ibis Styles Amsterdam Airport officieel geopend

19 december 2018 | Thijs Jacobs

Vanaf vrijdag 21 december aanstaande worden de gasten in het hotel gelegen aan de Piet Guilonardweg 3 te Schiphol in een ibis Styles verwelkomd. Het hotel is, na een rebranding, vlak voor de kerstdagen feestelijk heropend. Kenmerkend voor het merk ibis Styles is de ‘storytelling’ van ieder hotel. Bij ibis Styles Amsterdam Airport is dat het ‘groene’ interieur, de duurzame en gastvrije manier van werken en de ligging aan de rand van het Amsterdamse Bos. De 141 kamers zijn stijlvol en modern ingericht, waarbij gasten op een persoonlijke manier worden ontvangen.

Duurzaam ondernemen

Het nieuwe ibis Styles Amsterdam Airport heeft duurzaamheid hoog in het vaandel staan. Zo werkt het hotel bijvoorbeeld met groene energie, is er door het hele hotel ledverlichting en zijn de comfortabele Auping-bedden cradle to cradle . Het hotel sluit zich hiermee aan bij Planet21, met maar liefst een goudcertificaat het duurzaamheidsprogramma van AccorHotels. “We vinden het als hotel heel belangrijk om duurzaam en oprecht te ondernemen, met de juiste intenties. We zijn erg blij dat we daarin zo’n naadloze aansluiting hebben gevonden bij het merk ibis Styles”, aldus general manager Nadine Simons. 

Be as you are

Het hotel biedt allerlei actieve, leuke en ontspannende activiteiten aan in en rond het hotel. Zo kunnen gasten een fiets huren met een picknickmand, een spa-experience boeken (met o.a. een massage op de kamer), deelnemen aan een bootcamp in het Amsterdamse Bos en worden er heerlijke drankjes en gerechten aangeboden in het SkyMaster bar/ restaurant. Ook is er ruimte gecreëerd om spelletjes te doen, tafelvoetbal te spelen en wordt er ook aan de kleintjes gedacht door middel van een ‘kids corner’. Simons: “Zodat iedereen kan zijn wie hij is en doen wat hij wil, met wat voor reden je hier dan ook verblijft. Be as you are is ons motto.” Aan zowel mensen die op stedentrip of op doorreis zijn als families is gedacht, zo worden er Park, Sleep & Fly pakketten aangeboden en zijn er extra grote familiekamers gecreëerd.

Persoonlijke benadering en centrale ligging

Mensen verbinden, zowel lokaal als internationaal is iets dat het hotel belangrijk vindt. Simons zegt hierover: “We zijn tussen alle grote airporthotels een stuk kleinschaliger en kunnen daardoor veel persoonlijker zijn. Het is voor ons belangrijk dat gasten zich geen nummer voelen en dat er tijd voor ze is, ondanks dat ze vlakbij een luchthaven verblijven. Wij willen hen graag een sfeervolle, warme plek aanbieden die als thuis voelt.” De centrale ligging van het hotel is daarin ook van belang. ibis Styles Amsterdam Airport biedt een gratis shuttlebus service aan naar het vliegveld en de gezellige binnenstad van Amsterdam is met het openbaar vervoer in korte tijd te bereiken. Ook ligt het Amsterdamse Bos om de hoek voor wie behoefte heeft aan een natuurrijke omgeving.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: ben jij al 'coronaproof' ingericht?

Na een verplichte sluiting van 10 weken mag de horeca aanstaande maandag dan eindelijk weer open. Terrasstoelen worden uit het plastic gehaald, tapsystemen worden schoongemaakt en alle reserveringen worden keurig in tabellen opgenomen. De horeca is klaar voor een herstart. Hoewel de mogelijkheden...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Economie Coronacrisis
Horeca al in eerste kwartaal zeer zwaar getroffen door de crisis

De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dit was de eerste omzetdaling in 7 jaar tijd. Het volume, de voor...

Faillissement Coronacrisis
Hotel Stroom Rotterdam failliet

Hotel Stroom in Rotterdam is failliet ten gevolge van de coronacrisis. De hoge vaste lasten en het wegvallen van inkomsten hebben ertoe geleid dat het hotelbedrijf van Edwin van der Meijde en Jantiene Berg een faillissement heeft moeten aanvragen. Van der Meijde is eveneens eigenaar van het Rotte...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Verzekeraar moet coronaschade Frans restaurant vergoeden

Over het algemeen wordt schade als gevolg van de coronamaatregelen niet gedekt door verzekeraars, maar een Franse rechter heeft bepaald dat een restaurateur recht heeft op compensatie door verzekeraar Axa. Stéphane Manigold heeft in de regio Parijs vier restaurants, waar 52 werknemers in d...

Blog Coronacrisis
"Op een feestdag de horeca weer open, wie bedenkt zoiets?"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: