Hotelbranche omarmt start-up Plukkup

1 augustus 2018 |

Plukkup, de start-up die zich specialiseert in het ophalen van vergeten items bij hotels heeft door aanhoudend success een nieuwe website gelanceerd. Vergeten items laten ophalen bij je hotel op een snelle en simpele manier. Het kon nog niet in Nederland. Dat, in combinatie met de behoefte van hotels om geen tijd kwijt te zijn aan het wegbrengen van vergeten items naar postkantoren, het printen van labels en het bijhouden van de betalingen hiervoor, deed Plukkup ontstaan. Dat het een schot in de roos is, bleek al snel. Sinds de lancering vorig jaar zit Plukkup in de lift en die groei wordt nu versneld door een nieuwe website met een nog groter gebruiksgemak en internationaal bereik: www.forgotmystuff.com en www.plukkup.nl.

Snelle ophaalservice

De snelheid, het gemak en de lage kosten worden door hotelgasten en recepties zeer gewaardeerd. “We merken bij gasten een grote behoefte aan het zelf regelen van een pick-up bij het hotel. Gasten die iets vergeten zijn, weten ons goed te vinden en hebben snel hun vergeten eigendommen weer terug.” zegt Mees van Sisseren van Plukkup '”Hotels zijn blij dat door Plukkup het bezoekje aan het postkantoor en het gedoe met de betaling verdwijnt. In plaats daarvan is het binnen vijf minuten online geregeld.” 

Steeds meer hotels verwijzen hun gasten door naar Plukkup en de reviews zijn onverdeeld positief: “Bizar dat dit nog niet eerder bestond! Vorige week een paar nette schoenen vergeten in mijn hotel in Berlijn. Vandaag binnen gekregen!!! Morgen weer aan naar werk. Top service en super makkelijk te gebruiken!” schrijft een tevreden klant. Een verademing voor hotels en hun gasten dus - en niet in alleen in Nederland.

Internationaal

Door de lancering van de nieuwe Engelse site op zowel www.plukkup.nl als www.forgotmystuff.com kan Plukkup hotelgasten buiten Nederland nu even makkelijk bedienen. Gasten uit heel Europa kunnen nu pick-ups inboeken voor in Nederland en België achtergelaten spullen, met vernieuwd betaalgemak.

Ook de vraag om spullen op te halen uit het buitenland schiet omhoog. Na een paar maanden testen, is deze optie flink uitgebreid. ''We werden steeds vaker gebeld of we een tas uit Spanje of telefoon uit Italië konden ophalen. Die kans hebben we met beide handen aangegrepen'' zegt Uko Meijer, ''op dit moment halen we 50% van de opdrachten uit het buitenland en de nieuwe site moet dat nog makkelijker maken.”

Plukkup is te vinden via www.forgotmystuff.com en www.plukkup.nl en verscheept pakketten binnen Europa. Het ophalen en bezorgen van vergeten items bij hotels beslaat ongeveer 90 procent van de opdrachten. De andere 10 procent komt van kleine bedrijven en rechtstreeks van particulieren die iets hebben ge- of verkocht binnen Europa. Voor alle vragen zijn Uko en Mees van Plukkup te bereiken via Info@plukkup.nl en +31 20 262 57 42.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Hotel Opening
Eerste Leonardo Royal Hotel opent in Nederland

Op maandag 15 april, de geboortedag van Leonardo da Vinci, heeft het Leonardo Royal Hotel Amsterdam, met als afkorting LRHA, haar deuren geopend. Het allereerste Leonardo Royal Hotel in Nederland is gevestigd in een nieuw gebouw van 18 verdiepingen in het Amstelkwartier met maar liefst 490 kamers. ...

Interview Longread
Zo ga je om met bedrijfskleding in je hotel

Binnen de hotellerie is het dragen van bedrijfskleding zeer gebruikelijk. Het verhoogt de herkenbaarheid van de medewerkers en straalt professionalisme uit. Maar dan moeten de kleding en de uiterlijke verzorging wel helemaal in balans zijn. Anne-Marie van Leggelo is etiquette-expert en legt uit waar...

Achtergronden
Download de nieuwe uitgave van Hospitality Management

De aprileditie van Hospitality Management is weer uit. Dit keer aandacht voor de hotelkamer en interieur, waarbij Carlo Slag, eigenaar van Preston Palace hotel, en Debbie Zeeuw van der Laan, designer bij Valk Design, ons bijpraten over recente verbouwingen, hotelkamertrends en investeringen. Tapijt ...

Toerisme
Grote groei Amstelveense hotelovernachtingen

Het aantal hotelovernachtigingen in Amstelveen is in 2017 bijna vervijfvoudigd ten opzichte van 2015. In 2015 werden ruim 57.600 hotelovernachtingen geboekt in Amstelveen, in 2017 waren dat er al bijna 259.000. Dit aantal word verwacht alleen maar te groeien aangezien er in 2018 nog een aantal grote...

Financieel
De belastingdienst geeft vier belastingtips voor horecaondernemers

Veel startende ondernemers en ZZP’ers doen hun belastingaangifte zelf. Om dit zo makkelijk mogelijk te maken, heeft de Belastingdienst al privégegevens voor hen ingevuld. Het zakelijke deel van de aangifte moet je als ondernemer zelf invullen. Om ondernemers uit de horeca voor de inkoms...

Personalia
Jelrick Claus en Robin Harting vormen nieuw management van Claus

Per 1 april jongstleden vormen Jelrick Claus en Robin Harting het nieuwe dagelijks management van Claus in Hoofddorp. Jelrick Claus vervult de rol van Commercieel Manager en Robin Harting promoveert tot Operationeel Manager. Claus biedt multifunctionele eventzalen, restaurants, drie escape rooms, ee...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: