Hotels kunnen hun cash management-activiteiten verbeteren

3 oktober 2018 | redactie

Klanten waarderen de veiligheid en het gemak van contant betalen. En in Nederland zijn contante betalingen nog altijd goed voor 45% van de transacties bij het afrekenen (bron: Occasional Paper Series _ ECB nov. 2017). Voor 24% van de Nederlanders is contant geld nog altijd het favoriete betaalmiddel en voor toeristen ligt dit percentage nog hoger.

Hierbij rekenen wij nog eens buiten de toeristen die veelvuldig contant geld gebruiken bij een bezoek aan ons land. In 2017 mocht Nederland meer dan 17 miljoen buitenlanders verwelkomen, waarvan meer dan 5 miljoen afkomstig uit Duitsland (belangrijke gebruikers van contanten) en ongeveer 3,5 miljoen afkomstig uit Zuid-Europa, gebieden waar nog geldt: Cash is King. Bijna 5 miljoen bezoekers kwamen van buiten de eurozone.

Het gebruik van contant geld in Nederland is dus nog steeds belangrijk, zeker voor bedrijven in de toeristische industrie.

Het beheren van contant geld binnen de hospitality-omgeving is dus een onvermijdelijke dagelijkse taak, maar ook extreem inefficiënt en duur. Het kost tijd, omvat veel processtappen en handelingen, veel ‘human touch’ en een zekere mate van onveiligheid.

Bespaar tijd

Om hun medewerkers te ontlasten van de omgang met contanten, hebben enkele van de grootste hotels ter wereld gekozen voor Glory-oplossingen. De belangrijkste motivatie is om mankracht maximaal te benutten en tijd te besparen.

Resultaten na implementatie van cash-recycling geven gemiddeld een tijdsbesparing per kassa van circa 30 minuten per dag is, terwijl de tijdwinst voor een manager kan oplopen tot 150 minuten per werkdag. Kunt u zich voorstellen wat dat oplevert met 15 kassa’s?

Door cashmanagementprocessen te automatiseren, verhogen hotels hun efficiëntie, verbeteren ze hun beveiliging en besparen ze tijd en middelen waardoor zij zich nóg beter kunnen focussen op de (verbetering van) ‘customer experience’. En uiteindelijk kunnen zij de prestaties van hun bedrijf veranderen.

Alles in beweging neigt om in beweging te blijven. Cash inbegrepen.

Cash voegt waarde toe aan het bedrijf wanneer het ‘in beweging’ is, niet wanneer het ‘werkloos’ in een kassa of kluis ligt en het geverifieerd, geteld en opnieuw geteld moet worden. Door ervoor te zorgen dat het contante geld van de kassa’s zo snel mogelijk op de bankrekening staat, creëert Glory een virtuele cirkel waarin geld zich snel én veilig door het bedrijfsproces beweegt.

Geautomatiseerd cashmanagement zorgt dat contant geld veilig maar beschikbaar is wanneer en waar het nodig is – aan de verkoopkant, op de bankrekening, in de toekomst geïnvesteerd.

Laat je geld rouleren en bewegen

Glory CASHINFINITY ™ -oplossingen zijn ontwikkeld om contant geld snel te laten bewegen.

Onze geautomatiseerde technologie zorgt ervoor dat:

Contant geld verifiëren bij het verkooppunt (waardoor het risico van vals geld wordt geëlimineerd),
Het merendeel van de processtappen automatiseert (minder ‘touch points’ tussen geld en mensen en medewerkers vrijmaken voor focus op betere klantenservice),
Het geldverkeer versnelt door de keten (bespaar tijd en bezuiniging op de arbeidskosten),
Contanten bij elke stap beveiligd zijn (vermijd derving...

Door processtappen te versnellen door automatiseren, dragen Glory-oplossingen bij aan het efficiëntieverbetering en het stijgen van de winstgevendheid.

Wereldwijde leider in oplossingen voor cashtechnologieën

In de financiële, retail-, gaming- en CIT-industrie helpen wij onze klanten hun cashprocessen te automatiseren teneinde de efficiëntie te verhogen, de beveiliging te verbeteren en medewerkers vrij te maken om zich te focussen op de prestaties die zij willen leveren. Als we de specifieke uitdagingen van elke klant begrijpen, kunnen we op maat gemaakte oplossingen ontwerpen die daadwerkelijk verbeteringen in de bedrijfsprestaties opleveren.

We bieden klanten het vertrouwen dat hun contanten worden beschermd en werken altijd om een sterker bedrijf op te bouwen

Onze automatiseringstechnologieën en procesengineering diensten helpen bedrijven in meer dan 100 landen hun unieke uitdagingen en doelen te realiseren: de efficiëntie van het medewerkers verbeteren, de bedrijfskosten verlagen en een beter gewaardeerde customer experience mogelijk maken. We ontlasten onze klanten van handmatige geldverwerking, zodat zij zich kunnen focussen op hun klanten.

Innovatie vormt de kern van wat we doen

Door middel van technologieën, processen en onze mensen bieden wij echte innovatie aan onze klanten. Door deze innovaties veranderen we fundamenteel de manier waarop contant geld door verschillende operaties beweegt, de manier waarop medewerkers werken, hoe klanten zijn betrokken en hoe bedrijven hun cashmanagementsystemen met elkaar verbinden.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Awards Hotelketens
Golden Tulip Weert en Tulip Inn Eindhoven Airport winnaars Hotel of the Year 2018

Louvre Hotels Group maakte vandaag de winnaars van de jaarlijkse Hotel of the Year verkiezing bekend. Golden Tulip Weert en Tulip Inn Eindhoven Airport mogen zich voor het tweede jaar op rij ‘Hotel of the Year’ noemen. De hotels worden beoordeeld op diverse aspecten zoals klantcontact, u...

Interview Longread
Interview: welke rol speelt de hotelkamer nog?

Rotterdam ontwikkelt zich tot een geweldige hotelstad. De Maasstad is meer en meer ‘in the picture’. Niet alleen bij toeristen, maar ook bij zakelijke gasten, expats en studenten. We bezochten twee hoteliers in deze stad; zij runnen hotels met een sterke focus op de gemeenschappelijke ru...

Opening Internationaal
Courtyard by Marriott introduceert nieuw design in hartje Parijs

Courtyard by Marriott heeft een nieuw hotel in het centrum van Parijs geopend, tegenover het Gare de Lyon-treinstation, dat als zowel nationaal als internationaal knooppunt jaarlijks miljoenen reizigers ziet. De ligging in de dynamische wijk met een groot aantal flexwerkplekken en start-up incubator...

OTA's Tech
Ga de strijd aan met OTA's: 11 tips

Tijdens de afgelopen editie van HotelTech, georganiseerd door Hospitality Management, heeft Mike Roefs van Hoteliers.com een presentatie gegeven over de strijd met OTA's. Vanwege de overweldigende belangstelling voor deze presentatie, waarin Mike 11 bruikbare tips heeft gegeven, vatten wij de be...

Achtergronden Den Haag
Hotel Des Indes treedt toe tot de wereldtop van exclusieve hotels

Hotel Des Indes is geselecteerd om vanaf 10 december 2018 onderdeel uit te maken van de prestigieuze portfolio van The Leading Hotels of the World. Het vermaarde Haagse hotel komt hiermee in het gezelschap van meer dan 400 bijzondere en exclusieve hotels in 80 landen. The Leading Hotels of the World...

Hotelbouwplannen Amsterdam
Fattal Hotel Group opent Leonardo Royal Hotel Amsterdam in Amstelkwartier

18 verdiepingen, 490 kamers en een balzaal van 900m2 met uitzicht over het water. Het Leonardo Royal Hotel Amsterdam is de volgende stap in de groeistrategie van de internationale Fattal Hotel Group. De groep is sinds 2007 actief op de Europese markt waar het merk Leonardo gevoerd wordt. Het nieuwe ...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: