Hoteliers wijzen Obama op te negatief sentiment

12 maart 2009
Hoteliers wijzen Obama op te negatief sentiment

Sleutelfiguren uit de Amerikaanse hotel- en reissector hebben woensdag president Obama gewezen op de terugloop in het aantal hotelboekingen en zakenreizen. De afvaardiging drukte de president daarbij op het hart dat ze de dalingen grotendeels niet wijten aan de economische recessie, maar juist aan de negatieve beeldvorming hieromtrent door de overheid en media. Pessimistische uitlatingen door de Amerikaanse regering over de teruglopende uitgaven in het bedrijfsleven beïnvloeden de zakelijke hotel- en reismarkt negatiever dan nodig, meent de afvaardiging.

"De zakenreismarkt gaat juist een belangrijke rol spelen in het economisch herstel van de Verenigde Staten", aldus Jonathan Tisch, co-chairman van Loews. Tijdens het gesprek werd Obama erop gewezen om juist op de zakelijke vergader- en congresmarkt te focussen, omdat deze 1 miljard dollar aan inkomsten oplevert en 1 miljoen banen genereert.

"*Stuur door...*":mailto:?SUBJECT=Lees%20dit%20bericht%20van%20Hotellerie.nl%20op%20Hospitality%20Management&BODY=De%20afzender%20van%20deze%20e-mail%20wil%20u%20graag%20attenderen%20op%20het%20volgende%20nieuwsitem%20op%20Hospitality%20Management%0A%0Ahttp://www.hospitality-management.nl/nieuws/hoteliers-wijzen-obama-op-te-negatief-sentiment/

Overig nieuws