Hotels kunnen hun cash management-activiteiten verbeteren

3 oktober 2018 | redactie

Klanten waarderen de veiligheid en het gemak van contant betalen. En in Nederland zijn contante betalingen nog altijd goed voor 45% van de transacties bij het afrekenen (bron: Occasional Paper Series _ ECB nov. 2017). Voor 24% van de Nederlanders is contant geld nog altijd het favoriete betaalmiddel en voor toeristen ligt dit percentage nog hoger.

Hierbij rekenen wij nog eens buiten de toeristen die veelvuldig contant geld gebruiken bij een bezoek aan ons land. In 2017 mocht Nederland meer dan 17 miljoen buitenlanders verwelkomen, waarvan meer dan 5 miljoen afkomstig uit Duitsland (belangrijke gebruikers van contanten) en ongeveer 3,5 miljoen afkomstig uit Zuid-Europa, gebieden waar nog geldt: Cash is King. Bijna 5 miljoen bezoekers kwamen van buiten de eurozone.

Het gebruik van contant geld in Nederland is dus nog steeds belangrijk, zeker voor bedrijven in de toeristische industrie.

Het beheren van contant geld binnen de hospitality-omgeving is dus een onvermijdelijke dagelijkse taak, maar ook extreem inefficiënt en duur. Het kost tijd, omvat veel processtappen en handelingen, veel ‘human touch’ en een zekere mate van onveiligheid.

Bespaar tijd

Om hun medewerkers te ontlasten van de omgang met contanten, hebben enkele van de grootste hotels ter wereld gekozen voor Glory-oplossingen. De belangrijkste motivatie is om mankracht maximaal te benutten en tijd te besparen.

Resultaten na implementatie van cash-recycling geven gemiddeld een tijdsbesparing per kassa van circa 30 minuten per dag is, terwijl de tijdwinst voor een manager kan oplopen tot 150 minuten per werkdag. Kunt u zich voorstellen wat dat oplevert met 15 kassa’s?

Door cashmanagementprocessen te automatiseren, verhogen hotels hun efficiëntie, verbeteren ze hun beveiliging en besparen ze tijd en middelen waardoor zij zich nóg beter kunnen focussen op de (verbetering van) ‘customer experience’. En uiteindelijk kunnen zij de prestaties van hun bedrijf veranderen.

Alles in beweging neigt om in beweging te blijven. Cash inbegrepen.

Cash voegt waarde toe aan het bedrijf wanneer het ‘in beweging’ is, niet wanneer het ‘werkloos’ in een kassa of kluis ligt en het geverifieerd, geteld en opnieuw geteld moet worden. Door ervoor te zorgen dat het contante geld van de kassa’s zo snel mogelijk op de bankrekening staat, creëert Glory een virtuele cirkel waarin geld zich snel én veilig door het bedrijfsproces beweegt.

Geautomatiseerd cashmanagement zorgt dat contant geld veilig maar beschikbaar is wanneer en waar het nodig is – aan de verkoopkant, op de bankrekening, in de toekomst geïnvesteerd.

Laat je geld rouleren en bewegen

Glory CASHINFINITY ™ -oplossingen zijn ontwikkeld om contant geld snel te laten bewegen.

Onze geautomatiseerde technologie zorgt ervoor dat:

Contant geld verifiëren bij het verkooppunt (waardoor het risico van vals geld wordt geëlimineerd),
Het merendeel van de processtappen automatiseert (minder ‘touch points’ tussen geld en mensen en medewerkers vrijmaken voor focus op betere klantenservice),
Het geldverkeer versnelt door de keten (bespaar tijd en bezuiniging op de arbeidskosten),
Contanten bij elke stap beveiligd zijn (vermijd derving...

Door processtappen te versnellen door automatiseren, dragen Glory-oplossingen bij aan het efficiëntieverbetering en het stijgen van de winstgevendheid.

Wereldwijde leider in oplossingen voor cashtechnologieën

In de financiële, retail-, gaming- en CIT-industrie helpen wij onze klanten hun cashprocessen te automatiseren teneinde de efficiëntie te verhogen, de beveiliging te verbeteren en medewerkers vrij te maken om zich te focussen op de prestaties die zij willen leveren. Als we de specifieke uitdagingen van elke klant begrijpen, kunnen we op maat gemaakte oplossingen ontwerpen die daadwerkelijk verbeteringen in de bedrijfsprestaties opleveren.

We bieden klanten het vertrouwen dat hun contanten worden beschermd en werken altijd om een sterker bedrijf op te bouwen

Onze automatiseringstechnologieën en procesengineering diensten helpen bedrijven in meer dan 100 landen hun unieke uitdagingen en doelen te realiseren: de efficiëntie van het medewerkers verbeteren, de bedrijfskosten verlagen en een beter gewaardeerde customer experience mogelijk maken. We ontlasten onze klanten van handmatige geldverwerking, zodat zij zich kunnen focussen op hun klanten.

Innovatie vormt de kern van wat we doen

Door middel van technologieën, processen en onze mensen bieden wij echte innovatie aan onze klanten. Door deze innovaties veranderen we fundamenteel de manier waarop contant geld door verschillende operaties beweegt, de manier waarop medewerkers werken, hoe klanten zijn betrokken en hoe bedrijven hun cashmanagementsystemen met elkaar verbinden.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Duurzaamheid
a&o Hostels biedt gasten gratis drankje aan in plaats van kamerschoonmaak

Hostelgasten kunnen vanaf nu bij alle a&o Hostels vrijwillig afzien van een dagelijkse schoonmaak van hun kamer. In ruil hiervoor krijgen zij een gratis drankje in de bar aangeboden. De hostelketen, met 39 vestigingen in 23 Europese steden, is tot deze beslissing gekomen na een uitgebreide proef...

Economie
Dit zijn de hotelvastgoed transacties van 2018

In 2018 is in Nederland voor ruim € 910 miljoen aan hotelvastgoed verkocht. Dit is een verwachte daling ten opzichte van het recordjaar van 2017, toen ruim € 1,7 miljard aan hotelvastgoed werd verkocht. Gezien het grote aantal unieke transacties in 2017 kon niet worden verwacht dat 2018 di...

Interview Longread
Outsourcing (deel 1): Volledig ontzorgen door outsourcing is een illusie

Hotels kunnen niet zonder outsourcing. Maar waar de één zonder blikken of blozen een externe partij inhuurt voor de F&B, doet de ander uit volle overtuiging zelf de schoonmaak. Of je nu in- of uitbesteedt, in beide gevallen blijft er voor de opdrachtgever een belangrijke rol weggel...

Columns Ewout Hoogendoorn
Go, Dutch Hotel Cities!

De Dutch Hotel City Index heeft dit jaar weer Amsterdam als de verrassende nummer één. Niet spannend? Nee, nu nog niet. Maar voor hoe lang nog? Amsterdam doet z’n stinkende best om van die pole position af te komen. Geen ‘I Amsterdam’, wordt het ‘Hi Lemmermeer&r...

Tech Advertorial
Meer tijd voor gasten met minder leveranciers

Met nieuwe technologie en smart data kun je rechtstreeks boeken bevorderen, doeltreffend upsellen en service op maat bieden. Maar als je al die mogelijkheden wilt benutten, heb je vaak met veel verschillende leveranciers te maken. PMS-aanbieder Guestline breidt het bestaande platform uit met de nieu...

Wet- en regelgeving Hotelbouwplannen
Brandveiligheid in hotels: “Hoteliers hebben vaak geen idee”

Max van Holst Pellekaan is dé expert op het gebied van brandveiligheid in de hotellerie. Hij verbaast zich over de onwetendheid van veel hoteliers. “En dat kan uiteindelijk ontzettend veel geld kosten, dat is zonde.” Hij ziet het steeds vaker om zich heen. Hoteliers die na de v...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: