Huis ter Duin en CSU starten Hotel Academy

8 november 2016 | Jorien Slager

Landelijk hotelspecialist CSU Hotel Services en Grand Hotel Huis ter Duin in Noordwijk starten deze maand met The CSU Hotel Academy. Dit gezamenlijke initiatief is erop gericht werklozen en mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt kennis te laten maken met werken binnen de housekeeping. 

Geprobeerd wordt de werkloosheid binnen de regio te verlagen. Het onderscheidt zich door een integrale aanpak van zowel het hotel als CSU Hotel Services. Beide organisaties verzorgen voorafgaand aan een eventueel dienstverband een tweedaags introductietraject bij Grand Hotel Huis ter Duin. Zo wordt op de hotellocatie een eerste uitgebreide kennismaking aan geïnteresseerden in de regio geboden.

Brede introductie

De partijen CSU en Grand Hotel Huis ter Duin bieden met de tweedaagse kennismaking binnen deze Academy aan kleine groepen van een achttal deelnemers inzicht in wat het werk, de werkomgeving en de opleiding echt inhouden. Deelnemers krijgen een rondleiding, e-learning, hospitalitytraining, uitleg over houskeepingtaken, materialen en middelen en ze nemen deel aan de ochtendbriefing. De brede introductie neemt onduidelijkheden weg bij de potentiële medewerkers. Dit bevordert de continuïteit en de kwaliteit van de dienstverlening en de gastbeleving. Sinds half oktober wordt met drie groepen de training getest en daarna eventuele verbeterpunten doorgevoerd.

Directeur CSU Hotel Services Robert Goudappel: "We zien dat het uitdagender wordt om geschikte medewerkers te vinden voor het prachtige werk dat we bieden. Ook hebben potentiële medewerkers soms onjuiste verwachtingen. Die nemen we graag vooraf weg met deze aanpak. We begeleiden werkloze geïnteresseerden, al dan niet met een afstand tot de arbeidsmarkt, om vanuit een uitgebreide kennismaking met de praktijk-, leer- en werksituatie uiteindelijk een plek op de arbeidsmarkt bij onze mooie organisaties te kunnen verwerven.”

Stephan Stokkermans, Algemeen Directeur van Grand Hotel Huis ter Duin: "Door intensieve samenwerking met UWV’s, gemeenten en andere instanties in de wijde regio focussen we op een continue instroom van geïnteresseerden. Ons ambitieniveau is ook andere hoteliers in de regio te laten aansluiten op het initiatief én de aanpak te verbreden naar andere regio’s waar CSU Hotel Services actief is."

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: ben jij al 'coronaproof' ingericht?

Na een verplichte sluiting van 10 weken mag de horeca aanstaande maandag dan eindelijk weer open. Terrasstoelen worden uit het plastic gehaald, tapsystemen worden schoongemaakt en alle reserveringen worden keurig in tabellen opgenomen. De horeca is klaar voor een herstart. Hoewel de mogelijkheden...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Economie Coronacrisis
Horeca al in eerste kwartaal zeer zwaar getroffen door de crisis

De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dit was de eerste omzetdaling in 7 jaar tijd. Het volume, de voor...

Faillissement Coronacrisis
Hotel Stroom Rotterdam failliet

Hotel Stroom in Rotterdam is failliet ten gevolge van de coronacrisis. De hoge vaste lasten en het wegvallen van inkomsten hebben ertoe geleid dat het hotelbedrijf van Edwin van der Meijde en Jantiene Berg een faillissement heeft moeten aanvragen. Van der Meijde is eveneens eigenaar van het Rotte...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Verzekeraar moet coronaschade Frans restaurant vergoeden

Over het algemeen wordt schade als gevolg van de coronamaatregelen niet gedekt door verzekeraars, maar een Franse rechter heeft bepaald dat een restaurateur recht heeft op compensatie door verzekeraar Axa. Stéphane Manigold heeft in de regio Parijs vier restaurants, waar 52 werknemers in d...

Blog Coronacrisis
"Op een feestdag de horeca weer open, wie bedenkt zoiets?"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: