt bij aan de uitbreiding van ...

Achtergronden Internationaal
Deze items worden door hotelgasten het vaakst gestolen uit het hotel

Het stelen van zeep of pennen lijkt voor veel hotelgasten onschuldig, maar sommige zijn zo brutaal dat ze tv's, piano's, matrassen of zelfs opgezette dieren uit het hotel dragen. Wellness Heaven heeft 1.157 hoteliers gevraagd welke items het meest worden gestolen. In het bijzonder zien we ee...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: