Hyatt gebruikt Messenger voor communicatie met gasten

20 januari 2016 |
Hyatt gebruikt Messenger voor communicatie met gasten<

Dan Moriarty reist vaak per trein en checkt dan welke apps de mede-reizigers op hun smartphone gebruiken. Messenger (Facebook) en
Snapchat springen eruit. Hoe kun je daar als merk op inspelen? Moriarty is Hyatt's hoofd van digitale strategie en besloot Messenger in te zetten als communicatiekanaal met de gasten.

Hyatt en Messenger
Vreemd genoeg is Hyatt pas het eerste hotelmerk dat Messenger inzette, en het hotelbedrijf heeft een team van experts die de mentions van en interacties met het merk op social media (in dit geval Messenger) bijhouden en hierop gepast reageren. Vaak sturen gasten alleen maar één woord, iets zoals 'hi', op Messenger. Puur om te zien hoe Hyatt reageert. Een medewerker stuurt vervolgens een smiley en de vraag: 'Waarmee kan ik u helpen?' Het gebruik van Messenger is succesvol en wordt gewaardeerd door de gasten.

Emoji roomservice
De Aloft Manhattan Downtown - Financial District in New York City werkt intensief met emoji. Gasten kunnen een reeks van emoji sturen om een bestelling door te geven voor roomservice. de service heet Text It Get It, oftewel TiGi. Dit hotel richt zich op gasten die techniek omarmen en de frontdeskmedewerkers zijn allemaal twintigers. Zij hadden uiteraard geen enkel probleem om de functionaliteit te doorgronden. Bovendien is de service geheel 'foolproof'. De populairste bestelling? De hangover package, die behalve een pijnstiller ook verse bananen en vitaminewater bevat.

Uiteindelijk vinden zowel de gasten als de medewerkers deze apps handig, maar vooral ook leuk. Gasten die de emoji app gebruiken, vinden het interessant om te zien dat het werkt. Tegelijkertijd zijn de frontdeskmedewerkers blij als er een bestelling met de TiGi app binnenkomt: het maakt de functie een stuk leuker. Een succes.

Thijs Jacobs



Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: