Huis ter Duin en CSU starten Hotel Academy

8 november 2016 | Jorien Slager

Landelijk hotelspecialist CSU Hotel Services en Grand Hotel Huis ter Duin in Noordwijk starten deze maand met The CSU Hotel Academy. Dit gezamenlijke initiatief is erop gericht werklozen en mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt kennis te laten maken met werken binnen de housekeeping. 

Geprobeerd wordt de werkloosheid binnen de regio te verlagen. Het onderscheidt zich door een integrale aanpak van zowel het hotel als CSU Hotel Services. Beide organisaties verzorgen voorafgaand aan een eventueel dienstverband een tweedaags introductietraject bij Grand Hotel Huis ter Duin. Zo wordt op de hotellocatie een eerste uitgebreide kennismaking aan geïnteresseerden in de regio geboden.

Brede introductie

De partijen CSU en Grand Hotel Huis ter Duin bieden met de tweedaagse kennismaking binnen deze Academy aan kleine groepen van een achttal deelnemers inzicht in wat het werk, de werkomgeving en de opleiding echt inhouden. Deelnemers krijgen een rondleiding, e-learning, hospitalitytraining, uitleg over houskeepingtaken, materialen en middelen en ze nemen deel aan de ochtendbriefing. De brede introductie neemt onduidelijkheden weg bij de potentiële medewerkers. Dit bevordert de continuïteit en de kwaliteit van de dienstverlening en de gastbeleving. Sinds half oktober wordt met drie groepen de training getest en daarna eventuele verbeterpunten doorgevoerd.

Directeur CSU Hotel Services Robert Goudappel: "We zien dat het uitdagender wordt om geschikte medewerkers te vinden voor het prachtige werk dat we bieden. Ook hebben potentiële medewerkers soms onjuiste verwachtingen. Die nemen we graag vooraf weg met deze aanpak. We begeleiden werkloze geïnteresseerden, al dan niet met een afstand tot de arbeidsmarkt, om vanuit een uitgebreide kennismaking met de praktijk-, leer- en werksituatie uiteindelijk een plek op de arbeidsmarkt bij onze mooie organisaties te kunnen verwerven.”

Stephan Stokkermans, Algemeen Directeur van Grand Hotel Huis ter Duin: "Door intensieve samenwerking met UWV’s, gemeenten en andere instanties in de wijde regio focussen we op een continue instroom van geïnteresseerden. Ons ambitieniveau is ook andere hoteliers in de regio te laten aansluiten op het initiatief én de aanpak te verbreden naar andere regio’s waar CSU Hotel Services actief is."

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Accor
Halfjaarcijfers Accor: 1,5 miljard verlies en 1000 banen weg

Accor draaide over het eerste halfjaar van 2020 een verlies van 1,5 miljard euro. Daarnaast vreest het Franse concern afscheid te moeten nemen van 1000 banen. Bij Accor werken ongeveer 18.000 mensen. De coronapandemie hakt er flink in bij het Franse bedrijf, waar hotelketens Novotel, Mercure en Ibis...

KHN
KHN reageert op maatregelen: "Te veel nadruk op horeca"

De Koninklijke Horeca Nederland begrijpt dat, als het aantal besmettingen toeneemt, de overheid maatregelen moet nemen om die groei een halt toe te roepen. Echter verbaast het de brancheorganisatie dat de horeca telkens het boetekleed aan moet trekken. Op de website reageert KHN op de genomen maatre...

Coronacrisis
Download: corona checklist

Horecagasten worden vanaf 10 augustus dringend verzocht hun contactgegevens achter te laten om bron- en contactonderzoek makkelijker te maken bij een eventuele uitbraak. Download hier de checklist om uit te printen. Horecaondernemers zijn verplicht contactgegevens aan hun gasten te vragen, gasten zi...

Column David Bakker
Column: Het onzichtbare leed

Er zijn weinig hoteliers die geen mening over Booking.com hebben. Aan het begin van deze coronacrisis verweet menig hotelier dat de boekingsgigant zich niet als partner van de hotellerie opstelde. Alle boekingen konden kosteloos worden geannuleerd, de hotels bleven leeg en van enige correspondentie ...

Achtergronden
Zo kom je de hitte in de horeca door

Op sommige plekken in Nederland zal het kwik deze week oplopen tot een kleine 36 graden. Horecaondernemers nemen massaal maatregelen om de week zo koel mogelijk door te komen. Met deze acht tips helpen we je een beetje op weg. 1. Cliché, maar misschien wel de belangrijkste: zorg dat j...

Coronacrisis
Kabinet trekt teugels aan in strijd tegen corona

Horecazaken moeten vanaf maandag 10 augustus de namen en contactgegevens van gasten registreren. Dat maakte premier Rutte zojuist bekend tijdens zijn persconferentie. Het coronavirus is bezig aan een opmars. Om die opmars tegen te gaan is contact- en brononderzoek noodzakelijk, zo stelt de premier. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: