Ibis prikt voor een beter milieu

4 september 2009 |
Ibis prikt voor een beter milieu<

Medewerkers van ibis Amsterdam Airport hielden 31 augustus een prikactie in het Amsterdamse Bos. Het leverde de groep maar liefst ruim 30 zakken zwerfafval op. “Het is ongelooflijk wat mensen allemaal achterlaten”, aldus directeur Duco van Ommen van het hotel. Het middagje opruimen in de prachtige natuur van het Amsterdamse Bos gebeurde in nauwe samenwerking met ikprikmee.nl. De prikactie maakte onderdeel uit van de maatschappelijke opdracht die de ibis-medewerkers in het kader van de ISO 14001-certificering uitvoeren. Het certificaat staat voor milieuzorg in de hotels, met name op het gebied van water- en energieverbruik en afvalbeheersing.

Milieucertificering
Ibis Amsterdam Airport, één van de 814 ibis hotels wereldwijd, is net als alle andere ibis hotels in Nederland in het bezit van de milieucertificering ISO 14001. De hotelgroep hecht veel waarde aan duurzaamheid en milieu. In dit kader zijn er heldere doelen geformuleerd. Zowel binnen als buiten het hotel is er oog voor duurzaamheid en milieu. Daarom worden allerlei projecten ondersteund die daaraan een steentje bijdragen. Als ISO 14001-certificaathouder adopteert ibis Amsterdam Airport jaarlijks een duurzaamheidsproject in de directe omgeving. Dit jaar kozen de medewerkers voor een actie met ikprikmee.nl.
Nico van Paridon is de stuwende kracht achter ikprikmee.nl. Als hardloper ergerde hij zich tijdens het beoefenen van zijn sport aan al het vuil dat hij onderweg tegenkwam. Hij besloot vervolgens om, gewapend met een zelfgemaakte tang en een plastic tas, de rotzooi op te ruimen.
Nico Paridon’s initiatief werkte aanstekelijk, want steeds meer mensen uit verschillende delen van Nederland sloten zich aan bij zijn prikacties. Het enthousiasme van deze groep leidde ertoe dat met hulp van de NS, Staatsbosbeheer, Natuurmonumenten en Nederland Schoon het inmiddels mogelijk is bij verschillende informatiecentra in het land gratis prikstokken en tangen te lenen om het milieu een handje te helpen.
De prikstokken en tangen van de honderd hotelmedewerkers van ibis Amsterdam Airport maakten overuren in het Amsterdamse Bos. Directeur Duco van Ommen was trots op zijn team: “Iedereen was voor honderd procent gemotiveerd. Als ik zie hoeveel zwerfafval we bijeen hebben gebracht, kunnen we gerust spreken van een zeer geslaagde actie. Het maakt ons allemaal maatschappelijk- én milieubewust! Bovendien leer je je collega’s op een andere manier kennen. Dus ook voor de teambuilding was dit een perfecte actie. Voor ikprikmee.nl hoop ik van harte dat veel mensen en bedrijven ons voorbeeld volgen!”

Hospitality Management, Natalja Elings

:mailto:?SUBJECT=Lees%20dit%20bericht%20van%20Hotellerie.nl%20op%20Hospitality%20Management&BODY=De%20afzender%20van%20deze%20e-mail%20wil%20u%20graag%20attenderen%20op%20het%20volgende%20nieuwsitem%20op%20Hospitality%20Management.nl%0A%0Ahttp://www.hospitality-management.nl/nieuws/ibis-prikt-voor-een-beter-milieu/

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanwege he...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Opening Coronacrisis
Liveblog 2: Yessss! Wij gaan weer open!!

Niet alleen in Utrecht hoorde je een zucht van verlichting. Maar ook in en op andere plaatsen in Nederland slaakte de horeca een vreugdekreet(je). We mogen weer. We zijn er klaar voor en nu maar hopen dat de gasten komen. Want ook onder horecaondernemers is er de zorg of gasten niet eerst even de ka...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: